1

Onderwerp: Stadstriathlon Weert

Voor mij wordt dit mijn eerste triathlon ooit. Weet niet goed wat ik kan verwachten, dus ga vooral gewoon ervaren.
Vind het ook lastig om in te schatten hoelaat ik er moet zijn.
Ik doe de sprint die om 13.50 begint. Ik mag om 12.05 tz2 voorbereiden en om 12.50 tz1. Wil dat ook meteen doen, voor mijn eigen rust.
Als jullie nog tips, gedachten, waarschuwingen of wat dan ook hebben, laat je horen! tongue

2 Laatst bewerkt door mcguyver (04-06-18 19:47:04)

Re: Stadstriathlon Weert

ferrarimanddw schreef:

Voor mij wordt dit mijn eerste triathlon ooit. Weet niet goed wat ik kan verwachten, dus ga vooral gewoon ervaren.
Vind het ook lastig om in te schatten hoelaat ik er moet zijn.
Ik doe de sprint die om 13.50 begint. Ik mag om 12.05 tz2 voorbereiden en om 12.50 tz1. Wil dat ook meteen doen, voor mijn eigen rust.
Als jullie nog tips, gedachten, waarschuwingen of wat dan ook hebben, laat je horen! tongue

Ik heb nog weinig ervaring dus vertel ik alleen wat ik doe of denk:
-ik heb een lijstje gemaakt van mijn benodigdheden;
-ik neem de transities virtueel door;
-al die andere deelnemers zijn ooit ook eens begonnen;
-een goed weer en slecht weer lijstje;
-voedingsschema voor onderweg;
-ik kom extra vroeg bij het parc ferme om alles rustig klaar te zetten en te wennen;
-qua gedachtes: het wordt een mooie dag en al die mensen die speciaal voor mij de weg hebben afgesloten, mij te drinken geven, op me letten alleen maar zodat ik een topdag kan hebben. Das toch geweldig?

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Stadstriathlon Weert

Dat zijn precies de gedachtes die ik tot nu toe ook heb. Al blijven er wat irritante stemmetjes doorzagen over tijden en snelheden.
Oh ja, ik heb geen verschillende lijstjes voor goed of slecht weer...
Ik heb er ook echt super veel zin in!

4

Re: Stadstriathlon Weert

Als je dan toch lijstjes aan het maken bent... Ik schrijf altijd op wat ik in T2 en wat ik in T1 nodig heb (achter moet laten dus), en dit lijstje neem ik ook mee naar de wedstrijd. Of ik doe het alvast in aparte tassen. Geeft mij zelf een hoop rust bij zo'n wedstrijd met 2 wisselzones.

Verder: geniet ervan! Het is je eerste, dus er zal altijd iets zijn wat beter kan de volgende keer. Geldt overigens ook voor je tweede, derde, ....

5

Re: Stadstriathlon Weert

Wat ook erg handig is is om de exact routes alvast eens te lopen. Weert was in 2011 ook mijn eerste triathlon en ik wilde met mijn fiets bij de exit van T1 het parcours op en moest daar de juiste kant op worden gestuurd.

Houd het zo simpel mogelijk en zoals hierboven al is gezegd, visualiseer alles van tevoren en houd deze volgorde aan. Doe je eerst je startnummerband om en dan je helm of andersom? Doe je eerst je sokken allebei aan en daarna je schoenen of sok/schoen sok/schoen (dat laatste schijnt sneller te zijn wink ). Het lijken kleine dingen, maar ik wil nergens over nadenken in transitie.

Los daarvan, tijdens je eerste triathlon ga je in transities niet zo heel veel tijd winnen maar kan je wel heel veel tijd verliezen als je dingen verkeerd doet, dus neem ook vooral de tijd.

En slim om meteen al alles klaar te zetten zodra het kan.

Veel succes en plezier!

6

Re: Stadstriathlon Weert

We hebben in de loop der jaren op de website van de Vrouwentriathlon een heleboel 'tips & trucs' verzameld speciaal voor beginners en op de korte afstanden. Dus misschien zijn deze interessant voor je: de paklijst, voedingstips (bij een 1/8e of sprint is een paar slokken sportdrank genoeg, meer kan in de weg gaan zitten), beter omgaan met wedstrijdspanning en nog speciaal een post over de laatste dagen voor de wedstrijd. Sommige dingen daarin zijn specifiek voor de Vrouwentriathlon, maar het meeste is algemeen nuttig - die tip van Maca van de routes door de wisselzone alvast lopen staat er bijvoorbeeld ook in. Van harte aanbevolen!

