2,401

Re: prestaties van de dag

Vandaar ook mijn vraag big_smile maar goed, een nieuwe omgeving maakt het dus interessanter. Na het zwemmen nog last van je schouder gehad?

2,402

Ja dat scheelt, die afleiding.
Heb 1 dag nog wel wat zeur gehad ja, toch licht overbelast icm techniek die door vermoeidheid vast minder werd.

Kweet niet of ik het snel nog eens doe hoir haha. T is toch wel een eind.
Maar t gaf me wel een tof gevoel dat ik het heb gedaan en in die tijd.

2,403

Vandaag mijn 11e dag achter elkaar gezwommen! Voor mij al een prestatie om trots op te zijn.

Maar ook nog eens mijn verste afstand ooit gezwommen: 4km.

En tegelijk erg tevreden over mijn tijd: 1:06:05.

2,404

Vandaag niks en gister ook niks. Afgelopen weekend in 2 dagen 90.000 dansstapjes gedaan op een festival (heb maar 1 knop: aan en gaan!). Maandag voelde ik me goed en rustig 3 kwartier gelopen. Dinsdag een tempoloopje gedaan, dat kostte wat meer moeite. Woensdag een uurtje op de tacx gefietst. Easy tussen 65-75% ftp. Donderdagochtend weer op de tacx, ongeveer hetzelfde maar kostte meer moeite (hoger hartslag). Die nacht was laagste hartslag ook vrij hoog geweest (55 ipv <48) maar rust HR was nog ok (normaal 52-54 als ik train, tijdens taper zakt dat meestal naar 48-49). Na het fietsen voelde het alsof ik een pittige 10k had gelopen, de hele dag. 's Avonds zwemtraining geskipped. Die nacht minimum HR 52 en rust HR 55, vrijdag niks gedaan maar afgelopen nacht minimum HR 52 en rust HR 59...
Voel me nog steeds uitgeblust ook. Dus of ik ben een beetje overtraind, of ik er zit een griep ofzo aan te komen. In ieder geval vandaag een lange fietsrit gecancelled (en het is zo mooi weer!). Morgen doet m'n vriendin een OD dus vroeg op. Ik zou daar zelf een rondje lopen als zij aan het fietsen is, maar die skip ik ook maar. Hopelijk kan ik volgende week het trainen weer oppakken. Nog 2 weken goed trainen is het plan, dan taper, dan IM Maastricht! Met de conditie zit het wel goed, maar wil wel nog graag de puntjes op de i zetten met wat pittige tempo trainingen en nog een lange fietsrit en een lange brick.

2,405

Vandaag mijn eerste 1/4 gedaan in Beesd en gefinisht in 2:55 . ( 1000-45-10 )
Ik als paniker in het water ben vooral heel trots over hoe het zwemmen ging . Geheel BC in 26 min .
Fietsen ging ook goed , me wel wat ingehouden .
Lopen was de mindere discipline , meteen geplaagd door kramp achter in mijn bovenbeen en onder mijn ribbenkast , dit hield de eerste 500 meter aan .
Daarna trok het gelukkig weg .
Wel bij iedere drankpost de tijd genomen om te drinken .

2,406 Laatst bewerkt door Louise (08-07-18 14:16:35)

Klinkt goed, @Jeanette! Montanaman minder, hopelijk trekt het snel bij. Meet jij je hartslag de hele nacht? Ik moet ook wel zeggen: ik ben twee maanden voor mijn Ironman nog naar een groot popconcert geweest, maar toen wist ik ook wel: dit voorlopig even niet, dat is niet te combineren met zwaar trainen. Gelukkig stond er toen ook niks meer op het programma.

Ik heb vanochtend de Westland-triathlon gedaan, 1e editie, 1/8e, en het werd helaas weer eens een run-bike-run vanwege die vermaledijde blauwalg hier in de omgeving. Dat was woensdag al bekend. Met mijn huidige loopniveau wist ik al: dat wordt geen topprestatie. 7,5 kilometer lopen, daar zit ik net nog maar weer aan (eind maart bij 0 begonnen, voorzichtig en op andere schoenen aan het opbouwen - ik heb wel een winter nodig wil het weer echt op dreef zijn).

Desalniettemin: eerste stuk lopen ging prima, iets rustig begonnen en daarna lekker op dreef. Fietsen voelde wat sloom en zwaar, en er zat in de ronde een smal stuk waar je niet kon inhalen en daar moest ik stevig inhouden. Maar wel tevreden met het resultaat. Wissels ook okee. Tweede stuk lopen was moeizaam, met wat ups en downs, maar dat had ik dus wel verwacht, en bovendien was het ondertussen flink warm geworden!

(Edit later: zie net dat het met 2" een PR is, snelste van de 3 keer dat ik deze afstand r-b-r gedaan heb - dat had ik nou weer niet verwacht. Nouja, één van die andere 2 was in slechte doen, en deze afstanden waren wel heel scherp).

Verder een leuk parcours: fietsen een mooi rondje sightseeën Westland en lopen over een rondje van 2,5 km op een postzegel (wielerparcours), dat was wel grappig. Iedereen tegelijk op het parcours ook, ook van de kwart.

Dus: voor herhaling vatbaar, maar dan hopelijk wel met zwemmen.

Om toch nog te zwemmen en af te koelen ben ik thuis nog even de Schie in gedoken  - die stroomt, dus daar zit nooit blauwalg in.

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

2,407

Gisterenavond een halve marathon gelopen in een buurdorp. Heerlijk. Ik schat dertig man, we werden afgeschoten door de plaatselijke supermarkteigenaar, vlak nadat de startstreep opnieuw werd getekend. Helemaal super. Waarom: al die vrijwilligers, van jong tot oud, sportief of met een sigaar in de hand. Allemaal om ons veilig voor 6 euro een halve marathon te laten lopen. Nee, zo slecht gaat het denk ik nog niet in Nederland. Groet van een vakantieganger uit Bretagne met de de fiets, de orca en loopschoenen mee!

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,408

Na het hele seizoen al PR's te hebben gezwommen, dacht ik gisteren weer eens ouderwets 750 m te gaan verdrinken zonder wetsuit. Maar niets van dat alles. Maar 20 s langzamer dan met. Superblij mee.
Eindelijk een beetje achter in de middenmoot uit het water, daarna 15 ingehaald bij het fietsen en nog eens 10 bij het lopen big_smile

2,409

Super Linda!
Zonder is toch wel even anders als met...