2,276

Re: prestaties van de dag

Gisteren eerste wedstrijdje van het seizoen gedaan (Egmond was meer een tocht wink), 5 km in 23:58. Goede test, al moet het wat sneller kunnen.

Wel helemaal hersteld van blessure, kan nu ook voluit gaan zonder klachten, dat was mijn belangrijkste doel.

2,277

Re: prestaties van de dag

Vandaag weer een FTP test op trainerroad. De eerste was op 4 december, toen een 2x 8min test en FTP was rond de 200W. Ik dacht toen dat ik rond de 220 zou zitten en begon met een wattage van 240 wat ik al na een minuut ofzo moest laten zakken. Toen een low volume base programma gevolgd. Dat ging lekker en begin januari FTP bijgesteld naar 210W omdat de trainingen makkelijk gingen.
Nu een 20 min FTP, na een eerst opwarming bij de 5 min voluit ~290W aan kunnen houden, en bij de 20 min 250W (eerste helft van de 20 min) en 260W (2e helft van de 20 min) kunnen fietsen. FTP nu geschat op 242W (en ook 3 kg lichter nu). Had gehoopt de 20 min 230-240 vol te kunnen houden.
Een deel van de vooruitgang zal gewenning aan TrainerRoad, het testen en het beter in kunnen schatten wat ik vol kan houden zijn. Geenszins uitzonderlijke getallen, maar ik ben zeker blij met de vooruitgang! Afgelopen jaren begon ik pas een beetje met fietsen in april of mei, en begon ik met een FTP van rond de 200W, dus als ik het een beetje bij houd (dat is in ieder geval wel de bedoeling) dan moet ik een stuk fitter op de fiets zitten dit seizoen. Nu begonnen met het mid volume base programma voor de full distance. Denk dat de trainingen nu wel wat zwaarder zullen aan gaan voelen.

2,278

Re: prestaties van de dag

Naar aanleiding van het besluit om triathlon wedstrijden te gaan doen had ik me eind vorig jaar ingeschreven voor de mid-wintermarathon (afstand 10 EM) zodat ik een stok achter de deur had om gerichter te gaan hardlopen. Gelukkig wel tevreden met de tijd 01:08:12, alhoewel ik had ingezet op een tijd tussen de 1:06 en 1:07. Fijn om te zien dat het trainen iig tot progressie leidt: in de eerste 10 km (waarvan de eerste 8 km 140 hoogtemeters bevat) in ieder geval een pr gelopen met 40 min 49 s. Oftewel te hard gestart en had de wedstrijd beter op moeten bouwen (gaat een belangrijk leerpunt worden vrees ik), Laatste km`s toch wel ingezakt omdat ik "leeg" was en dus weinig geprofiteerd van het dalen -.- Merk wel dat als ik volle bak ga ik toch echt wel onderweg moet bijtanken in de vorm van gels oid. Wordt vermoedelijk trial & error om te kijken wat werkt om iets prettiger de finish lijn over te gaan.

2,279

Re: prestaties van de dag

Vanochtend eerste keer een 40km tijdritje geprobeerd op 90% (OD wedstrijdtempo). Aerodynamica is nog niet optimaal met winterkleding en de zithouding kan ook nog beter maar best tevreden met 1 uur 6, incl. klimmetje Amerongse Berg.

2,280

Re: prestaties van de dag

Ok, het was gisteren, maar...
Ik heb voor het eerst op de wielerbaan gefietst!
Wat ontzettend gaaf zeg!
In het begin dacht ik echt wtf...moet ik in die steile bocht fietsen zonder omlaag te glijden?
Man man, doodeng. Maar eenmaal op tempo vlieg je over de baan en dan is het zo tof!
Het doortrappen en ontbreken van remmen is nog wel even wennen, vooral afstappen (op tijd uitklikken) een uitdaging.
Wel heel intensief, je gaat echt stuk. Perfecte intervaltraining dus.
Dit was een clinic van 2 uur, zeker voor herhaling vatbaar, big fun smile

