1

Onderwerp: Pre race

Goedenavond,

volgend weekend heb ik mijn eerste IM70.3 en meteen mijn eerste triathlon. Nu vroeg ik mij af wat jullie allemaal in de transition bags doen?

Daarnaast krijg ik een pre- and postrace bag. Doen jullie hier je wetsuit in of nemen jullie die later mee? En de zwembril en cap?

Gr

2 Laatst bewerkt door Sandra86 (10-06-18 11:50:45)

Re: Pre race

Ik neem aan dat je het over een Ironman (achtige) race hebt, ik heb even mijn oude lijstje voor Luxemburg 2 jaar geleden voor je opgesnord:

Blauw: (zwemmen - fietsen)
- Handdoekje
- Helm
- Fietsschoenen
- Fietsbril
- Sporthorloge (doe ik zelf pas aan bij het fietsen)

Rood: (fietsen - lopen)
- Extra gelletjes
- Hardloopschoenen
- Sokken
- Pet

Wit (pre-post race)
- Chip
- Licentie
- Nummerband met nummer (die kan ook in je blauwe tas)
- Zwembril
- Badmuts
- Wetsuit
- Zonnebrand
- Pre race eten

Op de fiets in wisselzone:
- Gelletjes
- Gevulde bidons
- Kilometerteller

De pre-race bag hoef je ook pas een half uur ofzo voor de wedstrijd in te leveren, dus daar kunnen al je 'last minute' spullen in.

3

Re: Pre race

En in de after je douchespullen en droge kleren.

4

Re: Pre race

En je nummerband moet echt in de blauwe tas, niet in de witte (althans 2 weken geleden bij de 70.3 van Oostenrijk was dat zo). Je mag niet zwemmen met een nummerband bij de gemiddelde IM. Dus als hij in je witte tas zit, heb je op de fiets geen nummer... DSQ...

triathlon is 3x leuker!

5

Re: Pre race

Maar als je met wetsuit zwem mag je toch wel de startnummerband daaronder?

6

Re: Pre race

Om het nog verwarrender te maken, de nummerband mag soms ook in de rode tas. Bij de IM Lanzarote hoefde de deelnemers hun nummerband op de fiets niet te dragen en hoefde ze die pas bij het lopen om te doen.

7

Re: Pre race

MontanaMan schreef:

Om het nog verwarrender te maken, de nummerband mag soms ook in de rode tas. Bij de IM Lanzarote hoefde de deelnemers hun nummerband op de fiets niet te dragen en hoefde ze die pas bij het lopen om te doen.

Klopt. Is dit jaar nieuwe regel bij Ironman. Startnummer hoeft pas om bij lopen.

8

Re: Pre race

elderenbosch schreef:
MontanaMan schreef:

Om het nog verwarrender te maken, de nummerband mag soms ook in de rode tas. Bij de IM Lanzarote hoefde de deelnemers hun nummerband op de fiets niet te dragen en hoefde ze die pas bij het lopen om te doen.

Klopt. Is dit jaar nieuwe regel bij Ironman. Startnummer hoeft pas om bij lopen.

Ik had hier al iets over gelezen maar wist niet dat dit bij IM een algemene regel was geworden. Ik ben er wel blij, hem me altijd geërgerd aan dat flapperende stuk papier op mijn rug.

9

Re: Pre race

Eerste wat ik er van hoor maar ben ook niet zo met het Ironman gebeuren bezig momenteel. Maar is idd handiger.

10

Re: Pre race

HansH schreef:

En je nummerband moet echt in de blauwe tas, niet in de witte (althans 2 weken geleden bij de 70.3 van Oostenrijk was dat zo). Je mag niet zwemmen met een nummerband bij de gemiddelde IM. Dus als hij in je witte tas zit, heb je op de fiets geen nummer... DSQ...

Sorry voor de verwarring, ik had mijn startnummerband toen in mijn witte tas omdat Luxemburg een run-bike-run was geworden en je dus vanaf de start een nummer moest dragen. Ik zwem nooit met een startnummer onder mijn wetsuit, geen idee of dat mag of niet bij Ironman wedstrijden. Maar als je 'm inderdaad pas bij het lopen aan hoeft dan lijkt me dat ideaal smile

11

Re: Pre race

Goed topic zeg! Ik ga ook voor het eerst het hele circus met die tassen meemaken. Heb er gelukkig nog de gehele zaterdag voor wink

Sandra86 schreef:

De pre-race bag hoef je ook pas een half uur ofzo voor de wedstrijd in te leveren, dus daar kunnen al je 'last minute' spullen in.

Wat is het nut daarvan dan? Een half uur voor de start wil je toch juist al je zwemspullen bij je hebben?

elderenbosch schreef:
MontanaMan schreef:

Om het nog verwarrender te maken, de nummerband mag soms ook in de rode tas. Bij de IM Lanzarote hoefde de deelnemers hun nummerband op de fiets niet te dragen en hoefde ze die pas bij het lopen om te doen.

Klopt. Is dit jaar nieuwe regel bij Ironman. Startnummer hoeft pas om bij lopen.

Wat fijn! Kan ik daar ook de gelletjes voor het lopen instoppen en loop ik er niet al een tijd mee te sjouwen.

12

Re: Pre race

wilagro schreef:

Maar als je met wetsuit zwem mag je toch wel de startnummerband daaronder?

Nee...

triathlon is 3x leuker!

13

Re: Pre race

Krijg net de informatie voor IM Austria: bike -  race number on the back... Hangt dus van de wedstrijd af.... Als je behoefte hebt aan gelletjes in je racebelt bij het lopen is mijn oplossing een extra racebelt (zonder startnummer...) met gelletjes erin in de rode tas stoppen...

triathlon is 3x leuker!

14

Re: Pre race

Er is niet zoiets als een pre race en een post race bag hè, dat is gewoon 1 tas. Althans, dat is mijn ervaring bij Challenge/Ironman wedstrijden. Dus inderdaad als je je zwemspullen hebt aangetrokken zullen er als het goed is alleen nog spulletjes inzitten die je na de race nodig hebt (en je flesje zonnebrand en licentie, als je mijn schema letterlijk hebt gekopieerd tongue )