1

Onderwerp: Misselijk tijdens lopen

Hallo,
Gisteren mijn eerste triathlon (1/8) gedaan in Holten. Mooie wedstrijd. Echter tijdens het lopen werd ik erg misselijk. Misschien kwam dit door mijn voeding tijdens de race. Ik heb na het zwemmen een gelletje genomen, tijdens het fietsen veel drinken en tijdens de wissel naar het lopen een finisher gel genomen. Ik moet zeggen dat het ook erg warm was dus daar kan het ook aan gelegen hebben maar ik wilde hem toch even voorleggen met het oog op volgende wedstrijden.

2

Re: Misselijk tijdens lopen

Het is belangrijk dat je het nemen van gels ook tijdens je trainingen oefent. Je lichaam en met name je maag, moet hier nl aan wennen.
Probeer ook verschillende merken uit, op het ene ga je beter dan het andere is mijn ervaring.

En bij een sprint heb ik aan een halve bidon sportdrank voor tijdens het fietsen en een goed ontbijt vooraf meer dan genoeg! Je lichaam heeft voldoende op voorraad om 1,5u volle bak te gaan dus je hoeft dan echt niets te nemen...

3

Voor een sprint ga je idd al niet veel voeding nodig gehad hebben dus zou ik eerder kijken naar wat je net voor de wedstrijd gegeten hebt.

4

Tijdens een 1/8 neem ik ook niets aan gels of reepjes behalve een slok te drinken onderweg of in de wisselzone .
De laatste maaltijd vooraf aan de wedstrijd moet licht verteerbaar zijn.

5

Ik denk ook dat je wat veel op hebt.
Tijdens een 1/8 pak ik geen gels, maar een banaan en wat dextro.

Hoeveel heb je gedronken tijdens het fietsen?

6

Ik doe sprint en 1/8e ook op niks anders dan een normaal ontbijt en een halve bidon sportdrank op de fiets. Moet echt genoeg zijn voor zo'n korte tijd.

Bij gel altijd ook water nemen, en inderdaad voeding oefenen tijdens trainingen en experimenteren met verschillende merken.

Om te koelen kun je water beter over je heen gooien dan heel veel proberen te drinken.

Louise

Weblog over hoe ik op m'n 50e Ironman werd: http://www.delftweg9.nl/triathlon/

7

Bij mijn eerste sprints nam ik geloof ik een gel tijdens het fietsen (begin of eind) en verder sportdrank op de fiets. Bij laatsten niks meer. Een gel een kwartier - 10 minuten voor de start met wat water en een paar slokken water bij het aid station tijdens de run.

8

Bedankt voor jullie reacties. Dan denk ik idd dat ik gewoon teveel genomen heb en iets wat ik nog niet eerder genomen heb.

Nog een andere vraag mbt dit onderwerp maar wat nemen jullie tijdens een 1/4?

9 Laatst bewerkt door Hedcandy (09-07-18 08:08:52)

Bij een kwart neem ik een powershot voor de start.
In de wissel zuig ik een smoothie leeg terwijl ik wetsuit uittrek en fietsschoenen aan doe (die smoothies hebben daar een handig dopje voor wat je tussen je tanden kunt klemmen en dus handsfree kunt eten).
Een bidon sportdrank op de fiets (bij erg warm weer een 2e met electrolyten).
1 reepop de fiets en tegen het einde een gel.
Afhankelijk van het weer nog een gel tijdens het lopen.

10

Ik neem bij een 1/4 1 gel als ik op de fiets kom en bij het einde van de fietsproef en tijdens het fietsen zelf een bidon met 500ml sportdrank bij warm weer 750. Tijdens het lopen gewoon water aannemen verder niks.