1

Onderwerp: Debutant

Goedemorgen,

Marius van den Bremer uit Bunschoten. 37 jaar. Vanmiddag start ik voor het eerst met een triathlon(15h45, sprint). Spannend, maar erg veel zin in. Vooral het zwemmen wordt effe een lastige opgave, is nogal nieuw voor mij. Lopen en fietsen verwacht ik geen probleem. Kortom erg benieuwd...

Sportief weekend gewenst iedereen!

2

Re: Debutant

Marius welkom! Veel succes en plezier vandaag, laat nog even weten hoe het je is vergaan.

3

Re: Debutant

Geweldige ervaring gehad in Zeewolde gisteren, echt heel erg leuk.

Zoals verwacht was het zwemmen harken, fietsen en lopen gingen prima. 39e van de 123. Kwam als 100e uit het water, dus daar valt nog een hoop winst te behalen!

Zwem: 19m11
Fiets: 36m23
Loop:23m07  Totall: 1h21m45sec

Dit smaakt naar meer...:-)

4

Re: Debutant

Mooi dat je hebt genoten!

5

Re: Debutant

Welkom, en mooi dat het beviel. Het voordeel van relatief slecht zwemmen is wel dat de rest dan een inhaalrace wordt, dat is mentaal wel fijner dan omgekeerd! Bovendien is er aan je zwemmen vast nog wel een boel te verbeteren?!

Louise

6

Re: Debutant

Klopt helemaal wat je zegt. Dat inhalen ging lekker!:-) Had mijn deelname slechts 3 weken geleden bedacht en voor het zwemmen maar 1 keer geoefend. Dus mis in alle opzichten de techniek, vooral ademhaling, en ook een bepaalde zwemconditie. De borstcrawl techniek zit er van jongs af aan al wel in, alleen blaas me zelf dan veel te snel op en moet verder in de schoolslag. Een veel voorkomend probleem heb ik hier al gelezen. Dus veel oefenen deze zomer en misschien eens nadenken over een wetsuit voor wat meer drijf vermogen. Weet dat het begint met techniek, dus daar beginnen... Hoop eind augustus in Renkum te kunnen starten. Want heb nu zeker wel de smaak te pakken! Tips mbt wetsuit zijn zeer welkom, met of zonder mouwen, is 1 van 100€ goed genoeg voor 2x per jaar een deelname, dat soort vragen zit ik nog wel mee... Alvast bedankt voor jullie interesse!

7

Re: Debutant

Marius schreef:

Klopt helemaal wat je zegt. Dat inhalen ging lekker!:-) Had mijn deelname slechts 3 weken geleden bedacht en voor het zwemmen maar 1 keer geoefend. Dus mis in alle opzichten de techniek, vooral ademhaling, en ook een bepaalde zwemconditie. De borstcrawl techniek zit er van jongs af aan al wel in, alleen blaas me zelf dan veel te snel op en moet verder in de schoolslag. Een veel voorkomend probleem heb ik hier al gelezen. Dus veel oefenen deze zomer en misschien eens nadenken over een wetsuit voor wat meer drijf vermogen. Weet dat het begint met techniek, dus daar beginnen... Hoop eind augustus in Renkum te kunnen starten. Want heb nu zeker wel de smaak te pakken! Tips mbt wetsuit zijn zeer welkom, met of zonder mouwen, is 1 van 100€ goed genoeg voor 2x per jaar een deelname, dat soort vragen zit ik nog wel mee... Alvast bedankt voor jullie interesse!

Ik heb een wetsuit gekocht van € 170, orca openwater. Is het startersmodel denk ik. Ik ben er tevreden mee. Is met lange mouwen zodat ik ook richting de herfst in het openwater door kan zwemmen. Ik gebruik hem dus 1 x per 2 weken. Als je 2 x per jaar in openwater zwemt zou ik geen wetsuit kopen maar huren.

Mijn advies is echter om vaker in open water te zwemmen. Als was het alleen maar om gevoel met het open water te blijven houden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

8

Re: Debutant

Bedankt voor je advies. Zal eens zoeken op Orca. Ben zeker van plan vaker te gaan zwemmen om te oefenen, maar verwacht dat ik ongeveer 2x per jaar deel zal nemen aan een wedstrijd. Moet ook weer niet te hard van stapel lopen als beginner, vooral veel trainen voorlopig!

9

Re: Debutant

Wetsuit is zoals schoenen vrij persoonlijk. Wat een ander goed bevalt kan voor jou klote zijn? Best eens naar een speciaalzaak of testdag gaan voor je tot aankoop overgaat.