1 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-05-18 10:03:58)

Onderwerp: Triathlon 010 2018

Over anderhalve week is het weer zo ver! Dit keer geen divisiewedstrijd, dus gewoon voor de fun en een goede training naar een halve triathlon enkele weken later.

Ik ga voor de kwart afstand:
Zwemmen 1000 m      00:23:00   
Fietsen 42.2 km          01:18:00   
Lopen 10 km              00:48:00
T1/T2 totaal               00:02:30

Totaal                        02:31:30

2

Re: Triathlon 010 2018

Succes! Maak er dan meteen <2:30 van wink

3 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-05-18 11:06:29)

Re: Triathlon 010 2018

Ja, ik ben nog aan het zoeken waar ik die ga inlopen. Hopelijk is het fietsparcours net wat korter of ik wat sneller big_smile

1:16 is doable, ga vanavond toevallig bij de roeibaan bochten oefenen.

4 Laatst bewerkt door Macer (23-05-18 11:36:15)

Re: Triathlon 010 2018

Wij hebben deze 2 jaar geleden gedaan en toen was het fietsparcours redelijk snel en goede stukken om flink door te trappen.

Linkje naar mijn Strava van die rit..

https://www.strava.com/activities/643190276

5

Re: Triathlon 010 2018

Succes Linda!

Wordt mijn allereerste 1/8, spannend maar veel zin in!
Verwachting:
Zwemmen 750m 0:20   
Fietsen 21km      0:45
Lopen 5km          0:25
Wissels               0:05

Totaal                 1:35

Hopelijk lukt het om ergens nog een paar minuten te vinden en zo onder de 1:30 te komen, maar dit lijkt me realistisch.

6

Re: Triathlon 010 2018

dik2tri schreef:

Succes Linda!

Wordt mijn allereerste 1/8, spannend maar veel zin in!
Verwachting:
Zwemmen 750m 0:20   
Fietsen 21km      0:45
Lopen 5km          0:25
Wissels               0:05

Totaal                 1:35

Hopelijk lukt het om ergens nog een paar minuten te vinden en zo onder de 1:30 te komen, maar dit lijkt me realistisch.

Het is een leuk overzichtelijk parcours voor een eerste keer, en er zijn altijd veel beginners.

De keren dat ik er een 1/8 heb gedaan, was het 550 of 630 m zwemmen, dus dat scheelt misschien wink
Succes!

7

Re: Triathlon 010 2018

Ik ga 'm ook doen, de sprint, startserie van 11 uur, maar ik wacht met m'n voorspelling nog even af tot na zaterdag. Dan doe ik mijn eerste wedstrijd van het seizoen en weet ik ietsje beter hoe ik ervoor sta. Het is voor mij zo'n andere aanloop geweest dan anders vanwege mijn fietsreis afgelopen winter dat ik dat niet zo goed weet. 

Vorig jaar had ik bij de run-bike-run die het toen werd mijn beste dag van het hele nogal pieken-en-dalen-seizoen, vooral op de fiets (40'16 over 21,2 km) en daarna gelopen in 25'05 (4,56 km gemeten), 2e wissel in 3'. Daar teken ik voor!

Wordt vervolgd dus. Ik kijk er in elk geval wel naar uit, ik ben er voor de 4e keer (waarvan 1 keer als supporter), vind het een leuke wedstrijd. Wel nog even duimen misschien tegen de blauwalg, dus voor niet een herhaling van vorig jaar.

Louise

8

Re: Triathlon 010 2018

Wat doen er veel forummers mee aan deze wedstrijd! Ik dus ook, lekker in de buurt. Voor mij is dit de generale voor het NK masters. Dus hopelijk gaat het goed en pak ik het podium!

Mijn doel voor de kwart afstand:
Zwemmen 1000 m      00:16:00   
Fietsen 42.2 km          01:03:00   
Lopen 10 km              00:40:00
T1/T2 totaal               00:02:30

Totaal                        02:01:30

9

Re: Triathlon 010 2018

Voor mij wordt het mijn eerste triathlon van dit seizoen. Meteen weer even meting waar ik sta op dit moment en wat ik daarna evt. in mijn trainingen moet bijstellen.

