1

Onderwerp: sandman

hallo Allemaal,

ik ben Sander, en de 22e augustus wil ik mijn eerste 1/8e triathlon doen.
Ben in het verleden veel actief geweest op de MTB, racefiets en hardlopen. Ik heb ooit wel run bike runs gedaan.

Een van de dingen die ik hier op het forum lees is het zwemtrainen.
Zwem je nu wel of niet met je benen? Ik zwem niet zo snel en ik raak ook snel vermoeid (voor wat het waard is natuurlijk) bij het zwemmen.

Is het handig een trisuit aan te schaffen en mag je bv ook met een shorty wetsuit starten? Deze heb ik nog van t surfen, daar heb ik ook 3/2mm wetsuits, maar die zijn niet snel aan en uit te trekken.
Dank;-)

2

Re: sandman

Welkom Sander.
Een trisuit is handig, omdat je daarin alle onderdelen kunt doen. Dat scheelt dus tijd bij de wissels. Een wetsuit, shorty of lang, mag niet altijd. Dit ligt aan de temperatuur van het water.
Over het gebruik van de benen tijdens het zwemmen: Daar vershillen de meningen nogal over. Ik gebruik ze wel, omdat ik dan stabieler door het water beweeg. Anderen gebruiken  ze niet, om hun beenspieren te sparen voor het fietsen en lopen.
Succes de 22ste.

3

Re: sandman

uiteindelijk met mn surfshorty gaan zwemmen.

Deed 13 minuut en een beetje over het zwemen. Wat een drukte, daar moet ik nog even aan wennen!
45 minuten over het fietsen, en ik werd samen met iemand nog een stukje omgestuurd. Na een 500m kwamen we erachter dat dit wel erg smal werd. Beetje slaperige verkeersregelaar.
Hardlopen in 23 minuten en ik was na 1/8e dan klaar in 1 uur 22 en 51 seconden dacht ik. Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en wil vaker mee gaan doen en ook specifieker gaan trainen.

Als het zwemmen een beetje beter gaat, ga ik denk ik zelfs dat ook nog eens leuk vinden!

4

Re: sandman

Netjes. Zwemmen gaat, als 't goed is, steeds beter als je het maar vaak genoeg doet.