1 Laatst bewerkt door Macer (25-05-18 08:34:56)

Onderwerp: Duintriathlon

Dit weekend staat mijn eerste OD van dit seizoen op de planning in aanloop naar de halve van Nieuwkoop volgende week.
Nog meer mensen die mee gaan doen?

Hoop op de volgende tijden

00:32:00 1500m zwemmen
01:02:00 40km fietsen
00:48:00 10km lopen

00:03:00  T1/T2

02:25:00  Totaal

Hopen dat het niet te warm is tijdens het lopen.

Als dit een beetje lukt volgende week maar eens proberen of we in de buurt van de 5 uur op de halve kunnen komen.

2

Re: Duintriathlon

Ik ben er ook voor een competitiewedstrijd, stayer sprint dit keer.
Echt niets voor mij met zo lang zwemmen ervoor, maar wie weet is er nog iemand die langzaam zwemt waarmee ik kan fietsen big_smile Vorig jaar ging het fietsen over die dijk wel als een speer!

00:18:00 750 m zwemmen en lange landloop
00:36:00 19 km fietsen
00:22:00 4.5 km lopen

00:03:00  T1/T2

01:19:00  Totaal

3

Re: Duintriathlon

Ik start zondag in de 2e divisiewedstrijd (noord). Geen idee bij tijdsvoorspellingen, nog weinig vergelijkingsmateriaal in stayersprint.

4

Re: Duintriathlon

Ik doe morgen ook OD.
Het loopparcours is in de volle zon, hou daar rekening mee!
Ik zie wel hoe lang ik er over doe... hoop natuurlijk sneller dan vorig jaar (2.42), maar voorlopig loop ik nog te kloten met een aanlopende rem op mn fiets....zucht.

Zondag ben ik vrijwilliger, dan zit ik vanaf 7uur bij de inschrijftafel.

Succes allen!!

5

Re: Duintriathlon

Hedcandy schreef:

Ik doe morgen ook OD.
, maar voorlopig loop ik nog te kloten met een aanlopende rem op mn fiets....zucht.

Succes allen!!

ik kwam toevallig dit filmpje tegen en moest direct aan jouw bericht denken

https://www.facebook.com/globalcyclingn … 665660156/

gr marco

6

Re: Duintriathlon

Haha dat weet ik ook wel hoe dat werkt. Dit zijn normale remhoeven, geen enkel probleem.
Het zit hem ook niet in de afstelling vd blokken op de velg.
De hele unit zit los en we kunnen er gewoon niet bij is de uiteindelijke conclusie. Die direct mount shit is leuk, maar waarom zit alles zo weggepriegeld.... daarnaast trekt dan een kabeltje de boel scheef bij sturen, dus ik kan bezig blijven.
Het is niet anders, ik moet er maar mee doen. Ik ga alleen achter remmen en hoop dan maar dat t meevalt.

7

Re: Duintriathlon

LindaRotterdam schreef:

Ik ben er ook voor een competitiewedstrijd, stayer sprint dit keer.
Echt niets voor mij met zo lang zwemmen ervoor, maar wie weet is er nog iemand die langzaam zwemt waarmee ik kan fietsen big_smile Vorig jaar ging het fietsen over die dijk wel als een speer!

00:18:00 750 m zwemmen en lange landloop
00:36:00 19 km fietsen
00:22:00 4.5 km lopen

00:03:00  T1/T2

01:19:00  Totaal

Dat werd
00:16:47 750 m zwemmen en lange landloop
00:34:47 19 km fietsen
00:26:56 5 km (toch wel) lopen
00:03:11  T1/T2

01:21:39  Totaal


Kon helaas met niemand samenwerken met stayeren. Maar fietsen ging wel erg lekker. Daarom misschien lopen minder? Maar was ook gewoon vies heet...

8

Re: Duintriathlon

Macer schreef:

Dit weekend staat mijn eerste OD van dit seizoen op de planning in aanloop naar de halve van Nieuwkoop volgende week.
Nog meer mensen die mee gaan doen?