Als je er al om 12u05 moet zijn voor een wedstrijd die om 13u50 begint heb je in elk geval zeeën van tijd. Houd er wel rekening mee dat je je eerst moet melden en afhankelijk van hoe goed de organisatie is, kan dat soms even duren (rij). Het klinkt ook wel heel precies, meestal komt het niet zo nauw en is een uur van tevoren er zijn meer dan genoeg.

Louise

7

Re: Stadstriathlon Weert

Dank voor de tips.
Ik heb liever 1 uur over dan 10 seconden te kort.... ik rij gewoon om half 11 weg vanuit Venlo en dan zie ik wel. Er zijn ook nog wedstrijden voordat ik start, dus vervelen ga ik me niet.

8

Re: Stadstriathlon Weert

ferrarimanddw schreef:

Dank voor de tips.
Ik heb liever 1 uur over dan 10 seconden te kort.... ik rij gewoon om half 11 weg vanuit Venlo en dan zie ik wel. Er zijn ook nog wedstrijden voordat ik start, dus vervelen ga ik me niet.

Ik heb bij mijn eerste keer een tijdje bij de wisselzone staan kijken, daar stak ik veel van op over de looproutes en de wissels in het algemeen.

Veel succes en vooral: veel plezier!

9

Re: Stadstriathlon Weert

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zijn eerste 1/4 triatlon heeft aanstaande zaterdag. :-)

Dank je wel Louise voor de handige linkjes.

10

Re: Stadstriathlon Weert

Ik heb een paar jaar geleden daar mijn eerste 1/4 gedaan. Zwemmen in het kanaal was nogal druk, kreeg na ruim 700m nog een elleboog in mijn gezicht. Ik vermaak me altijd wel in zo'n wasmachine, en ik denk dat je er ook wel uit kunt blijven, maar heen en weer in het kanaal met ruim 100 man is nogal krap.
Fietsen was ok, niet heel speciaal of mooi, 6 rondes toen geloof ik en afstand was iets kort (37.8 km). Lopen was ook kort (8.8k) maar bij de drank post hadden ze hele fijne waterzakjes, daar klotste het water niet uit en kon je goed uit drinken ook tijdens het lopen (was vrij warm toen).
Toeschouwers zien je iig vrij vaak (2x bij zwemmen, 6x bij fietsen, 4x bij lopen) als het parkoers hetzelfde is. Succes!

11

Re: Stadstriathlon Weert

Het zwemmen is nu in het blauwe meertje. Fietsroute is nu ook weer wat kort, 18 km bij de sprint, maar mij gaat het eigenlijk alleen maar om de ervaring, dus dat vind ik niet heel belangrijk.

12

Re: Stadstriathlon Weert

Aha! Hoe was het? Goed gegaan?

13

Re: Stadstriathlon Weert

Ik ben dan wel niet de topic starter maar ik kan wel zeggen hoe het mij is vergaan :-)