2,281

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Ok, het was gisteren, maar...
Ik heb voor het eerst op de wielerbaan gefietst!
Wat ontzettend gaaf zeg!
In het begin dacht ik echt wtf...moet ik in die steile bocht fietsen zonder omlaag te glijden?
Man man, doodeng. Maar eenmaal op tempo vlieg je over de baan en dan is het zo tof!
Het doortrappen en ontbreken van remmen is nog wel even wennen, vooral afstappen (op tijd uitklikken) een uitdaging.
Wel heel intensief, je gaat echt stuk. Perfecte intervaltraining dus.
Dit was een clinic van 2 uur, zeker voor herhaling vatbaar, big fun smile

Wat gaaf! Hoe/waar heb je dat gedaan?
Ik wil dat ook zo graag een keer, maar ben bang dat ik er te onhandig voor ben big_smile

2,282 Laatst bewerkt door Hedcandy (19-02-18 13:40:36)

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Wat gaaf! Hoe/waar heb je dat gedaan?
Ik wil dat ook zo graag een keer, maar ben bang dat ik er te onhandig voor ben big_smile

Dat onhandige had iedereen in het begin hoor...zo'n fixy is gewoon mega wennen!
Maar de opbouw was erg goed, eerst oefeningen in het midden terrein voordat we de baan op gingen.

Het was in Alkmaar.
Daar kost een clinic van 2 uur 320 euro en kun je met max 20 personen deelnemen.
Evt fietshuur 10euro p.p.
Bij ons had 1 iemand het georganiseerd en we waren met 16, prima te doen kwa ruimte en aandacht.

2,283

Re: prestaties van de dag

Ik ben een paar weken geleden in Apeldoorn geweest, kostte 14 euro met eigen fiets of 25 incl. huur fiets voor een 2 uurs clinic.

Je moet je wel op je gemak voelen in de bochten en in iemands wiel om ervan te genieten. Ik vond het in ieder geval waanzinnig gaaf!

2,284 Laatst bewerkt door Jörgen (11-03-18 14:27:17)

Re: prestaties van de dag

Gisteren voor het eerst een cross gedaan, de boscross in het Amsterdamse bos. Was zwaar door alle modder en klimmetjes, maar ontzettend leuk om te doen!

Ik was al twee weken niet 100% fit, dus geen idee hoe het zou gaan. Uiteindelijk iets te enthousiast gestart (en horloge vergeten), daarna goed tempo gevonden. Na 34 minuten was ik weer klaar (3 rondes van 2 km, 10, 12 en 12 min.).

Vandaag rustig uitgelopen (D1), voelt allemaal weer fris. Geeft vertrouwen voor Zandvoort circuit run over twee weken.

2,285

Re: prestaties van de dag

Vandaag voor het eerst wat meer baantjes gedaan. Dit na vorige week voor het eerst sinds 3 jaar weer in het water gelegen te hebben en vooral advies gezocht over mijn techniek.
Vandaag eigenlijk alleen te horen gekregen dat de techniek prima is. Nog niet meer dan 100 meter achter elkaar BC gezwommen, dus van vermoeidheid was nog geen sprake.
Vanaf nu wordt het dus vooral meters maken en dan de techniek uiteraard goed in de gaten blijven houden. Valt me weer niet tegen.

2,286

Re: prestaties van de dag

Een dag van eerste keren: vanochtend voor het eerst dit seizoen op de triathlonfiets (ah, lekker!), gevolgd door lopen, dus ook de eerste brick van het seizoen (ben nog geen maand weer normaal in training), en vanmiddag voor het eerst in m'n nieuwe wetsuit voor de eerste open-water-zwem van het seizoen, voor het eerst ooit in april. Erg gave sportdag zo!

(Maar nou mag het stoppen met die eerste keren, want ik wil straks in de Kuip niet Feyenoord voor het eerst een bekerfinale zien verliezen. Doe maar voor de tweede keer winnen - ik was er twee jaar geleden ook bij.)

Louise

2,287

Re: prestaties van de dag

4:43 op Ironman 70.3 Marbella, met als resultaat kwalificatie voor WK! Verslag volgt!

2,288

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd!!

2,289

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd! Geweldige tijd en super resultaat!

