1

Onderwerp: Arm gebroken

Afgelopen zaterdag heb ik tijdens een toertocht mijn arm gebroken. Een vrachtauto kwam hard aangereden op een voorrangskruising, besloot op het laatst toch maar hard te remmen en stond net voor de haaientanden stil.

Ik reed daar achter mijn man en een fietsmaatje. Mijn man remde hard, mijn fietsmaatje ook en ik te laat of niet hard genoeg en knalde tegen haar op. Ik geloof dat ik rechts nog ben uitgeklikt masr omdat ik botste viel ik naar links en smakte dus tegen het asfalt.

Mijn spaakbeen was compleet door en dus operatie en plaat er in. Over 2 weken gaat het gips er af en krijg ik als alles naar wens is een brace. Er is me verteld dat ik dan weer zou kunnen hardlopen. Fietsen werd mij verteld 4 weken, tegen mijn man is 6 weken gezegd. Idem voor autorijden. Zwemmen heb ik naar gevraagd maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Iemand ervaring met een dergelijke breuk en de herstelfase erna?

Ik zou 1 juli mijn eerste triathlon doen, daar kan sowieso een streep door, maar ik heb hoop voor die in augustus en nog 2 in september.

2

Re: Arm gebroken

oei, in ieder geval beterschap. Gelukkig geen ervaring met dit soort breuken maar ik zou denken dat aug misschien een beetje optimistisch is.

sterkte

3

Re: Arm gebroken

Dat is allemaal niet zo mooi, heel veel beterschap!

Met een dergelijke breuk heb ik ook geen ervaring, wat ik wel weet is dat je er ook rekening mee moet houden dat wat de artsen je vertellen niet altijd klopt.

Zelf ben ik ruim 4 maanden zoet geweest met een sleutelbeenbreuk die volgens de geleerden 3/4 weken zou duren. 
Tja meneer, achteraf hadden we toch moeten opereren..........

Hou er ook rekening mee dat je na je herstel ook een stukje conditie/kracht kwijt bent en hier ook naar moet trainen.

4

Re: Arm gebroken

Wat vreselijk balen!
Sterkte met je herstel...

5

Re: Arm gebroken

Spaakbeen kan best snel herstellen en belast je ook minimaal met lopen.

Zou wel zo snel t kan bij de fysio langs gaan, misschien kan ie je helpen zo snel mogelijk ook weer te zwemmen en niet teveel kracht en beweeglijkheid te verliezen.

6

Re: Arm gebroken

Ai ..wat balen Erika ...
Hoop dat het allemaal goed en vooral snel herstelt .

7

Re: Arm gebroken

Oei, wat vervelend! Hopelijk valt het mee, maar inderdaad, wat de anderen ook zeggen: voor wat de artsen zeggen geldt de beroemde korrel zout.

En zeker ook betekent 'bot weer aan elkaar gegroeid' nog niet dat je meteen weer alles kan. Ik heb ooit m'n hand gebroken en vond het schokkend wat een lam vlerkje er onder het gips vandaan kwam. De spieren waren helemaal weg en ook waren de pezen sterk verkort. Dat allemaal weer op gang krijgen vond ik pittig! Je schijnt er een beetje iets aan te kunnen doen met visualiseringstechnieken enzo, ik hoorde dat pas achteraf anders had ik het wel willen proberen.

Beterschap, en sterkte, ook met het nemen zoals het komt!

Louise

8

Re: Arm gebroken

Erg vervelend Erica, sterkte met het herstel! Met armbreuken heb ik geen ervaring (been wel, dat kostte veel tijd). Wellicht dat deze onlangs uitgebrachte docu over Tim Don je kan inspireren: https://www.youtube.com/watch?v=UhjIchw … pp=desktop

9

Re: Arm gebroken

Maca944 schreef:

Erg vervelend Erica, sterkte met het herstel! Met armbreuken heb ik geen ervaring (been wel, dat kostte veel tijd). Wellicht dat deze onlangs uitgebrachte docu over Tim Don je kan inspireren: https://www.youtube.com/watch?v=UhjIchw … pp=desktop

Wauw een stukje gekeken. Tranentrekker.... ik ga hem zeker helemaal kijken, maar nu even te veel emoties.