1

Onderwerp: Aangenaam... :-)

Hallo,

Graag stel ik me zelf even voor; ik ben Jan, woonachtig in omgeving Arnhem.
Ik kom vanuit het lopen/trailen (hoewel ik dat zeker zal blijven doen) en zoek/zocht wat meer afleiding.
Gevonden! in de triathlon.

Vorig jaar de 1/8 van Stroombroek gedaan, dit jaar staat Hengelo Gld. en Aalten (beide 1/8) op het programma.
Verder nog wat loopjes, hopelijk aan het eind vh jaar nog een marathon.
Volgend jaar? We zien het wel. Misschien een keer 1/4 of zo. En een keer een 1/2 voor mijn 50ste, daar heb ik nog 4 jaar voor.
Baan + kinderen + nog wat hobbies = tijdschaarste. U allen wel bekend denk ik...

PGN10T,... ? Ja, das mijn fiets. Een originele Peugeot Triathlon uit 1987. 'Gered' van MP, voordat iemand er een lelijke fixie van kon maken :-D. Nu met 2x8 versnellingen, nog steeds 'op de buis'. Misschien ga ik hem nog eens upgraden naar index/brifters, wie weet.
Sleutelen aan zo'n fiets is behoorlijk leuk, je kan veel zelf doen en als het echt niet wil dan is er internet of een fietsenmaker. Maar meestal is het gewoon een kwestie van 'doen'.

Ik heb altijd wel gesport (team of individueel) maar heb 5-6 jaar terug (denk ik..?) het lopen opgepakt. Dat was best leuk, en het trailen helemaal. Nu dus uitgebreid met triathlon. Ik heb sinds kort ook weer zwemles/borstcrawl techniek les. Met een beetje mazzel haal ik zo nog wat minuten van mijn 1.17 af big_smile. Zeker in combinatie met een echt tri-suit.

Er valt nog veel te leren/lezen hier, ik ben blij dat ik nu ook eindelijk wat vragen kan stellen...

We gaan het zien!

Groetjes,

Jan

2

Re: Aangenaam... :-)

Welkom!

1.17 per 50m of per 100m ??

3

Re: Aangenaam... :-)

Ik denk per 1/8ste

4

Re: Aangenaam... :-)

Welkom, met mooie omzwervingen bij de triatlon beland. Zoals bij vele gaat dat zo. En als je ermee begint, stop je er niet snel mee.

Is een heerlijke combinatie. Dus geniet ervan en stel gerust een hoop vragen. Dat helpt een hoop.

--M

5

Re: Aangenaam... :-)

Buus schreef:

Ik denk per 1/8ste

ah, natuurlijk.

6

Re: Aangenaam... :-)

Ja, was voor de hele 1/8 smile

Bedankt voor het welkom heten!

7

Re: Aangenaam... :-)

Welkom - leuk zo'n oude fiets! Ik ben ook oud genoeg om nog aan de buis geschakeld te hebben, maar ik moet zeggen dat in de remgrepen toch wel een heel erg grote vooruitgang was. Ik herinner me nog hoe veel pijn het kon doen als je staand met je knie tegen de handle aankwam, of hoe lastig het kon zijn in een steile klim om het stuur zo ver los te moeten laten. Maar die klassieke frames vind ik wel prachtig. Mijn eigen racefiets is deze maand 16 geworden, dat is ook stokoud in wieler- en triathlonkringen, maar hij rijdt prima en ik hecht enorm aan mijn fietsen. Die heeft trouwens al wel brifters.

Louise

8

Re: Aangenaam... :-)

Mijn eerste koersfietske was ook nog eentje met versnellingen aan de buis. Heb ik enkele jaren geleden weggedaan aan een verzamelaar.

9

Re: Aangenaam... :-)

Vooral welkom! Tof, zo'n klassieker onder je kont. En dan ook nog een knappe 1.17, voor je eerste 1/8.
Veel plezier en succes met het combineren van alle activiteiten (sport, privé, werk) - bekende sores wink

10

Re: Aangenaam... :-)

Welkom Jan!

Dat sleutelen een kwestie van doen is herken ik. Voor de finetuning is het wel prettig zelf te weten welke schroefjes te draaien wink. Hoe heb je Stroombroek ervaren? Wij gaan al jaren heen en vinden het wel een leuke triathlon in een mooie omgeving.

www.triathlonboek.nl - een verhaal over een stel dat voor de eerste keer een halve triathlon doet

11

Re: Aangenaam... :-)

Stroombroek was super! Mooie plek, goed bereikbaar met OV (zodat ik vrouw + kinders neit belast door te vertrekken met de auto :-)), en het weer was ook geweldig!

Ik merkte wel dat ik aan mijn zwemmen moest werken, daar ben ik dus ook mee bezig...  Maar het parcours was mooi, goed overzichtelijk,... echt een aanrader. Ik bedoel, als alle triathlons zo zijn, sign me up ! :-D

Misschien dit jaar toch de 1/4de, wie weet. Ik zal moeten kijken naar de planning.

Maar ik vond Stroombroek echt geweldig als eerste triathlon ervaring.