1

Onderwerp: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Heerlijk dat lekkere weer en langere dagen, maar ik heb piepende longen na een looptraining door de hooikoorts! Met tabletten, neusspray en tape kan ik het in het dagelijks leven goed onder controle houden, maar zodra ik lekker ga lopen in de buitenlucht is het een groot drama! Nog meer mensen die hier last van hebben? Heeft iemand de gouden tip?

2

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Ik ben ook aan het wachten op het moment dat ik mijn eerste aanval krijg, maar mijn pollen zijn gelukkig nog niet in de lucht. Ben ook wel benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.

3

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Als fysio plak ik deze periode weer bij veel hooikoorts patienten medical tape op de rug.
Een of 2x aanleggen (het blijft ongeveer een week zitten) en men is de periode door.

Ik hoor veel positieve geluiden, de meeste mensen kunnen het zo af zonder medicatie en dat scheelt toch ook weer rommel in je lijf...

4

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Tape als oplossing, dat ken ik niet, klinkt zeker interessant. Ik heb wel hooikoorts in deze tijd, van de berken (meestal althans, dit jaar niet, het is bij mij altijd minder als de winter laat koud is geweest), maar niet heel erg en deed er eigenlijk niks aan, wilde die troep niet in mijn lijf inderdaad voor een paar weken snotteren en piepen. Maar als tape helpt...  Ik zal mijn fysiotherapeut eens vragen.

Louise

5

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Hedcandy schreef:

Als fysio plak ik deze periode weer bij veel hooikoorts patienten medical tape op de rug.
Een of 2x aanleggen (het blijft ongeveer een week zitten) en men is de periode door.

Ik hoor veel positieve geluiden, de meeste mensen kunnen het zo af zonder medicatie en dat scheelt toch ook weer rommel in je lijf...

Vorig jaar voor heb ik me voor het eerst laten tapen al vrij ver in het seizoen. Ik was van de één op de andere dag van alle klachten af!! Dit jaar heb ik me al vroeg, in januari, laten tapen en vorige week nogmaals. In combinatie met medicijnen werkt het goed, ik heb weinig last. Maar met hardlopen denk ik dat ik teveel pollen inadem, waardoor het meteen op mijn luchtwegen slaat. Met fietsen heb ik er veel minder last van.

6

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Dat herken ik ook, ja, dat het met hardlopen het ergst is, of zelfs alleen dan, en veel minder of niet bij fietsen. Bij openwaterzwemmen in deze tijd van het jaar kan ik er ook wel last van hebben, dan is het de combinatie met het koude water die een soort inspanningsastma provoceert.

Louise

7 Laatst bewerkt door Macer (24-04-18 14:07:47)

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Sinds een paar jaar heb ik er last van en het lijkt steeds erger te worden.

Ik had mijn eerste klachten na de finish van de marathon van Rotterdam en afgelopen weekend was (hopelijk) het hoogtepunt.. Erg lastig omdat ik weiger om minder naar buiten te gaan..

Heb er gisteren toevallig een blog over geschreven...

8 Laatst bewerkt door Arnoutdv (24-04-18 16:13:43)

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Ook pas sinds een paar jaar last van hooikoorts.
Tot nu werkte Loratadine goed bij mij.
Voor het weekend met het warme weer was er echter geen houden meer aan.

Het lijkt ook wel alsof ik ook verkouden ben, loopneus gaat over in vastzittende zooi.
Misschien dat verkoudheid een versterkend effect heeft op hooikoorts.

Via huisarts vrijdag eerst DES-Loratadine gekregen, had geen effect.
Gisteren Cetirizine gekregen (nog steeds standaard drogisterij middel).
Jeuk en tranende ogen voor 90% weg, maar kan ook komen door het goede weer (regen en koeler smile)

Bij het hardlopen heb ik fietsbril op, strak tegen het hoofd zodat er zo min mogelijk zooi in mijn ogen komt.

Tapen heb ik nog niet geprobeerd.

Herkenbaar verhaal Macer!

9

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Arnoutdv schreef:

Misschien dat verkoudheid een versterkend effect heeft op hooikoorts.

Zeker weten, althans, bij mij ook, dat is een nare combi.

Ceterizine deed het bij mij ook goed, ja.

Vaseline rond je neusgaten, hebben jullie dat wel eens geprobeerd? Ik niet, maar die tip vind je op veel plekken.

Eén troost: je kan er ook weer overheen groeien. Bij mij is het sinds een jaar of tien beduidend minder dan ervoor.

Louise

10

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Tot nu toe nog nergens last van, maar meestal begint het pas als ik denk dat ik eindelijk van m'n hooikoorts af ben.

Zelf heb ik tijdens het sporten nooit ergens last van. Alleen na afloop heb ik (flink) last, dan moet ik echt m'n gezicht en handen wassen en neus snuiten om van de pollen af te zijn.

11 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (24-04-18 20:29:26)

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Ik moet zeggen dat het voor mij juist motivatie is. Ik wrijf, krab en snif me de hele dag een ongeluk, maar zodra ik begin met sporten is het over big_smile big_smile

12

Re: Nog meer piepende hooikoortspatiënten?

Macer schreef:

Sinds een paar jaar heb ik er last van en het lijkt steeds erger te worden.

Ik had mijn eerste klachten na de finish van de marathon van Rotterdam en afgelopen weekend was (hopelijk) het hoogtepunt.. Erg lastig omdat ik weiger om minder naar buiten te gaan..

Heb er gisteren toevallig een blog over geschreven...

Heel herkenbaar, je verhaal op je blog! smile

ferrarimanddw schreef:

Ik moet zeggen dat het voor mij juist motivatie is. Ik wrijf, krab en snif me de hele dag een ongeluk, maar zodra ik begin met sporten is het over big_smile big_smile

Dat heb ik echt nog nooit gehoord! Mazzel hoor!

Inmiddels heb ik de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt om eventueel een puffer of iets dergelijks te krijgen. Gisteren had ik ruim een uur nodig om te herstellen van mijn 3km(!!!!!!) loopje op een rustig tempo. Dat is echt niet normaal...