2,290

Re: prestaties van de dag

Ook hier van harte met je kwalificatie! Benieuwd naar je verslag en hoe het fietsparcours was. Veel klimmen zo te zien.

2,291 Laatst bewerkt door elderenbosch (30-04-18 13:17:32)

Re: prestaties van de dag

Dank jullie wel! Verslag is hier weer te lezen:
http://elderenbosch.com/blog/?page_id=325

2,292

Re: prestaties van de dag

elderenbosch schreef:

Dank jullie wel! Verslag is hier weer te lezen:
http://elderenbosch.com/blog/?page_id=325

Wow wat een super prestatie! Gefeliciteerd. En een prachtig verslag geschreven, leuk om terug te lezen!

2,293

Re: prestaties van de dag

Leuk verslag inderdaad, en gefeliciteerd!

Louise

2,294

Re: prestaties van de dag

Leuk om je verslag te lezen, Marbella zou ook wel een leuke gezinsvakantie zijn als het een beetje goed valt in de meivakantie.

Zo te zien heb je je krachten goed verdeeld over alle disciplines. Ik probeerde te kijken of die minuut van de sanitaire stop je nog plekken heeft gekost, maar bij Ironman zijn ze niet zo snel als de deelnemers aan hun evenementen.

En een zekere plek in Zuid-Afrika of een poging voor Kona in Wales, ik kan me je keuze goed voorstellen. Kona komt nog wel.

2,295 Laatst bewerkt door elderenbosch (30-04-18 15:37:45)

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

Leuk om je verslag te lezen, Marbella zou ook wel een leuke gezinsvakantie zijn als het een beetje goed valt in de meivakantie.

Zo te zien heb je je krachten goed verdeeld over alle disciplines. Ik probeerde te kijken of die minuut van de sanitaire stop je nog plekken heeft gekost, maar bij Ironman zijn ze niet zo snel als de deelnemers aan hun evenementen.

En een zekere plek in Zuid-Afrika of een poging voor Kona in Wales, ik kan me je keuze goed voorstellen. Kona komt nog wel.

Ik had zeker 2 plekken kunnen winnen zonder sanitaire stop en iets snellere wissels. Op de fiets kan ik het nog wel laten lopen, twee keer zelfs, maar tijdens het lopen zelf lukt mij dat echt niet. Moest dus wel even stoppen. Het was voor ons, vriendengroep, ook wel vakantie met deze triathlon als toetje. Van de 9 deden er 8 mee dus was erg leuk!

2,296

Re: prestaties van de dag

Mooi verslag!
En die pelotons op de fiets...ik zag de foto's voorbij komen, normaal zeg! Pfff

En jouw sportmasseuse, is zij triathlete uit Weesp?

2,297

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Mooi verslag!
En die pelotons op de fiets...ik zag de foto's voorbij komen, normaal zeg! Pfff

En jouw sportmasseuse, is zij triathlete uit Weesp?

Klopt! Woon in Weesp smile

2,298

Re: prestaties van de dag

elderenbosch schreef:

Klopt! Woon in Weesp smile

Ah leuk, ik werk daar.
Zij was tot voor kort een soort collega van mij.
Kleine wereld weer...

2,299

Re: prestaties van de dag

Gisteren Big Day Ironman training gedaan: 1 uur zwemmen, 1,5 uur rust, 5 uur fietsen, 1,5 uur rust, 2 uur lopen. Alles op wedstrijd snelheid/wattage/hartslag. Doel testen van verwachtingen, voeding, wattage e.d. Heb die twee uur helemaal op cola gelopen, omdat ik bij langere triathlons bij het lopen geen gels meer naar binnen krijg. Absolute aanrader wat mij betreft. En lekkere trainingsdag van 8 uur. Er had van mij iets meer wind mogen staan, zodat je ook het gevoel van heuvels zou meekrijgen, maar je kunt niet alles hebben. Wat lekker weer, dat maakt zo'n dag ook wel makkelijker.... Door de rustpauzes ben ik ook snel weer hersteld, merk ik.

triathlon is 3x leuker!

2,300

Re: prestaties van de dag

Goed om te horen! Ben ook van plan zo'n dag te doen als test!