1

Onderwerp: nieuw en gretig

Hoi iedereen,

Ik ben Dennie en ben aan het voorbereiden voor mijn eerste afstand.
Dit zal 1/4 zijn op 26/08 in Emmeloord fitfun.

In Januari veel te hard begonnen aan de 10K (ongetraind) en nu al een paar blessures verder ben ik helaas al 3 maanden zonder looptraining nog steeds hard aan het trainen.

Ondertussen zwem ik 3x een uur per week.
En fiets ik gemiddeld 200 per week.
Lopen nu dus helemaal niet vanwege een achillespeesblessure.
Daar staat veel spanning op en loop nu bij de fysio waardoor ik nu veel oefeningen thuis doe.

Verder heb ik 1 racefiets waarbij ik elke keer weer iets nieuws voor koop.
Nu nog even wachten op een ims triathlonzadel en dan is hopelijk mijn gevoel weer wat beter tijdens de ritten.

Voorlopig ben ik nog aan het kijken of ik er na de kwart er mee door wil gaan maar dat zien we dan wel.

Nu even lekker de zoekfunctie van het forum doorstruinen wink

Sportieve groet Dennie

2

Re: nieuw en gretig

Welkom hier Dennie!
Sterkte met herstel van je achillespees, dat kan hardnekkig zijn.
Hopelijk op tijd fit en dan genieten van je eerste triathlon!

3

Re: nieuw en gretig

Welkom!
Toen ik de titel zag 'nieuw en gretig', dacht ik 'die moet oppassen dat hij niet te hard van stapel loopt'! Gelukkig is het mooie met triathlon dat wanneer een blessure het trainen van een van de sporten onmogelijk maakt, je ook toch nog door kunt trainen voor de andere sporten.
Sterkte met de achilles, dat zijn meestal blessures die lang duren en maar heel langzaam beter worden. Maar als er verbetering in zit worden ze ook echt wel beter.

4

Re: nieuw en gretig

MontanaMan schreef:

Toen ik de titel zag 'nieuw en gretig', dacht ik 'die moet oppassen dat hij niet te hard van stapel loopt'!

Haha, dat dacht ik precies zo! En begrijp ik goed: je loopt sinds januari hard, hebt al een aantal blessures gehad en nu eentje waardoor je al drie maanden niet kan lopen, en je wilt over 6 weken 10 km hardlopen? Dat is vragen om moeilijkheden. Ik zou die kwart lekker volgend jaar doen, en als je weer kunt lopen eerst rustig opbouwen en leren hoe je kan hardlopen zonder de hele tijd geblesseerd te raken. Triathlons lopen niet weg!

Louise

5

Re: nieuw en gretig

Succes met het herstel!

6

Re: nieuw en gretig

Ja, rustig opbouwen ben ik al achter gekomen in de praktijk.

Ik merk trouwens dat mijn trainingen mijn planning begint over te nemen haha.
Geen tijd meer voor repetities en muziek.
(Gitarist en zanger)
Ben zo gefocust op van alles en nog wat uitzoeken en eet patronen en blabla.
Vind het wel superleuk maar heb nu ook heel veel respect gekregen voor mensen die echt de lange afstanden doen.

Voorheen kon ik heel goed voetballen op hoog niveau en dacht dat dat al moeilijk was om te halen.

Weet nu wel beter...
Triathlon is gaaf

7

Re: nieuw en gretig

Het moeilijke in de triatlon sport is vaak om de balans te vinden tussen trainen en de rest en daar loopt het vaak ook fout.