1

Onderwerp: Jorik van Onna

hallo, ik ben Jorik en wil me vanaf heden gaan richten tot het lopen van triathlon(s)

Ik had daarbij nog wel wat tips nodig voor het trainen. Het fietsen en lopen is natuurlijk geen probleem. Met zwemmen ben ik wel wat meer benieuwd naar jullie ervaring. Het lijkt mij op het eerst gezicht zo dat een groot deel van de triathlons in open water gezwommen wordt (meer, plas). Daarom wil ik ook in een plas hier in de buurt gaan trainen.

Nu begint het najaar te komen, is het dan wel verstandig om nog in open water te zwemmen, en zo ja, in hoeverre is de badkleding belangrijk (wetsuit, enz.)

Ik ben benieuwd!

2

Re: Jorik van Onna

beginnen met zwemmen zou ik toch kiezen voor het zwembad. Hier kun je je conditie en techniek trainen. aangesloten bij een vereniging (triathlon/zwem) gaat dit nog beter en sneller.

In de zomer kun je in openwater (met wetsuit) trainen op oriëntatie, duur en het belangrijkste: gewenning.

3

Re: Jorik van Onna

ok dan,

zelf zwem ik al bij een vereniging (al is het maar 1 maal per week). Ik zal nog maar eens zoeken of er goeie gelegenheden zijn om banen te trekken. Op dat gebied is er bijzonder weinig gelegenheid in deze buurt.

Ik ben dus niet helemaal een beginneling met zwemmen. Wat is zo ongeveer de goede periode voor het open water? ik gok zo tussen mei en oktober?