1

Onderwerp: Felix

Hallo allemaal.
Mijn naam is Felix, 47 jaar.

Ongeveer een jaar geleden begon mijn interesse in triathlon. Heb dit forum ontdekt en al veel mogen leren van jullie ervaringen. Gisteren had ik mijn debuut in Didam, sprint afstand. Qua voorbereiding was ik er helemaal klaar voor. Al het materiaal in huis en de individuele afstanden kon ik afleggen.
Zwemmen verwachtte ik 18min, fietsen 44min en lopen 28min.

Zwemmen ging goed, heel spectaculair met zoveel mensen starten. T1 ging goed.
Fietsen niet; op de één of andere onbegrijpelijke manier ben ik na een paar honderd meter van de weg geraakt en heb een dranghek geraakt. Hoplakee over de kop. Voorband leeg, stuur scheef. Zelf was ik er ook niet best aan toe. Schaafwonden aan handen, benen en schouder. Meest vervelend was dat ik geen mobiliteit meer had in mijn rechter onderarm. Rode kruis was er snel bij en hebben wondjes schoongemaakt. Vervolgens teruggelopen naar parc fermée. Daar fiets weer opgehangen en besefte toen dat ik niet ging finishen, heb even flink zitten balen. Met dit scenario had ik geen rekening gehouden.

Daarna naar ziekenhuis, foto’s gemaakt en ja hoor: radiusknop gebroken. Drukverband en 4 tot 6 weken herstel. Voorlopig ook niet sporten.

Ondanks alles een goede ervaring. Het is een mooie sport. De sfeer was erg gaaf. Zoveel atleten van jong tot oud en de focus bij iedereen. Makkelijk een praatje hier en daar.

Voor nu even rust en op naar het volgende race. Ik hoop Nijmegen of Zutphen. Kijken of ik daar dan kan finishen.

2

Re: Felix

Dat is inderdaad geen droom debuut, wat vervelend. Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig en kun je binnenkort vlammen op een andere locatie.

3

Re: Felix

Ai, wat een pech, en dat bij je eerste triathlon! Voorspoedig herstel gewenst, en hopelijk lukt het inderdaad gauw om echt te finishen!

Louise

4

Re: Felix

Ach jeetje, je eerste wedstrijd en dan gelijk zoiets! Wat zuur.
Sterkte met je herstel en wie weet kun je einde seizoen nog wat meepakken.

5

Re: Felix

felix schreef:

Hallo allemaal.
Mijn naam is Felix, 47 jaar.

Ongeveer een jaar geleden begon mijn interesse in triathlon. Heb dit forum ontdekt en al veel mogen leren van jullie ervaringen. Gisteren had ik mijn debuut in Didam, sprint afstand. Qua voorbereiding was ik er helemaal klaar voor. Al het materiaal in huis en de individuele afstanden kon ik afleggen.
Zwemmen verwachtte ik 18min, fietsen 44min en lopen 28min.

Zwemmen ging goed, heel spectaculair met zoveel mensen starten. T1 ging goed.
Fietsen niet; op de één of andere onbegrijpelijke manier ben ik na een paar honderd meter van de weg geraakt en heb een dranghek geraakt. Hoplakee over de kop. Voorband leeg, stuur scheef. Zelf was ik er ook niet best aan toe. Schaafwonden aan handen, benen en schouder. Meest vervelend was dat ik geen mobiliteit meer had in mijn rechter onderarm. Rode kruis was er snel bij en hebben wondjes schoongemaakt. Vervolgens teruggelopen naar parc fermée. Daar fiets weer opgehangen en besefte toen dat ik niet ging finishen, heb even flink zitten balen. Met dit scenario had ik geen rekening gehouden.

Daarna naar ziekenhuis, foto’s gemaakt en ja hoor: radiusknop gebroken. Drukverband en 4 tot 6 weken herstel. Voorlopig ook niet sporten.

Ondanks alles een goede ervaring. Het is een mooie sport. De sfeer was erg gaaf. Zoveel atleten van jong tot oud en de focus bij iedereen. Makkelijk een praatje hier en daar.

Voor nu even rust en op naar het volgende race. Ik hoop Nijmegen of Zutphen. Kijken of ik daar dan kan finishen.

Sterkte!

Je moet sneller dan de klos zijn.

6

Re: Felix

Felix welkom op dit forum! Wat ongelofelijk balen zeg bij je triathlondebuut. Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig en kan je dit jaar nog een triathlon finishen.

7

Re: Felix

Sterkte want dat had je je natuurlijk heel anders voor gesteld!
Was je nog draaierig van het zwemmen?

8

Re: Felix

Wat een rotdebuut! Sterkte en hopelijk kun je nog een tri in september meepakken om er toch nog een te finishen dit jaar. Succes met het herstel!

9

Re: Felix

Dank voor jullie bemoedigende woorden!
@hugo nee (volgens mij niet). Ik heb gezwommen met oordopjes in en ben normaal nooit draaierig. Had wel eenoorzaak kunnen zijn. Voor mij blijft het gissen.... ik lag niet op mijn ligstuur,  was niet aan het eten of aan het drinken, weg was recht. Misschien focus te ver naar voren.

10 Laatst bewerkt door MontanaMan (11-07-18 09:55:09)

Re: Felix

Kan ook de overgang zwemmen (horizontaal) naar lopen en fietsen (vertikaal) zijn. Daar worden mensen ook nog wel eens duizelig van, en je hartslag schiet ook omhoog. En de zwem-fiets transitie wordt lang niet zo vaak geoefend als de fiets-loop transitie. Persoonlijk vind ik de zwem-fiets transitie lastiger.

11

Re: Felix

MontanaMan schreef:

Kan ook de overgang zwemmen (horizontaal) naar lopen en fietsen (vertikaal) zijn. Daar worden mensen ook nog wel eens duizelig van, en je hartslag schiet ook omhoog. En de zwem-fiets transitie wordt lang niet zo vaak geoefend als de fiets-loop transitie. Persoonlijk vind ik de zwem-fiets transitie lastiger.

Klopt, ik ben altijd blij als mn fiets vlakbij een hek staat. Ik lijk wel n dronkeman, sta echt te tollen op mn benen...wel leuk voor het publiek.

12

Re: Felix

Bij mij was het een keer zo erg dat ik me rits niet los kreeg. Gelukkig was iemand zo aardig om me snel even te helpen.
Transitie gaat nu beter want oefenen heeft bij mij geholpen. Ook een paar keer zwemmen en daarna sprinten naar mijn auto om me loopschoenen aan te trekken.

13

Re: Felix

Beste , ik heb eens een vraagje ik ben nu ongeveer 2 jaar bezig met triathlon en volgend jaar zou mijn eerste ironman doorgaan mar mij zwem techniek is echt onder nul , deze zou ik willen verbeteren , iemand een gedacht waar of bij wie ik terecht kan , in de buurt Belgisch Limburg ?

14

Re: Felix

Er zijn verschillende organisaties, groepen en triathlon verenigingen die zwem/borstcrawlcursussen aanbieden. Een zwemkamp kan ook uitkomst bieden.