Ik doe de sprint om 11.00. Eerste keer in Rotterdam, dus ben benieuwd maar ik hoor er goede verhalen over. Behalve dan het evt. niet kunnen zwemmen ;-)

Verwachting:
Zwemmen 750m:  00:13:30
Fietsen 21.2km:    00:36:21
Lopen 5km:          00:24:10
T1/T2:                  00:02:30

Totaal:                  01:16:31

Doel is natuurlijk onder de 1:15 :-D

10

Re: Triathlon 010 2018

Ervan uitgaande dat het volgende week wat koeler is, dat ik dan wat frisser aan de start sta dan vanochtend in Herkingen (iets te drukke week gehad en stevig slaapgebrek) en dat de opgegeven afstanden kloppen, hier mijn voorspelling:

Zwemmen: 15'
Fietsen: 40'
Lopen: 28'
Wissels samen 5'
Totaal: 1u30.

Dat zou een PR zijn op de sprint, dat staat niet scherp, ik heb die afstand niet zo vaak gedaan. Zou leuk zijn!

Louise

11

Re: Triathlon 010 2018

Kleine aanvulling: nu ze 50+ apart onderscheiden lijkt het mij een leuk doel om in m'n categorie (18 vrouwen groot) in elk geval de snelste fietstijd neer te zetten. Vorig jaar ging alles boven de 40 op één hoop en had ik de 3e fietstijd tussen 87 vrouwen, dus het is mogelijk, lijkt me.

En qua zwemmen/blauwalg geen vuiltje aan de lucht, toch? Dat is mooi, ik heb er zin in.

Veel succes en plezier allemaal morgen, en wie weet tot ziens?

Louise (startnummer 2020)

12 Laatst bewerkt door Louise (03-06-18 16:15:56)

Re: Triathlon 010 2018

Nou, dat ging okee, gezwommen naar verwachting, iets harder gefietst en wat trager gelopen (dat viel tegen ten opzichte van vorige week), inderdaad een PR en toen ik finishte was ik de snelste D50+ tot dan toe (dus van twee startseries).

Voorspelling:

Louise schreef:

Zwemmen: 15'
Fietsen: 40'
Lopen: 28'
Wissels samen 5'
Totaal: 1u30.

Zelf geklokt:

Zwemmen: 15'13
Fietsen: 38'29
Lopen: 30'40
Wissels samen 5'51
Totaal: 1u30'14

(Die 15" gaan er nog wel een keer af natuurlijk, dat moet makkelijk kunnen als ik met lopen weer wat meer op dreef ben.)

En het was leuk weer, ik vond alleen het parc fermé een beetje krap en rommelig.

Iemand de zwemafstand goed kunnen meten? Ik kwam op veel te weinig uit, maar ik kan zien dat-ie heeft afgesneden.

Louise

Edit: 1u30'11 is mijn officiële eindtijd, zie ik. Hoeven er maar 12" af wink

En nog een edit: in de uitslagen staan alle 40+'ers bij elkaar, maar uit de overall uitslagen kan ik halen dat ik de snelste D50+ ben gebleven, yeah! 10e bij de vrouwen masters, met de 2e fietstijd. Allemaal heel relatief in een weekend met NK's en straks een kwart, maar toch leuk!

13

Re: Triathlon 010 2018

Zeker leuk Louise, gefeliciteerd!

14 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (03-06-18 20:10:21)

Re: Triathlon 010 2018

LindaRotterdam schreef:

Over anderhalve week is het weer zo ver! Dit keer geen divisiewedstrijd, dus gewoon voor de fun en een goede training naar een halve triathlon enkele weken later.

Ik ga voor de kwart afstand:
Zwemmen 1000 m      00:23:00   
Fietsen 42.2 km          01:18:00   
Lopen 10 km              00:48:00
T1/T2 totaal               00:02:30

Totaal                        02:31:30

Ik ook een PR. Alleen al twee weken last van hooikoorts en astma, dus ben echt op. Wist vanmorgen al, toen ik wakker werd en geen lucht kreeg, dat ik het vandaag niet van het lopen moest hebben wink

Zwemmen 1000 m      00:21:36 Superdik PR   
Fietsen 42.2 km          01:18:08 Echt alles eruit gehaald
Lopen 10 km              00:54:12 hmm
T1/T2 totaal               00:02:32 Was de tweede keer m'n plekje kwijt, dus nog best prima

Totaal                        02:37:27

Nog lang uitzicht gehouden op t podium, maar in de tweede serie zaten wat serieus snelle vrouwen. 4e geworden bij de dames senioren. Had ik vantevoren echt wel voor getekend!