Ik was de laatste dagen voorafgaande aan mijn eerste 1/4 triatlon super zenuwachtig en maar had er erg veel zin in.
Om 12.00 werd ik thuis opgehaald door een kameraad die hem ook ging doen, dus tas achterin en fiets op de fietsendrager en op naar Weert.
Daar aangekomen de spullen gehaald bij de plaatselijke voetbalclub, en dan begint het : stickers plakken, bidons vullen, tasje T2 klaar maken, nog maar een keer naar de wc gaan ;-)
Oke klaar, toch... Nou dan fietsen naar T2 daar alles klaar zetten.
Vervolgens door naar de start/T1 dat was nog een flinke fietsroute ( maar wel lekker koel door de bossen ).
Fiets wordt gecheckt en mag gelukkig door, T1 alles klaarzetten...Pfff wat moet je toch aan veel dingen denken bij een triatlon.
Vooruit nog maar een keer de dixie opzoeken, er struikelend uitkomen omdat de vloer ongelijk was....
Oke we mogen het water in, wow dat water was heerlijk op temperatuur...
De start, we mogen eindelijk gaan snel door zwemmen om zoveel als mogelijk is uit de wasmachine te blijven, helaas toch niet gelukt er was een collega triatleet die probeerde mijn horloge van mijn arm af te zwemmen en een andere collega triatleet probeerde mijn timechip van mijn been af te zwemmen....
Na 18.11 min en 2 rondjes door het blauwe meertje gezwommen te hebben kwam ik als 28e uit het water, hmm dat voelde wat wankel de eerste stappen op het zand, ff rustig aan doen en wat extra tijd pakken in T1.
Vervolgens vlug de fiets op en de sluis over zodat er gang gemaakt kan worden, fietsen ging voor mijn gevoel goed maar zelfs als ik goed fiets komen er medetriatleten langs gefietst alsof ik stil sta....
Toch heb ik "maar" 50.11min over het fietsen gedaan en was dat goed voor een 45e tijd met het fietsen.
En dan mijn minste onderdeel het lopen.... Ik weeg 109kg dus daar valt nog een hele hoop op te verdienen...
Mijn 1e ronde van 2,5km ging in 13.13min, en dat liep best lekker echter door de warmte heb ik de volgende 3 rondes toch flink moeten inleveren en kwam ik uiteindelijk na 58.38min over de finish..
Mijn totaaltijd was 2.24:51 hier ben ik wel super tevreden over aangezien ik als doelstelling had alles onder de 2.30 ben ik tevreden en alles onder de 2.25 super tevreden ;-)
En het mooie van alles is ( doordat die kameraad met hardlopen een hoop tijd op mij goedmaakte die hij was verloren met het zwemmen ) dat wij samen als 69e en 70e overall konden finishen.

De volgende staat voor 1juli in Nuenen op de planning, en nu ik de smaak geproefd heb van een triatlon zal de verslaving alleen maar toenemen denk ik.

Ik hoop nog wat tijd te kunnen winnen met het hardlopen en daardoor dichter naar de 2.20 toe te kunnen komen.

14 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (11-06-18 21:41:48)

Re: Stadstriathlon Weert

Klinkt goed Frank. Mooie tijden ook!

Ik heb echt enorm genoten!

Het was een hele ervaring, vanaf aankomst.
Goed uitzoeken waar ik alles heen moest brengen en hoe dat in zijn werk ging. Dat was eigenlijk vrij makkelijk, aangezien het echt super goed geregeld was. Ik was ook al vroeg daar, ben liever 2 uur te vroeg dan 1 seconde te laat.

Fietsen naar de start was inderdaad nog een best stuk, maar wel lekker.
Ik had nog nooit in open water gezwommen, dus was heel benieuwd hoe dat zou gaan.
Het ging veel beter dan gedacht, zelfs ongeveer dezelfde tijd als in het zwembad. Iets meer dan 16 minuten.
De eerste meters waren heel lastig, de kou en het gebrek aan zicht maakten dat ik begonnen ben met schoolslag.
Na ongeveer 50 meter overgegaan op borstcrawl en dat ging lekker. Zelfs mijn draai kunnen vinden met vooruit kijken e.d., dus dat was fijn. Ik heb ook niet meer hoeven stoppen met crawlen. Water uit voelde mijn benen wat wiebelig, maar dat ging snel over. Viel allemaal niet tegen na 10 weken zwemervaring.

De fiets op was heerlijk. Meteen lekker op gang kunnen komen en snelheid kunnen houden. Het was ook een lekker snel en simpel parcours. Op één bocht na kon alles zonder remmen doorgeknald worden. Voor mijn doen een flink tempo, 18 km in 31.31. Voor 5 maanden ervaring op de fiets, waarvan maar 2 maanden echt in training, viel me dat ook alles mee.

Het hardlopen begon lekker, kon goed op de 12 km/h blijven. Kreeg na een paar km helaas enorme buikkrampen, waarschijnlijk teveel water en lucht binnen gekregen met zwemmen. E.e.a. in combinatie met een gelletje in t2, is me slecht bekomen. Uiteindelijk heeft het hardlopen me een behoorlijke 27 minuten gekost, terwijl ik daar veruit de meeste ervaring mee heb. Dat dit de eerste keer hardlopen na het fietsen was, hielp waarschijnlijk ook niet.

De wissels waren ook vrij langzaam, doordat ik veel dingen nog uit moest vinden.

Maar de hele wedstrijd was gewoon tof om te doen! Echt heel leuk big_smile

15 Laatst bewerkt door Barthed (12-06-18 09:16:27)

Re: Stadstriathlon Weert

FRNK80 schreef:

Toch heb ik "maar" 50.11min over het fietsen gedaan en was dat goed voor een 45e tijd met het fietsen.

