2,376

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Ik heb een casco RS rood zwart te koop eventueel

Welke maat is het? En wat is de reden dat je 'm evt. wilt verkopen?

2,377

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Ik heb een casco RS rood zwart te koop eventueel

Met helmen ben ik toch niet zo happig op 2e hands...
Maar waatom doe jij hem weg eigenlijk?

2,378

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Is die Casco nu de beste keuze qua value for money? Op zich lijkt het me een ideale helm zowel tijdens triathlons als voor normale trainingen.

En heeft iemand een goede test van dit soort helmen ten opzichte van de 'echte' aerohelmen? (en ja, ik weet dat als je je hoofd niet heel erg stil houdt de voordelen van een punthelm beperkt zijn)

2,379

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hedcandy daar heb je dan ook gelijk in maar deze is enkel gebruikt tijdens wedstrijd en niet gevallen als je dat bedoeld, ik heb gewoon een nieuwe gekocht ik verander graag in regelmaat eens van matriaal dus...

2,380

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Is die Casco nu de beste keuze qua value for money? Op zich lijkt het me een ideale helm zowel tijdens triathlons als voor normale trainingen.

En heeft iemand een goede test van dit soort helmen ten opzichte van de 'echte' aerohelmen? (en ja, ik weet dat als je je hoofd niet heel erg stil houdt de voordelen van een punthelm beperkt zijn)

Hier iemand die hem getest heeft..

http://www.sportspinsels.nl/review-helm … edairo-rs/

Ik zal zelf ook wel even een blog maken als ik hem een aantal keer gebruikt heb om de helm te vergelijken met mijn normale Giro helm. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.

2,381

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

.. ja, ik weet dat als je je hoofd niet heel erg stil houdt de voordelen van een punthelm beperkt zijn ...

Dat is wat ik gelezen heb, meeste triathleten zitten vaak met hun hoofd gebogen en dan ben je net kabouterpuntmuts, waardoor een ronde aero helm meer voordelen biedt.

Kan alleen de bron niet meer vinden

2,382

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik rij nu ongeveer een halfjaar met deze helm, helemaal top! Heb een meekleurend vizier en die bevalt ook goed. Of de earodynamica verantwoord is kan ik niet beoordelen maar eerlijk gezegd vind ik dat ook onbelangrijk. Volgende week doe ik Ter Aar, uiteraard mét deze helm, das dan z’n eerste wedstrijd

2,383

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tsja wij moeten dan ook nog een stukje lopen na het fietsen, waardoor je en klein beetje comfort wel nodig hebt op de fiets. Om deze reden is de afstelling van een triathlon fiets ook wezenlijk anders dan bij een tijdrit exemplaar. Ditzelfde geld natuurlijk voor de houding van je hoofd, waardoor een punthelm minder geschikt is.

2,384 Laatst bewerkt door Jörgen (12-05-18 20:54:01)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Woensdagavond was ik rustig op de racefiets terug naar huis (na Alkmaar City Night run) toen m'n zadel iets naar beneden zakte. En ook m'n versnelling  begon raar te doen. Met Hemelvaart dus alles maar even rustig nagelopen. Het zakken van m'n zadel bleek te komen door een gebroken (carbon) zadelpen, en ook m'n ketting was bijna in tweeën...

Een mooi moment om 'm fiets weer op te frissen:
- 2x Michelin Power Competition
- Astute Skylite SR (zadel)
- zadelpen (toch maar aluminium)
- ketting
- kabelsets
- zadeltas
- schoenplaatjes

Cassette en voorste blad vervang ik nog, dan is het wel weer mooi geweest.

2,385

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Inmiddels een rondje gedaan op m'n nieuwe zadel (Astute Skylite SR) en bredere bandjes (25 i.p.v. 23), maar wat een verschil in comfort. Vooral bij slecht wegdek kon ik veel beter door blijven rijden. Net alsof ik een massagestoel op m'n fiets heb zitten, echt geweldig.

2,386

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wat heeft het extra comfort gegeven? de banden of het zadel?
Zijn je velgen overigens ook breed genoeg om het maximale uit de brede banden te kunnen halen? (lees minimaal 17C, maar liever nog meer met 25 mm banden)

2,387

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het zadel zit heel prettig en lijkt iets mee te bewegen, zodat de ondersteuning steeds op de juiste plek zit. Ook de vulling is precies goed, zodat er geen drukpunten zijn maar je ook niet wegzakt in het zadel. De banden zorgen voor minder trillingen, dat merk ik ook in m'n stuur. In hoeverre het zadel trillingen filtert kan ik niet goed beoordelen, maar ik denk dat dat de carbon rail daar zeker ook een rol in speelt.

Wielen ga ik nog vervangen, daar ben ik me nog op aan het oriënteren. Ik heb een zwak voor DT Swiss, maar wellicht wordt het toch een setje Fulcrums.

2,388

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Macer schreef:
Maca944 schreef:

Is die Casco nu de beste keuze qua value for money? Op zich lijkt het me een ideale helm zowel tijdens triathlons als voor normale trainingen.

En heeft iemand een goede test van dit soort helmen ten opzichte van de 'echte' aerohelmen? (en ja, ik weet dat als je je hoofd niet heel erg stil houdt de voordelen van een punthelm beperkt zijn)

Hier iemand die hem getest heeft..

http://www.sportspinsels.nl/review-helm … edairo-rs/

Ik zal zelf ook wel even een blog maken als ik hem een aantal keer gebruikt heb om de helm te vergelijken met mijn normale Giro helm. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.

Inmiddels heb ik de Casco Aerospeed RS een aantal ritten gebruikt, ik heb voor de liefhebbers een review gemaakt met mijn bevindingen...