15

Re: Triathlon 010 2018

Wow, mooie resultaten Linda en Louise!

Ik vond het een feestje, mijn eerste ervaring! Ging ook nog boven verwachting goed...!

Zwemmen zonder wetsuit was goed te doen. Mijn verwachting om kansloos achteraan te liggen viel erg mee. Fietsen op exact 30 p/u was sneller dan ooit. En lopen is gewoon mijn sterkste punt.

dik2tri schreef:

Verwachting:
Zwemmen 750m 0:20   
Fietsen 21km      0:45
Lopen 5km          0:25
Wissels               0:05

Totaal                 1:35

Hopelijk lukt het om ergens nog een paar minuten te vinden en zo onder de 1:30 te komen, maar dit lijkt me realistisch.

Zwemmen  17:42
Fietsen        41:59
Lopen          22:41
Wissels          4:43

Totaal 1:27:03. Heel tevreden mee!

16

Re: Triathlon 010 2018

Hoi Dik2tri, Louise en andere atleten die vandaag hebben meegedaan aan de 1/8 in Rotterdam. Hebben jullie de afstanden  op je horloge  gemeten. Ik helaas  niet.  Als jullie de exacte  afstanden weten, hoor ik het graag. Dan kan ik beter mijn gemiddelde snelheid uitrekenen. Was tevreden over met mijn eindtijd. Net binnen de 1:30 uur.

17

Re: Triathlon 010 2018

Leuk, Dik2Tri, dank Hedcandy en naar omstandigheden gefeliciteerd, Linda!

@ed1111, ik had bij zwemmen maar 658 meter maar ik kan bij uitlezen zien dat-ie de bocht heeft afgesneden, moet meer zijn, ik hoop dat iemand 't preciezer weet. Fietsen: 21,01 km; lopen: 4,99 km.

Louise

18

Re: Triathlon 010 2018

Prachtige dag, met een goed resultaat. 2de h40+, 3de overall. Alleen het lopen had ik sneller gewild, maar de omstandigheden waren met de temperatuur en wind wat zwaarder.

Vraagje, wat vinden jullie van de kwaliteit van de prijzen die worden uitgereikt bij triathlon westrijden?

-- M

19

Re: Triathlon 010 2018

Louise schreef:

Leuk, Dik2Tri, dank Hedcandy en naar omstandigheden gefeliciteerd, Linda!

@ed1111, ik had bij zwemmen maar 658 meter maar ik kan bij uitlezen zien dat-ie de bocht heeft afgesneden, moet meer zijn, ik hoop dat iemand 't preciezer weet. Fietsen: 21,01 km; lopen: 4,99 km.

Louise

Mijn GPS gaf 680m aan. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de meest zuinige route heb gezwommen. Bij de start lag ik een meter van de lijn en daar ben ik ook niet van geweken.

20

Re: Triathlon 010 2018

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten allemaal ...

21 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (04-06-18 06:54:49)

Re: Triathlon 010 2018

mstyz schreef:

Vraagje, wat vinden jullie van de kwaliteit van de prijzen die worden uitgereikt bij triathlon westrijden?

-- M

Wat heb je gekregen? big_smile

Ik weet wel dat je bij goedkope lokale hardloopwedstrijdjes vaak beter scoort wat dat betreft....

22

Re: Triathlon 010 2018

Wat een mooi evenement was dat! Ik vond het een goede locatie en netjes georganiseerd. De meerdere rondje rijden en lopen vind ik zelf altijd wat minder, maar voor mijn supporters alleen maar leuk omdat ze mij vaker kunnen zien. En aangezien er een aantal voor de eerste keer mee waren was dat ideaal.

De wisselzone vond ik wel erg krap opgezet, met pijn en moeite kreeg ik mijn spullen redelijk goed gepositioneerd. Maar het was in mijn ogen net wat te vol.

Ik deed mee in serie 2 om 11.00. Het voorspellen ligt me wel schijnbaar, officiële eindtijd van 1:16:57.

Zwemmen: 13:40
Fietsen: 35:16
Lopen: 24:40
T1/T2: 3:21


marcell schreef:

Voor mij wordt het mijn eerste triathlon van dit seizoen. Meteen weer even meting waar ik sta op dit moment en wat ik daarna evt. in mijn trainingen moet bijstellen.

