251

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Dat was een mooie trainingsweek. Dit soort uren kan ik alleen maar draaien als ik voldoende slaap, en dat betekent dat een normaal sociaal leven er niet in zit. Gelukkig fietsen mijn vrienden allemaal. En gelukkig heb ik genoeg mogelijkheden om overdag tussendoor te trainen zodat mijn gezinsleven er ook niet onder lijdt.

ma: duurloop van 22km
di:woon-werk fietsen, 60km
wo:progressieve duurloop, 17km, 's avonds OW swim 2.3km
do: woon-werk fietsen, 60km, 's avonds yoga 75min
vr:dagje vrij om in de Eifel te fietsen, 132km in 4u46m
za: uurtje zwemmen met triathlonvereniging
zo: dubbele koppeltraining 2x(46km fietsen, 7km lopen), totaal ruim 4 uur

Al met al een kleine 19 uur, wat wel zo'n beetje mijn max is op deze manier.

252

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik met mijn volle werkweek (6 dagen werken) ben slechts aan 16u en een half geraakt :-( deze week een wedstrijdje erin gepland dus zal scherp 15u worden vrees ik. Binnen 4 weken de Frysman dus de meeste trainingsarbeid zou nu toch in mijn benen moeten zitten als alles goed is.

253

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam schreef:

Dus toch die lange duurrit kunnen maken, verder even rustig aan, had zondag alweer een wedstrijd.

Ma: 200 km fietsen
Di: Yin yoga
Wo: Krachttraining
Do: Lopen tempo
Vr: Zwemmen cursus
Za: Rust
Zo: stayersprint Almere Duin en 2x10 km pendelen

Toch weer 14 uur, moeten ze vaker doen zo'n vrije maandag. big_smile

Haha zo'n extra vrije dag is inderdaad lekker om wat extra te kunnen trainen!

254

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week 21u en half getraind, zelden zo een volume week gehad denk ik. Nu de riem eraf en in rust, hopelijk zondag in topvorm voor de Frysman.

255

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Wow, 21,5u 2 weken voor een hele? Succes in de Frysman!

Hier:
Ma: 1u15m tacx VO2Max (ftp behoorlijk naar beneden bijgesteld, bijna 4 weken niet op de tacx gezeten), 20 min core
Din: ochtend 1u easy tacx, avond 1u interval (6x 800m)
Woe: 1u15min op de tacx. 12 min WU, 1u tempo, 3 min CD (moest eigenlijk 1,5u tempo, maar na 4 weken zonder tacx was dat echt weer wennen om op tempo te fietsen)
Don: ochtend 45 min lopen, avond 1u zwemtraining met de club
Vrij: Rust, meegedaan met een hart onderzoek, ecg, hartkleppen nagekeken en ruim 2u in een MRI-scanner gelegen.
Zat: 30k gelopen (verste run ooit voor mij. Wil een aantal lange runs doen in aanloop naar IM Maastricht, merk dat mijn lichaam er snel aan went, als ik ze maar gedaan heb).
Zon: 4,5u gefietst. Wilde eigenlijk 6u maar veel wind en de knieen vonden het wel mooi geweest.

Verder woon-werk fietsen. Bij elkaar ruim 16u bezig geweest.

256

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week een aantal dagen niet helemaal fit gevoeld, waardoor ik voor mijn gevoel wat minder getraind heb.

Op dinsdag hadden we een autoloze dag op kantoor, en moet ik dus met de fiets naar het werk. Op de heenweg een stukje omgereden om nog ruim 30km te kunnen rijden en wat training mee te krijgen. Toch voelde dat ook niet echt als een training, maar als een stukje fietsen.

Verder was het een rustige week voor me omdat ik afgelopen zondag de kwart triathlon in Rosmalen deed.

Ma: 30min hardlopen
Di: 30km naar werk + 18km terug naar huis op de racefiets
Wo: 2km zwemtraining
Do: 60min indoor fietstraining + 20min hardlopen
Vr: 1,5km zwemtraining
Za: 30min indoor fietstraining + 25min hardlopen
Zo: kwart triathlon Rosmalen in 2:19:34

257 Laatst bewerkt door elderenbosch (19-06-18 10:35:48)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

Wow, 21,5u 2 weken voor een hele? Succes in de Frysman!

