26 Laatst bewerkt door Hendriks85 (21-05-18 20:02:48)

Re: Trisuit

Geen probleem LindaRotterdam
Van de reacties leren we allemaal weer van.

Nu is mijn oog gevallen op een trisuit van het merk Pearl Izumi heeft iemand hier ervaring mee.

27

Re: Trisuit

Voor de mensen die nog twijfelen tussen wel of geen mouwtjes met mouwtjes is vanaf dit jaar toegelaten in Belgie en Nederland dus geen probleem meer. Heb net het reglement gelezen en vroeger stond er dat een wedstrijdpak geen mouwen mocht hebben en nu staat er dat het de schouders en bovenarmen mag bedekken.

28

Re: Trisuit

Dat is dus volgende seizoen?

In de teamcompetities is juist net besloten strenger te gaan optreden tegen trisuits met mouwtjes big_smile

29

Re: Trisuit

ronnyke schreef:

Voor de mensen die nog twijfelen tussen wel of geen mouwtjes met mouwtjes is vanaf dit jaar toegelaten in Belgie en Nederland dus geen probleem meer. Heb net het reglement gelezen en vroeger stond er dat een wedstrijdpak geen mouwen mocht hebben en nu staat er dat het de schouders en bovenarmen mag bedekken.

Bij elke afstand? Ongeacht wetsuit of niet? Want daar hing het tot voor kort van af.

Louise

30

Re: Trisuit

Mja als er in het reglement staat dat een wedstrijdpak de schouders en de bovenarmen mag bedekken zal dit wel voor elke afstand gelden denk ik. Er staat verder ook niks over bij. Bij de NTB zou dit ook zijn raar dat ze er dan op gaan controleren? Maar van Nederland weet ik het niet zeker enkel voor Belgie wel. Maar volgens Jeroen van Geelen zou het in Nederland ook zo zijn.

31

Re: Trisuit

Veel team kleding bestaat tegenwoordig uit tri suits met mouwtjes dus de bonden zullen er wel mee mee moeten gaan vrees ik.

32

Re: Trisuit

Ik zat net even te kijken voor iets anders en ik begrijp het juist andersom, van https://transition.nl/2018/01/wijziging … ment-2018/ (NTB dus):

Tijdens het zwemmen moet altijd de gehele arm tot aan de schouder onbedekt zijn bij een non-wetsuit swim. Dus ook bij afstanden langer dan de OD (tot en met de OD gold dit al).

Louise

33

Re: Trisuit

ronnyke schreef:

Veel team kleding bestaat tegenwoordig uit tri suits met mouwtjes dus de bonden zullen er wel mee mee moeten gaan vrees ik.

andersom zoals Louise zegt...

Volgend jaar zijn de mouwtjes per definitie verboden in de teamcompetities op alle niveaus..

34

Re: Trisuit

Raar dat het dan in Belgie wel mag en in Nederland niet. Ik dacht dat beide zich aanpaste aan de ITU regelgeving.