Ze hebben iets niet goed gedaan met de verdeling van de tijd (T2 is namelijk bijna 15 minuten) Als je de versie pakt met tussentijden, dan klopt je fiets en T2 tijd beter.

16

Re: Stadstriathlon Weert

Dit jaar weer meegedaan in Weert, omdat het vorig jaar zo goed bevallen was. En een fietsparcours waar je praktisch niet hoeft te remmen, daar wordt ik blij van!

Het was zo’n dag dat het lekker liep. Ik was met een watertemperatuur van ongeveer 18 graden een van de weinigen zonder wetsuit, maar dat viel uiteindelijk wel mee. De landgang tussendoor was wel heavy, met je hartslag die dan omhoog vliegt en het opnieuw het water induiken. Maar met 20.02min op in totaal ruim 1 km, viel me dat niet tegen.
Het fietsparcours vind ik in Weert echt heerlijk, met eigenlijk maar een bocht waar je je benen even stil moet houden. Waarbij er wel weer meteen opvalt dat veel triatleten echt geen bochten kunnen rijden.
Ik zat er lekker in en heb op een gegeven moment zelfs op de armsteunen kunnen liggen. Met mijn evenwichtsstoornis was dat een hele overwinning! Na 1.08u op bijna 37 km bij T2 aangekomen lag ik heel mooi op schema voor mijn doel van 2.30u. Wel even een slag om de arm, omdat ik met lopen de eerste keren flinke darmproblemen heb gehad.
Die bleven echter uit en met 4.51min/km heb ik goed gelopen. Ik ben nauwelijks in het rood gegaan en met fietsen en lopen had het nog wel iets sneller gekund. Maar ik ben vooral heel blij met mijn 2.22,41! smile

17

Re: Stadstriathlon Weert

ferrarimanddw schreef:

Dit jaar weer meegedaan in Weert, omdat het vorig jaar zo goed bevallen was. En een fietsparcours waar je praktisch niet hoeft te remmen, daar wordt ik blij van!

Het was zo’n dag dat het lekker liep. Ik was met een watertemperatuur van ongeveer 18 graden een van de weinigen zonder wetsuit, maar dat viel uiteindelijk wel mee. De landgang tussendoor was wel heavy, met je hartslag die dan omhoog vliegt en het opnieuw het water induiken. Maar met 20.02min op in totaal ruim 1 km, viel me dat niet tegen.
Het fietsparcours vind ik in Weert echt heerlijk, met eigenlijk maar een bocht waar je je benen even stil moet houden. Waarbij er wel weer meteen opvalt dat veel triatleten echt geen bochten kunnen rijden.
Ik zat er lekker in en heb op een gegeven moment zelfs op de armsteunen kunnen liggen. Met mijn evenwichtsstoornis was dat een hele overwinning! Na 1.08u op bijna 37 km bij T2 aangekomen lag ik heel mooi op schema voor mijn doel van 2.30u. Wel even een slag om de arm, omdat ik met lopen de eerste keren flinke darmproblemen heb gehad.
Die bleven echter uit en met 4.51min/km heb ik goed gelopen. Ik ben nauwelijks in het rood gegaan en met fietsen en lopen had het nog wel iets sneller gekund. Maar ik ben vooral heel blij met mijn 2.22,41! smile

Goed bezig !!!
Jammer dat ik je niet gezien heb. Ik stond als vrijwilliger in tz2 dus had je eigenlijk wel tegen moeten komen

In manibus vestris victoria est

18 Laatst bewerkt door daveke (11-06-19 23:38:43)

Re: Stadstriathlon Weert

Ik heb ook weer meegedaan in Weert aan de 1/4
Enkele jaren even een pauze gehad, en na een goed 2015 was dit de eerste 1/4 van 2019 weer voor mij. Ik had er goed naar toe gewerkt, en had enkel wat vraagtekens bij het lopen staan omdat ik pas weer aan het lopen ben geslagen sinds november.

Ik had mezelf als doel gesteld om zo hoog mogelijk te eindigen, en te proberen eerste Weertenaar te worden. En tjonge, wat is me dat een dag geworden zeg. Mn materiaal was op orde, op het allerlaatste moment toch een schoenwissel doorgevoerd naar de reeds befaamde Giro Empire op zn Slowtwitch's. Dat pakte gelukkig ook goed uit!