Ik pak zelf ook wel redelijk lang omvang. Vind dat wel fijn.
Net 3 echte omvang weken achter de rug (3 weken van 20-23 uur) tot 3 weken voor IM Frankfurt.
Ook deze week nog steeds wel 19 uur, maar veel minder intensiteit. Veel easy trainingen.
Volgende week, tot de week ervoor, nog 13-14 uur en de Ironman week zelf iets van 6 uur.

258

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Werk je daarnaast ook nog fulltime?

259

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Doubtless schreef:

Werk je daarnaast ook nog fulltime?

Yes, puzzelen met je tijd

260

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ikzelf doe waarschijnlijk tot 3 weken voor IM Maastricht 16-18u per week (misschien een uitschieter naar 20 door een lange fietstocht), dan een week 11-13, een week 8-9 en laatste week 4-6u.
Respect voor jullie dat jullie zoveel kunnen trainen. Ik krijg het maar niet gedaan om aan de 20u te komen, blijf meestal hangen rond de 16-18u. En ik heb geen kinderen, weinig reistijd en doe op het moment weinig anders dan triathlon en in de tuin werken (en papers aanpassen die van review terugkomen, die reviewers hebben altijd wat te zeuren!). Maar dan nog zijn er genoeg rare dagen en weken. Vakantie, field trips met studenten, logees, blessure van een val etc.

261

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

blijf meestal hangen rond de 16-18u.

Ik denk dat je daarmee misschien nog wel meer uren maakt dan de gemiddelde Ironman triathleet. Ik heb overigens ook geen kinderen. En een vriendin die zelf ook aan triathlon doet en in Maastricht meedoet. Dat maakt het allemaal wel makkelijker om meer uren te maken. De bulk van mijn training zit overigens wel in het weekend. Dan maak ik met de vrijdagavond erbij 10-12 uur.

262

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ikzelf werk al enkele jaren 4/5e en heb ook geen kinderen enkel een hond die veel aandacht nodig heeft ;-) maar  buiten triatlon doe ik ook niks anders zeg maar.

263

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Afgelopen week:
Maandag: rust
Dinsdag 45 zwemmen (sprinten)
Woensdag 1:05 minuten combinatie spinnen, opdrukken, planken (x4)
Donderdag: rust
Vrijdag: rust
Zaterdag: duurloop 25 km
Zondag: mtb tocht 30 km. Gepland was 50+ maar mijn frame is bij het zadel afgebroken onderweg. Balen dus. En komende dagen weer wat te doen.

Al met al een kleine 6 uur aan training. Dat is voor mij gemiddeld. Ik werk fulltime en heb een gezin van 1 vrouw en drie kinderen en hond. Ik overleg en plan veel van te voren zodat het voor niemand als een verassing komt als ik weer eens weg ben. Daarnaast probeer ik iedereen erbij te betrekken om zo het noodzakelijke draagvlak te krijgen en te houden. (En nu klink ik net als een manager die iets wil doorvoeren wat niemand leuk vindt :-)

Je moet sneller dan de klos zijn.

264

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: avond 3.2k gezwommen, ging erg lekker
Din: 's ochtends 1u VO2max interval op de tacx, 's avonds 1u interval lopen
Woe: 1u under-overs op de tacx
Don: 's ochtends 45 min easy run, 's avonds uur zwemmen met tri club.
Vrij: 's ochtends progressive run (20 min Z1, 15 min Z2, 15 min Z3, 10 min Z4/5). 's Middags VO2Max test voor hart studie. Krijg van de week de resultaten (waar mijn omslagpunt ligt). Test was op een watt-bike met masker op om zuurstof te meten. Begon op 100 watt en elke 3 min 25 watt erbij. Hield het vol tot 350 watt.
Zat: Uurje easy of de tacx
Zon: Big day, alles IM tempo om voeding en duur te testen. 's ochtends eerst 4.1k gezwommen, daarna rustig naar huis, even pauze en eerst een rondje op wielrenfiets (50k), daarna rondje op triathlonfiets (100k). Wilde niet te lang op triathlon fiets omdat ik de laatste keer bij een lange rit nogal een reactie op mijn zitvlak had. Ging nu goed. Thuis weer even pauze en daarna 18k gelopen. Hartslag liep iets harder op dan gewild, maar kon het tempo wel vasthouden. Iets rustiger starter dus in de IM, want 24k verder is nog een heel stuk!

