1

Onderwerp: Hallo allemaal

Hi!

Ik ben Wendy en heb me drie maanden geleden voorgenomen om eens een achtste triathlon te proberen. Mijn enige wapenfeiten zijn een 5km en 10km loop maar dat is al ruim drie jaar geleden. Door een blessure ben ik na de 10km met hardlopen gestopt, en heb het pas vorig jaar weer heel rustig opgepakt.

Zwemmen is mijn zwakste onderdeel, fietsen gaat aardig, met hardlopen heb ik nu geen moeite meer.

Ik heb besloten om mee te doen aan de triathlon van Binnenmaas in augustus en ben daar dus nu voor aan het trainen.

OP zich gaat de training lekker, alleen vraag ik me een heleboel dingen af. Het meeste zal me wel duidelijk worden als ik daadwerkelijk de wedstrijd ga doen, maar misschien kan iemand me al een beetje op weg helpen:)

Hoe zit het met schoolslag? Aangezien ik de crawl nog niet goed genoeg beheers ga ik het met schoolslag proberen. Mag dit altijd? Ben je veel langzamer dan 'crawlers'? Ik denk dat ik een beetje bang ben om voor joker te staan straks...

Hoe zit het met toiletteren? Als ik in natuurwater heb getraind moet ik altijd plassen, maar ik zou niet weten hoe ik dat tijdens een wedstrijd moet doen zonder enorm veel tijd te verliezen. Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!

2

Re: Hallo allemaal

djooky schreef:

Hoe zit het met schoolslag? Aangezien ik de crawl nog niet goed genoeg beheers ga ik het met schoolslag proberen. Mag dit altijd? Ben je veel langzamer dan 'crawlers'? Ik denk dat ik een beetje bang ben om voor joker te staan straks...

Hoe zit het met toiletteren? Als ik in natuurwater heb getraind moet ik altijd plassen, maar ik zou niet weten hoe ik dat tijdens een wedstrijd moet doen zonder enorm veel tijd te verliezen. Hoe doen jullie dat?

Gewoon meedoen en niet bang zijn om voor joker te staan. Er zijn vrijwel altijd mensen die schoolslag zwemmen. Ik heb m'n eerste achtste ook schoolslag gezwommen. Het is veel beter om ervaring op te doen dan heel lang te trainen en dan verwachten dat alles wel perfect zal gaan.

Er moet toch iemand het laatste uit het water komen, misschien ben jij dat misschien iemand anders. Bij een achtste zijn de tijdverschillen nog niet zo groot. Dus echt veel maakt het toch niet uit.

Met dat laatste punt kan ik je niet helpen. Ik hoef tijdens een wedstrijd niet naar de wc. Misschien moet je langer van te voren stoppen met drinken.

3

Re: Hallo allemaal

Gewoon meedoen!
De eerste keren zwom ik ook schoolslag, zelfs volledig ongetraind. (dan zwem je er ook 13 minuten over, maar goed...)
Ik zou wél goed doordrinken, anders krijg je weer andere problemen (o.a. kramp...).
Waarschijnlijk verdwijnt de aandrang vanzelf tijdens het fietsen.
Ik heb het zelf ook wel's gehad; stond ik aan de start van het zwemmen: shit, ik moet, en vergeten naar de wc te gaan. Gewoon gestart, en pas na de finish werd ik er weer aan herrinnerd ;-)

Succes!

Gr, Concorde

4

Re: Hallo allemaal

Dank voor de tips, ik heb er ontzettend veel zin in! Ik hoop dan maar dat de aandrang vanzelf verdwijnt en zal vooraf flink naar het toilet gaan:)