Zwemmen ging erg lekker, voor mijn doen - ik ben al geen zwemmer van nature.. Ik had gehoopt op een tijd rond de 16 min dus met 16.43 zat ik goed rond de tijd die ik voor ogen had. Achteraf gezien een prima HF van rond de 160 in het water en iets hoger bij de landgang.
T1 had ik een klein beetje moeite met de wetsuit, maar met 1.40 was het niet oke maar ook niet slecht.
Het fietsonderdeel.. Mijn favoriete deel! Ik ben rustig weggereden uit T1 en merkte al direct dat het tempo goed was, en mn vermogen iets achterbleef. Uiteindelijk ging het vermogen en daarmee ook het tempo gestaag omhoog en finishte ik het fietsdeel met een gemiddelde van 40,5 km/u en een tijd van iets meer dan 53 minuten. Ik had net geen 36 km op mijn Garmin staan. Vermogen lag rond de 265 watt NP. HF hier rond de 172.
De speaker riep na een vlotte T2 dat ik streed om het brons en dus begon voor mij het lopen met een groot vraagteken - hoe goed is die man op de 4e plek eigenlijk.. Die man hield er een straf tempo op na van 4.00-4.05/km en ik heb daar ongeveer 1,5 ronde bij kunnen blijven. Toen werd een lichte versnelling geplaatst, moest ik een meter of 2 laten en kreeg ze niet meer dicht. Gekozen om mijn eigen tempo te gaan lopen en uiteindelijk liep ik in de laatste ronde op een gem tempo van 4.18 richting finish. Net op het laatste lange rechte stuk werd ik voorbij gelopen en lag ik 5e en werkelijk op het laatste stukje richting finish komt de nummer 6 ook nog voorbij. Het was duidelijk dat hij een zeer sterk loopnummer had neergezet, maar dat het beste er bij hem ook vanaf was. Ik heb me nog net in zn kielzog kunnen houden om er op het einde een dikke sprint met krap 20 per uur uit weten te persen om toch die 5e plek weer te kunnen pakken en het looponderdeel te finishen met een tijd van rond de 42 minuten. Gem HF 175 met een piek van 194 in die sprint. Heerlijk! Voldaan en supertrots!

Alles bij elkaar; eindtijd 1:57:27 en een 5e plaats individueel. Smaakt naar meer, en nu ga ik geen pauze meer inlassen van een paar jaar. Lekker doorpakken op de huidige vorm, de huidige weg vervolgen en hopelijk volgend jaar een gooi naar een podiumplek te kunnen doen!

19

Re: Stadstriathlon Weert

daveke schreef:

Ik heb ook weer meegedaan in Weert aan de 1/4

Das een toptijd! Chapeau!

Je moet sneller dan de klos zijn.

20

Re: Stadstriathlon Weert

Erg mooie prestaties @ferrarimanddw en @daveke!!
Ik stond ook om 9u aan de start, mooie zwemlocatie en lekker tempo kunnen zwemmen voor mijn doen.
Daarna snel de fiets op en proberen de verloren tijd goed te maken wat gelukkig goed lukte, tenslotte het lopen waarin ik vrij vlug werd ingehaald door een enorm snelle loper maar dit bleek de uiteindelijke winnar bij de trio-teams; dus daarna lekker eigen tempo kunnen lopen tot de finish.
Al bij al een super evenement! (dank aan alle vrijwilligers! @Kevmaster, ik moet je ook hebben gezien bij T2 maar kan me dat zo niet meer voor de geest halen)

21

Re: Stadstriathlon Weert

Kempenaer schreef:

Erg mooie prestaties @ferrarimanddw en @daveke!!
Ik stond ook om 9u aan de start, mooie zwemlocatie en lekker tempo kunnen zwemmen voor mijn doen.
Daarna snel de fiets op en proberen de verloren tijd goed te maken wat gelukkig goed lukte, tenslotte het lopen waarin ik vrij vlug werd ingehaald door een enorm snelle loper maar dit bleek de uiteindelijke winnar bij de trio-teams; dus daarna lekker eigen tempo kunnen lopen tot de finish.
Al bij al een super evenement! (dank aan alle vrijwilligers! @Kevmaster, ik moet je ook hebben gezien bij T2 maar kan me dat zo niet meer voor de geest halen)

Waarschijnlijk de vrijwilliger die pauze had

In manibus vestris victoria est

22

Re: Stadstriathlon Weert

Kevmaster schreef:
Kempenaer schreef:

Erg mooie prestaties @ferrarimanddw en @daveke!!
Ik stond ook om 9u aan de start, mooie zwemlocatie en lekker tempo kunnen zwemmen voor mijn doen.
Daarna snel de fiets op en proberen de verloren tijd goed te maken wat gelukkig goed lukte, tenslotte het lopen waarin ik vrij vlug werd ingehaald door een enorm snelle loper maar dit bleek de uiteindelijke winnar bij de trio-teams; dus daarna lekker eigen tempo kunnen lopen tot de finish.
Al bij al een super evenement! (dank aan alle vrijwilligers! @Kevmaster, ik moet je ook hebben gezien bij T2 maar kan me dat zo niet meer voor de geest halen)

Waarschijnlijk de vrijwilliger die pauze had

Zou zomaar kunnen, er stond pas 1 fiets toen ik bij T2 aankwam dus drukte moest nog komen ;-)

23

Re: Stadstriathlon Weert

daveke schreef:

Ik heb ook weer meegedaan in Weert aan de 1/4
Enkele jaren even een pauze gehad, en na een goed 2015 was dit de eerste 1/4 van 2019 weer voor mij. Ik had er goed naar toe gewerkt, en had enkel wat vraagtekens bij het lopen staan omdat ik pas weer aan het lopen ben geslagen sinds november.

Ik had mezelf als doel gesteld om zo hoog mogelijk te eindigen, en te proberen eerste Weertenaar te worden. En tjonge, wat is me dat een dag geworden zeg. Mn materiaal was op orde, op het allerlaatste moment toch een schoenwissel doorgevoerd naar de reeds befaamde Giro Empire op zn Slowtwitch's. Dat pakte gelukkig ook goed uit!

Zwemmen ging erg lekker, voor mijn doen - ik ben al geen zwemmer van nature.. Ik had gehoopt op een tijd rond de 16 min dus met 16.43 zat ik goed rond de tijd die ik voor ogen had. Achteraf gezien een prima HF van rond de 160 in het water en iets hoger bij de landgang.
T1 had ik een klein beetje moeite met de wetsuit, maar met 1.40 was het niet oke maar ook niet slecht.
Het fietsonderdeel.. Mijn favoriete deel! Ik ben rustig weggereden uit T1 en merkte al direct dat het tempo goed was, en mn vermogen iets achterbleef. Uiteindelijk ging het vermogen en daarmee ook het tempo gestaag omhoog en finishte ik het fietsdeel met een gemiddelde van 40,5 km/u en een tijd van iets meer dan 53 minuten. Ik had net geen 36 km op mijn Garmin staan. Vermogen lag rond de 265 watt NP. HF hier rond de 172.
De speaker riep na een vlotte T2 dat ik streed om het brons en dus begon voor mij het lopen met een groot vraagteken - hoe goed is die man op de 4e plek eigenlijk.. Die man hield er een straf tempo op na van 4.00-4.05/km en ik heb daar ongeveer 1,5 ronde bij kunnen blijven. Toen werd een lichte versnelling geplaatst, moest ik een meter of 2 laten en kreeg ze niet meer dicht. Gekozen om mijn eigen tempo te gaan lopen en uiteindelijk liep ik in de laatste ronde op een gem tempo van 4.18 richting finish. Net op het laatste lange rechte stuk werd ik voorbij gelopen en lag ik 5e en werkelijk op het laatste stukje richting finish komt de nummer 6 ook nog voorbij. Het was duidelijk dat hij een zeer sterk loopnummer had neergezet, maar dat het beste er bij hem ook vanaf was. Ik heb me nog net in zn kielzog kunnen houden om er op het einde een dikke sprint met krap 20 per uur uit weten te persen om toch die 5e plek weer te kunnen pakken en het looponderdeel te finishen met een tijd van rond de 42 minuten. Gem HF 175 met een piek van 194 in die sprint. Heerlijk! Voldaan en supertrots!

Alles bij elkaar; eindtijd 1:57:27 en een 5e plaats individueel. Smaakt naar meer, en nu ga ik geen pauze meer inlassen van een paar jaar. Lekker doorpakken op de huidige vorm, de huidige weg vervolgen en hopelijk volgend jaar een gooi naar een podiumplek te kunnen doen!

Toptijd inderdaad!

24

Re: Stadstriathlon Weert

Mooie prestaties allemaal!