Met woon-werk fietsen weer ruim 16u getraind. Nu weer een gekke week met reizen e.d.

265

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Herstelweekje tussen IM70.3 en de Homeride.

Ma: Half uurtje uitzwemmen open water
Di: Yin yoga
Wo: Fietsen anderhalf uur
Do: Rust
Vr: Half uurtje lopen, zwemles geskipt
Za-Zo: Fietsen 280 km (12 uur incl. 2 pitstops)

Zo kom je ook wel aan je uren wink Nu wel echt zin om wat gerichter te gaan trainen. Kwaliteit boven kwantiteit.

266

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

Zon: Big day, alles IM tempo om voeding en duur te testen. 's ochtends eerst 4.1k gezwommen, daarna rustig naar huis, even pauze en eerst een rondje op wielrenfiets (50k), daarna rondje op triathlonfiets (100k). Wilde niet te lang op triathlon fiets omdat ik de laatste keer bij een lange rit nogal een reactie op mijn zitvlak had. Ging nu goed. Thuis weer even pauze en daarna 18k gelopen. Hartslag liep iets harder op dan gewild, maar kon het tempo wel vasthouden. Iets rustiger starter dus in de IM, want 24k verder is nog een heel stuk!

Wat een mooie training om dat eens te checken. Doe je die vaker, en tot hoeveel weken voor je IM uiterlijk?

267

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Joe Friel 'adviseert' (staat in zijn boek, maar of het nu een advies is, geen idee) dat je die 8 weken en 4 weken voor een hele zou kunnen doen. Het idee is om de lengte van een ironman dag na te bootsen, en ook de intensiteit van de training (zwemmen, fietsen en lopen op IM intensiteit) maar niet een hele IM doen en wel meer rust nemen (tussen zwemmen en fietsen en fietsen en lopen). Dan kun je dus ook goed je voeding en drinken testen. Hij heeft het dus over 2 keer, bij mij viel de voeding goed en heeft, denk ik, niet veel finetuning nodig, dus ik houd het bij deze ene. Doe denk ik nog een lange fietsdag, een of twee lange runs en een lange brick (nog 5,5 week tot IM Maastricht).
HansH op dit forum heeft er ook een gedaan en wilde geloof ik nog een tweede doen.

268

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Klopt. Maar heb de 2e omgezet in een lange fiets training , omdat ik 5 weken voor de hele in St Polten een halve heb gedaan. Die 1e big day en die halve gaven me genoeg informatie qua race plan en fuel strategie.

triathlon is 3x leuker!

269

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Helemaal geen last gehad van die lange fietstocht. Toch even een paar dagen voorzichtig gedaan. En eindeljk s de tijd genomen voor BBQ en terras wink

Ma: Rust
Di: Yin yoga
Wo: Koppeltraining 50 km fietsen en 5 km lopen
Do: Rust
Vr: Zwemles
Za: Rust
Zo: Lopen 6 km wedstrijd

Lekker afbouwen richting vakantie.

270

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag : zwemmen , veel techniek gedaan .
Dinsdag : rustdag
Woensdag : kracht benen / billen .
Hardlooptraining
Donderdag : core training , 75 minuten rustige loop
Vrijdag : 2 uur fietsen met 4 x 12 minuten in aero in een hogere HF
Zaterdag : 2 uur bike , met 12 x 30 sec sprintjes , koppeltraining hardlopen 30 min met 6 x 30 sec sprintjes
Zondag : 2 uur rustige Hf fietsen

Komende zaterdag mijn eerste 1/4 in Beesd . Verder nog iemand aan start ?