26

Re: Rotterdam Marathon

Voldoende gedronken? Water neem ik aan dan?

27

Re: Rotterdam Marathon

Wat was het warm, en een slagveld onder de deelnemers... Nog nooit zóveel mensen zien wandelen, strompelen, met kramp langs de kant of helemaal out onder dekentjes. Best heftig!

Zelf vertrokken op schema 4:00, en dat tot halverwege goed kunnen volhouden. Toen eiste de warmte zijn tol, ik merkte weinig zweet meer, en ben van 1 bekertje water per post overgeschakeld op 2 bekertjes water en 1 bekertje AA. Dat hielp. Kon goed blijven doorlopen, alleen tempo wat laten vieren. Uiteindelijk gefinisht in 4:11:46. Sowieso een PR, want de eerste marathon smile

Wel enorm genoten van de ambiance en sfeer!

28

Re: Rotterdam Marathon

pannenkoek schreef:

doel tussen de 3u en 3u10, geen schrik voor de (relatieve) warmte.
nog even een korte intervaltraining morgen en verder alleen op de fiets herstelritjes, zou voldoende moeten zijn om helemaal fit en opgeladen aan de start te staan

was weer erg leuk in Rotterdam, leuke mensen toch altijd die Rotterdammers!
doel gehaald, 3u09:27 , dus ik ben absoluut tevreden. Warmte viel wat mij betreft enorm mee, al had ik er ook zeker geen schrik voor. Alleen erg jammer dat ze behalve die ranzige AA drink en water niets anders te drinken hadden onderweg en nadien, dat vind ik wel echt jammer.

29

Re: Rotterdam Marathon

Ik was toch maar braaf vanuit wave 3 gestart en heb de pacerunners maar gelaten voor wat het is.
De eerste 30 km keurig op mijn schema van 5:12 min/km kunnen lopen, maar daarna kreeg ik toch veel last van de doorgekomen zon.
Al met al toch nog gefinisht in 3:45.34, ondanks de warmte toch wel tevreden.

Persoonlijk vond ik er vorig jaar wat meer sfeer hangen op het plein bij het tassendepot omdat daar toen ook het juich/foto moment was en dat was nu direct na de finish.

Nu wel wat spierpijn maar het valt me niet tegen.

30

Re: Rotterdam Marathon

pannenkoek schreef:

was weer erg leuk in Rotterdam, leuke mensen toch altijd die Rotterdammers!

Dank je (;

Het was zeker warm, en benauwd, en de temperatuur liep gaandeweg hard op. Geen makkelijke omstandigheden, chapeau voor iedereen die z'n doel bereikt heeft! 'Mijn' loper was daar ook bij: hij is voor de 30e keer gefinisht, in 3u46-nogwat, dus dat viel niet tegen. ik vond het ook wel weer leuk, later wel erg druk. Geen forummers gezien helaas.

Louise

31

Re: Rotterdam Marathon

ronnyke schreef:

Voldoende gedronken? Water neem ik aan dan?


Zeker, minimaal 2 bekertjes per post. Uiteindelijk zelfs meer. Zweette me gewoon rot na de eerste kilometers.

32 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (10-04-18 13:18:17)

Re: Rotterdam Marathon

Ik heb er alles uitgehaald, maar ben ook vrij vroeg gestrand in m'n PR poging. Daarna verder gejogd, hopende dat de kramp wel weer zou weggaan. Dat deed het helaas niet hmm

Wel supertrots dat ik niet meer ben gaan wandelen en 'm weer uitgelopen heb. En inderdaad genoten van het publiek!
Wat een prachtige dag. Die tijd komt nog wel eens.

dik2tri schreef:

Wat was het warm, en een slagveld onder de deelnemers... Nog nooit zóveel mensen zien wandelen, strompelen, met kramp langs de kant of helemaal out onder dekentjes. Best heftig!

Ja, vond het ook echt naar om te zien sad
Zelfs op de Coolsingel, net voor de finish, lagen er meerdere...

33

Re: Rotterdam Marathon

EB86 schreef:
ronnyke schreef:

Voldoende gedronken? Water neem ik aan dan?

Zeker, minimaal 2 bekertjes per post. Uiteindelijk zelfs meer. Zweette me gewoon rot na de eerste kilometers.

Dat had ik dan bij de eerste posten niet gedaan, steeds maar max. 1 bekertje binnen gekregen. Bij 18 km verschrikkelijk dorst, en dan is het nog ver tot de volgende drankpost voorbij de 20 km.

Echt heel veel verschil met de training. Liep onlangs in de kou nog een lange duurloop van 32 km, op 300 ml water...

34

Re: Rotterdam Marathon

tijdens de trainingen liep ik altijd met een camelbag van 2ltr, En dronk toen bijna niets. Afgelopen zondag toch ook maar met de camelbag gelopen en ik had zo wel voldoende vocht zelf bij me, maar vanaf 35km ook iedere drank post meegepakt en alle sponsjes in mijn nek uitgeknepen.

35

Re: Rotterdam Marathon

En ik die dacht dat in de triatlon wereld de meeste mensen toch al een beetje verder stondenop gebied van voeding en hydratatie :-(

36

Re: Rotterdam Marathon

Inmiddels ook weer een beetje hersteld na zondag..

Had me opgegeven voor de pacers van 3:40, maar stond in wave 4 waardoor dat al gelijk de prullenbak in kon. Als gevolg daarvan te snel gestart en de eerste 20 kilometer heel veel mensen ingehaald. Op het moment dat de pacers van 3:50 in beeld kwamen dacht ik daar wel bij aan te sluiten, maar ik kwam maar niet dichtbij.

Op kilometer 26 de eerste keer even gewandeld en als je daar eenmaal aan begint is het einde zoek, met als gevolg te veel gewandeld.. De 10km door het bos waren zwaar en de warmte begon mee te spelen. Heel veel gedronken bij elke post, maar het ging moeizaam. De laatste kilometers kon ik me toch weer redelijk herpakken.

Uiteindelijk gefinished in 03:57:00.. Nog onder de 4 uur, maar er is nog genoeg te verbeteren de volgende keer. In ieder geval zorgen dat ik in het juiste startvak sta smile

Maandag en dinsdag echt behoorlijk wat spierpijn gehad in mijn bovenbenen, dus dinsdag maar weer op de fiets gestapt om de boel los te fietsen.. Dat helpt gelukkig altijd..

Sonja had weinig getraind vanwege een blessure, maar omdat ze het startbewijs niet verkocht kreeg via marktplaats toch maar gestart om te kijken hoe ver ze kwam. Uiteindelijk heeft ze er 05:20 over gedaan.. Ondanks de slechte voorbereiding erg knap dat ze hem heeft uitgelopen.