1

Onderwerp: Bikefitting

Goedenavond,

Ik ben van plan om een bikefitting, zadelanalyse en schoenen/plaatjes check te laten doen. Dit aangezien ik wat last krijg van een zeurende knie na meer dan 60km fietsen. Ik kan op zich prima doorfietsen, maar het voelt wat minder lekker.

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring hiermee heeft en waar jullie deze hebben laten doen en dus goede ervaringen mee hebben. Dit aangezien het toch wel een prijskaartje heeft en ik hierdoor wel een goede fitting wil laten doen.
Alle tips zijn welkom.

Gr

2

Re: Bikefitting

Ik heb het 2 jaar geleden laten doen bij Chris Brands (fietsmeting.nl). Was erg blij met het resultaat! Check trouwens even je zorgverzekering, sommige bieden een gedeeltelijke bijdrage. Daarnaast... het is even een investering maar die weegt zeker op tegen de frustratie van eventuele blessures.

3

Re: Bikefitting

welke regio zoek je? en specifiek triathlonfiets of racefiets.

4

Re: Bikefitting

marcomvanes schreef:

welke regio zoek je? en specifiek triathlonfiets of racefiets.

Ik woon in de buurt van Rotterdam en op dit moment voor een racefiets.

5 Laatst bewerkt door @Jeanette (10-05-18 00:11:33)

Re: Bikefitting

Geheel niet bij jou in de buurt , maar gisteren met mijn tijdritfiets een bike fitting gedaan bij Georg Potrebitsch .
Wat kleine veranderingen een wereld van verschil kunnen maken .

De eerste foto is na , de tweede voor .

6

Re: Bikefitting

Zeker doen, aanrader!

Ik heb m laten doen bij Tri pro in Hilversum
Bike Spotive in Haarlem
Leisure Wold in Dronten zijn ook goede adressen.

7

Re: Bikefitting

Ik ook bij TriPro, erg blij mee. Eerst voor m'n (nieuwe) triathlonfiets en omdat ik daar toen zo goed op zat daarna nog een keer voor m'n racefiets, en daarna heb ik ook nog wel eens aangeklopt bij Jeroen als ik ergens last van had. De moeite waard om voor uit Rotterdam naar Hilversum te rijden!

Louise

8

Re: Bikefitting

ik ben zelf ooit bij Rings in Goirle geweest erg prettig daarna op mijn fiets gezeten,  maar ik hoor de laatste tijd erg positieve verhalen over Jurian uit Nieuwendijk. (https://jurrian.bike)

9

Re: Bikefitting

futurumshop in amsterdam

D.

10

Re: Bikefitting

Bij Jim Doornbosch in Hellevoetsluis. Heel tevreden.

11

Re: Bikefitting

Ik hoor ook goede verhalen over Hand Made in Weesp

12

Re: Bikefitting

EB86 schreef:

Goedenavond,

Ik ben van plan om een bikefitting, zadelanalyse en schoenen/plaatjes check te laten doen. Dit aangezien ik wat last krijg van een zeurende knie na meer dan 60km fietsen. Ik kan op zich prima doorfietsen, maar het voelt wat minder lekker.

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring hiermee heeft en waar jullie deze hebben laten doen en dus goede ervaringen mee hebben. Dit aangezien het toch wel een prijskaartje heeft en ik hierdoor wel een goede fitting wil laten doen.
Alle tips zijn welkom.

Gr


als je nooit eerder deze klachten hebt gehad is het raadzaam eerst even een ostheopaat te bezoeken voor je jezelf een dure nieuwe houding laat aanmeten waar je vervolgens als de oorzaak weg is niets aan blijkt te hebben.... Iets wat ineens opkomt heeft meestal een andere oorzaak dan de houding an sich, dan is het eerder de aanpassing van de houding aan het probleem wat de pijn veroorzaakt.

13

Re: Bikefitting

pannenkoek schreef:

als je nooit eerder deze klachten hebt gehad is het raadzaam eerst even een ostheopaat te bezoeken .

Waarom een ostheopaat? Hij heeft geen klachten in het gebied vd organen?
Ik zou naar een fysio gaan hiermee...

14

Re: Bikefitting

Hedcandy schreef:
pannenkoek schreef:

als je nooit eerder deze klachten hebt gehad is het raadzaam eerst even een ostheopaat te bezoeken .

Waarom een ostheopaat? Hij heeft geen klachten in het gebied vd organen?
Ik zou naar een fysio gaan hiermee...

Voor zover mij bekend is een knie geen orgaan? wink

15

Re: Bikefitting

pannenkoek schreef:
Hedcandy schreef:
pannenkoek schreef:

als je nooit eerder deze klachten hebt gehad is het raadzaam eerst even een ostheopaat te bezoeken .

Waarom een ostheopaat? Hij heeft geen klachten in het gebied vd organen?
Ik zou naar een fysio gaan hiermee...

Voor zover mij bekend is een knie geen orgaan? wink

Daarom dus de vraag waarom je een ostheopaat adviseerd en niet een fysio wink

16

Re: Bikefitting

Hedcandy schreef:

Waarom een ostheopaat? Hij heeft geen klachten in het gebied vd organen?
Ik zou naar een fysio gaan hiermee...

Een osteopaat heeft echt niets met organen te maken, maar kijkt naar het hele lichaam. Heeft me prima af geholpen van heup problemen waarbij fysiotherapeuten ondanks al hun goede inzet er niet in slaagden een stap verder te komen..... Dus ik snap de suggestie wel...

triathlon is 3x leuker!

17

Re: Bikefitting

HansH schreef:
Hedcandy schreef:

Waarom een ostheopaat? Hij heeft geen klachten in het gebied vd organen?
Ik zou naar een fysio gaan hiermee...

Een osteopaat heeft echt niets met organen te maken, maar kijkt naar het hele lichaam. Heeft me prima af geholpen van heup problemen waarbij fysiotherapeuten ondanks al hun goede inzet er niet in slaagden een stap verder te komen..... Dus ik snap de suggestie wel...

idd, ostheopatie is veel meer dan wat de meesten erbij denken. een fysio zet niet even een werveltje op z`n plek, een goede ostheopaat wel. Dat kan heel veel ellende verklaren en oplossen...

18

Re: Bikefitting

pannenkoek schreef:
HansH schreef:
Hedcandy schreef:

Waarom een ostheopaat? Hij heeft geen klachten in het gebied vd organen?
Ik zou naar een fysio gaan hiermee...

Een osteopaat heeft echt niets met organen te maken, maar kijkt naar het hele lichaam. Heeft me prima af geholpen van heup problemen waarbij fysiotherapeuten ondanks al hun goede inzet er niet in slaagden een stap verder te komen..... Dus ik snap de suggestie wel...

idd, ostheopatie is veel meer dan wat de meesten erbij denken. een fysio zet niet even een werveltje op z`n plek, een goede ostheopaat wel. Dat kan heel veel ellende verklaren en oplossen...


Inderdaad eens naar een osteopaat of chiropractor kan heel veel oplossen.