Hoop op de volgende tijden

00:32:00 1500m zwemmen
01:02:00 40km fietsen
00:48:00 10km lopen

00:03:00  T1/T2

02:25:00  Totaal

Hopen dat het niet te warm is tijdens het lopen.

Als dit een beetje lukt volgende week maar eens proberen of we in de buurt van de 5 uur op de halve kunnen komen.


Helaas niet helemaal geworden wat ik had gehoopt en dan vooral door de warmte tijdens het hardlopen waarbij ik mezelf heel zielig begon te vinden. Verder waren we onze startnummerriemen vergeten, dus dat begon al niet heel erg lekker.

00:30:23  Zwemmen  (ging nog wel aardig, wel aardig wat golven)
00:02:18  T1 
01:01:49  Fietsen  (flinke tegenwind heen, maar wind mee terug.. Was 2e in mijn Age-group)
00:01:23  T2
00:55:22  Lopen  (totale wanhoop, eerste kilometers gingen nog wel daarna drama)

02:31:14  Totaal

Hopen dat het volgende week in Nieuwkoop een stuk koeler is. De voorspellingen zijn in ieder geval wel goed.

9 Laatst bewerkt door elderenbosch (28-05-18 09:41:58)

Re: Duintriathlon

1:03:04 op de sprint.

00:11:50 - 3x zwembrilletje afgeslagen kon daarna nauwelijks inhalen
00:01:24 - rommelige wissels met 2 divisies die tegen elkaar in wisselden
00:28:37 - miste net aansluiting bij groepje dus met z'n 2'en moeten fietsen
00:01:00 - normale wissel smile
00:20:15 - goed gelopen voor mijn doen

Al twee seizoenen focus volledig op LD, dus best tevreden met deze sprintuitslag

10

Re: Duintriathlon

elderenbosch schreef:

00:01:24 - rommelige wissels met 2 divisies die tegen elkaar in wisselden

Klopt inderdaad, ik kwam daar net T2 in. Was echt niet te doen tussen de fietsenrekken door vanuit twee richtingen.
Organisatie heeft zich dat ook aangetrokken en opvolgende series verder uit elkaar gehaald.

11

Re: Duintriathlon

Overigens verder wel perfect georganiseerd hoor. Lijkt mij nog al wat om alle divisies er zo efficiënt te laten starten, vrijwel zonder vertraging in het programma. En helemaal de triple mixes... Ik vond het een leuke dag. Complimenten aan de organisatie.

12

Re: Duintriathlon

Mijn wedstrijd was het niet.
Van begin tot einde worstelen, tegen de golven, de wind, de hitte en tot slot mezelf.
De finish gehaald maar daar was dan ook alles mee gezegd.

Zondag echt genoten als vrijwilliger, wat een topdag met al die atleten en die triple mix zo gaaf!!

13

Re: Duintriathlon

Hedcandy schreef:

Mijn wedstrijd was het niet.
Van begin tot einde worstelen, tegen de golven, de wind, de hitte en tot slot mezelf.
De finish gehaald maar daar was dan ook alles mee gezegd.

Zondag echt genoten als vrijwilliger, wat een topdag met al die atleten en die triple mix zo gaaf!!

Ja was echt leuk om zondag al die atleten te zien strijden tegen de omstandigheden en elkaar.. Was goed georganiseerd ook!

Met Maastricht scoorden we een 4e plaats en twee keer de winst in onze divisies, dus het gaat uitstekend smile

Enige minpuntje was dat ik zelf niet mee kon doen, terwijl ik een stuk of 1000 atleten heb zien strijden voor hun teams.

Geduld zullen we maar zeggen. De mannen van het tweede team moet ik zo langzamerhand het vuur aan de schenen kunnen leggen.

14

Re: Duintriathlon

topwedstrijd, in zowel sportief als organisatorisch opzicht.
Persoonlijk ging het ook mooi, voor mijn doen OK gezwommen, mooi naar voren gefietst en consoliderend gelopen. Tevreden!