Verwachting:
Zwemmen 750m:  00:13:30
Fietsen 21.2km:    00:36:21
Lopen 5km:          00:24:10
T1/T2:                  00:02:30

Totaal:                  01:16:31

Doel is natuurlijk onder de 1:15 :-D

Zwemmen ging wel lekker, al lag ik nog te kletsen met iemand die de eerste keer mee deed toen het startschot werd gegeven. Aftellen zou soms wel handig zijn om alvast de focus te hebben :-) In het begin ging ik redelijk gelijk met het bootje op, maar al snel liet ik die achter. Mijn supporters hadden gedacht dat ik langzamer zwom, dus alle foto's/filmpjes zijn gemaakt van anderen.

Het fietsgedeelte ging lekker. Eerste wedstrijd op mijn "nieuwe" triathlonfiets. Wat een genot om mee te rijden. De bocht over het bruggetje hadden ze iets te krap opgezet waardoor je flink in de remmen moest om die goed te kunnen pakken. Daarnaast had er wel even een bezem doorheen gemogen om het grind weg te halen, zeker net in die bocht. Tijdens mijn tweede ronde op het rechte stuk terug naar start/finish stak er een rij met ganzen over waarvoor ik nog in de ankers moest.

Daarna het lopen, direct vanuit de wissel een steile helling op en af om over het fietsparcour te komen. Niet ideaal, wel een mooie foto plek voor mn supporters. Die foto zie er dus ook niet al te charmant uit. Eerste kilometer met lopen kostte wat moeite, even de beentjes in laten komen. Daarna het tempo rustig verhogen tot 4:50-4:55 en gelukkig best goed kunnen vasthouden. Frustrerend om onderweg voorbij gelopen te worden door de estafette lopers die nog helemaal fris zijn en een veel hoger tempo hebben.

Bij de laatste meters zag ik in mijn ooghoeken ineens iemand aan komen sprinten die mij nog even wilde inhalen. Gelukkig zag ik dat net op tijd en kon ik nog snel genoeg aanzetten om samen in volle sprint over de finish te komen. En ja, net voor hem te blijven!

23

Re: Triathlon 010 2018

LindaRotterdam schreef:
mstyz schreef:

Vraagje, wat vinden jullie van de kwaliteit van de prijzen die worden uitgereikt bij triathlon westrijden?

-- M

Wat heb je gekregen? big_smile

Ik weet wel dat je bij goedkope lokale hardloopwedstrijdjes vaak beter scoort wat dat betreft....


De tweede prijs agegroup, was dezelfde medaille als de finisher medaille... maar dan op de achterkant 2de plaats H40 op gegraveerd. En de 3de prijs overall een plastic bekertje en echt een heel heel klein bosje bloemen. Maar dan ook echt zo klein dat de mensen eromheen om moesten lachen.

Er doen in totaal 650 mensen mee, inschrijfgeld is E40-50 pp. Natuurlijk is het organiseren van een event lastig kostendekkend te krijgen, maar het voelt vanuit het perspectief van een deelnemer wat scheef. E30.000 inschrijfgeld, en aan de prijzen is maximaal E100 uitgegeven.

-- M

24

Re: Triathlon 010 2018

De medailles die iedereen kreeg waren imho wel prima. Je krijgt vaak niets bij triathlons en anders de allergoedkoopste range die er te vinden is. Ik vind een medaille wel leuk! Wat de winnaars kregen kan ik niet over oordelen, maar klaarblijkelijk was het niet veel soeps.

Ik vond de rest van de organisatie overigens wel erg goed. Kleedruimtes, schone toiletten, gelegenheid tot douchen, zeer korte wachtrijen, parcours goed vrijgehouden, vriendelijke vrijwilligers, etc. Dat is vaak toch echt een stuk minder bij andere triathlons. Als ik wat mag zeiken dan was de wisselzone wel vrij krap en het oerwoud onder water vond ik ook wat minder.

25 Laatst bewerkt door mstyz (05-06-18 01:16:55)

Re: Triathlon 010 2018

Organisatie was goed, en de sfeer was fantastisch. Dus ik heb met volle teugen genoten. Het is meer een algemeen beeld wat mij opvalt, in deze sport lijken de ereplaatsen een sluitpost... bij andere sporten is dat naar mijn idee anders. Beetje een een cultuur dingetje, denk ik.

-- M