2,389

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leuke review!
Gave kleuren heeft jouw helm.
Ik heb hem ook sinds een wwek, ik heb hetzelfde dat ik de neiging heb mn bril op mn neus te willen schuiven...

Wel grappig dat je hem (consequent, dat wel) Aerospeed noemt terwijl het toch echt de Speed Airo is. Ik dacht eerst dat je een andere helm had haha.

Ik ben overigens ook zeer tevreden.
Waar ik bij sommige aerohelmen nog het probleem had dat ik in liggende houding problemen had dat de helm voorover werd geduwd en zo het vizier mn neus dichtdrukte, heb ik dat bij deze helm niet. Mede door het netje kun je prima bepalen hoe hoog de helm op je hoofd komt te staan, echt top.

2,390 Laatst bewerkt door Macer (23-05-18 10:22:27)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bedankt voor je reactie, zal het morgen even aanpassen. Gelukkig ben ik wel consequent.

En aangepast smile

2,391

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vorige week maar een iets passendere ( aerodynamischere ) helm gekocht voor bij mijn LIV .

Nl de Giant Rivet
https://www.giant-bicycles.com/nl/showcase/rivet

En vandaag een andere auto zodat ik mijn race/TT fiets in de toekomst makkelijk transporteren kan .
In een Berlingo Multispace ....

2,392

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Woensdagavond was ik rustig op de racefiets terug naar huis (na Alkmaar City Night run) toen m'n zadel iets naar beneden zakte. En ook m'n versnelling  begon raar te doen. Met Hemelvaart dus alles maar even rustig nagelopen. Het zakken van m'n zadel bleek te komen door een gebroken (carbon) zadelpen, en ook m'n ketting was bijna in tweeën...

Een mooi moment om 'm fiets weer op te frissen:
- 2x Michelin Power Competition
- Astute Skylite SR (zadel)
- zadelpen (toch maar aluminium)
- ketting
- kabelsets
- zadeltas
- schoenplaatjes

Cassette en voorste blad vervang ik nog, dan is het wel weer mooi geweest.

Inmiddels ook cassette, voorblad en wielen vervangen. Zijn een paar Zonda's geworden.

2,393

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben op wetsuit jacht gegaan vandaag!

Ben nog erg onzeker en angstig in het water, dus had mezelf een aardig budget gegeven tov de rest van mijn materiaal. Uiteindelijk natuurlijk toch boven budget uitgekomen, maar wel heel blij met mijn aankoop!

HUUB Wetsuit Aegis III
https://goo.gl/images/2Ga6mr

Kreeg er een zwembril bij, dat verzachtte de pijn een beetje wink

2,394 Laatst bewerkt door Marius (30-06-18 15:09:20)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren bij Jan van der Hoorn in Ter Aar mijn 1e wetsuit gekocht, mooie winkel met erg veel kleding mbt lopen, fietsen, schaatsen, skeeleren en triathlon. Goed geholpen en ben zeer benieuwd hoe het zwemmen is met een wetsuit. Morgen proberen in mijn nieuwe Orca S6.

2,395

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Goedemiddag...nog niets gekocht vandaag maar zal snel veranderen. probleem is het vinden van een goede winkel in de buurt van Bergen op Zoom. Ben op jacht naar trisuit...wetsuit.... Waar o waar? Iemand suggesties? Mag ook over de grens richting Antwerpen.

2,396

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

elderenbosch schreef:

Garmin Vector 3 pedalen (powermeter), mooi spul zeg!

Bevallen deze nog steeds? Of zou je een andere kopen als je nu moet kopen?

2,397 Laatst bewerkt door Louise (13-07-18 18:36:26)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb gister bij Tripro een vermogensmeter gekocht, plus nog een extra paar nieuwe pedalen. (En me beheerst en het daarbij gehouden, ondanks alle verleidingen in die winkel - veel leuke, kleurige trisuits, viel me op, maarja, die had ik niet nodig.) Ik heb er vandaag al mee gefietst, erg leuk! Het hele verhaal met wat foto's op mijn weblog: http://www.delftweg9.nl/triathlon/fiets … gensmeter/

Louise

2,398

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Louise schreef:

Ik heb gister bij Tripro een vermogensmeter gekocht, plus nog een extra paar nieuwe pedalen. (En me beheerst en het daarbij gehouden, ondanks alle verleidingen in die winkel - veel leuke, kleurige trisuits, viel me op, maarja, die had ik niet nodig.) Ik heb er vandaag al mee gefietst, erg leuk! Het hele verhaal met wat foto's op mijn weblog: http://www.delftweg9.nl/triathlon/fiets … gensmeter/

Louise

Leuk, ik ga het zien en lezen bij je.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,399

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

EB86 schreef:
elderenbosch schreef:

Garmin Vector 3 pedalen (powermeter), mooi spul zeg!

Bevallen deze nog steeds? Of zou je een andere kopen als je nu moet kopen?

Ik heb wat pech gehad omdat ik een exemplaar uit de eerste reeks had waar een ontwerpfout in zat. Verloor daardoor contact. Zes weken die pedalen kwijt geweest. Nu gelukkig weer terug. Op die pech na kan ik ze zeker aanbevelen. Vooral als je meerdere fietsen gebruikt. Dan kan je ze makkelijk overzetten van de ene op de andere fiets.

2,400

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een profile design t4+ opzetstuur gekocht en er een paar uur mee rondgereden. Het scheelt qua snelheid best wat, maar ik moet wel wennen aan de houding. Ik heb het gevoel dat mijn zadel misschien een beetje versteld moet worden maar verder ben ik er erg blij mee. Goed geholpen ook aan de telefoon bij Futurumshop over welk type voor mij als instapper het handigst zou zijn.