1

Onderwerp: Triathlon stuur afgebroken

Zipp triathlon stuur gebroken op een recht stuk achter wezep. Niks gebroken.

Wel hersenschudding, veel brand plekken op mijn armen en benen en grote ook.

259 euro helm kapot
40 euro bril kapot
Zipp traithlon stuur kapot
150 euro broek kapot
140 euro jas kapot
15 euro handschoenen kapot
130 euro lamp aan de voorkant kapot
onderstuur beschadigd
handremmen stuk
schakel system kapot
40 euro oordoppen kapot.
60 euro carbon bidon houder stukiphone 6s kapot 450 euro kapot
449 euro sport watch kapot

Zit op het moment te denken om een rechtzaak tegen zipp te gaan beginnen. Hoe onveilig achteraf dat stuur vast zit is gewoon crimineel.

Er zit werkelijk waar maar 1 klein boutje in het stuur dat de hele zooi vast houdt.

2

Re: Triathlon stuur afgebroken

TriathlonBeginner schreef:

Zipp triathlon stuur gebroken op een recht stuk achter wezep. Niks gebroken.

Wel hersenschudding, veel brand plekken op mijn armen en benen en grote ook.

259 euro helm kapot
40 euro bril kapot
Zipp traithlon stuur kapot
150 euro broek kapot
140 euro jas kapot
15 euro handschoenen kapot
130 euro lamp aan de voorkant kapot
onderstuur beschadigd
handremmen stuk
schakel system kapot
40 euro oordoppen kapot.
60 euro carbon bidon houder stukiphone 6s kapot 450 euro kapot
449 euro sport watch kapot

Zit op het moment te denken om een rechtzaak tegen zipp te gaan beginnen. Hoe onveilig achteraf dat stuur vast zit is gewoon crimineel.

Er zit werkelijk waar maar 1 klein boutje in het stuur dat de hele zooi vast houdt.

Pijnlijk voor je. Maar voordat begint met een rechtzaak zul je ze eerst aansprakelijk moeten stellen. Anders heb je bij een rechter niks te zoeken. Begin eens bij een rechtsbijstand verzekering. Die gaan je prima helpen. En anders een advocaat. Maak maar vast foto's en zoek de aankoopbonnen bij elkaar. Sterkte.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Triathlon stuur afgebroken

Poeh! Wat een nachtmerrie. Is dat vaker gebeurd bij zipp sturen? Als het om een boutje gaat, dan zal al snel de vraag gesteld worden wie dat boutje heeft aangedraaid, zipp zal waarschijnlijk de verantwoordelijkheid op diegene afschuiven. Tenzij je kunt aantonen dat het breken van het boutje weinig of niks te maken heeft met hoe strak je het boutje aandraait.
Sterkte met het herstel en de claims!

4

Re: Triathlon stuur afgebroken

Oef dat moet een harde klap geweest zijn.
Maar of je een zaak hebt tegen Zipp weet ik niet.

Kijk naar Dylan Groenewegen in de TdF van de week, stuurpen breekt af.
Klinkt lullig maar uiteindelijk kan alles een keer breken.

5

Re: Triathlon stuur afgebroken

Dat is flink balen, en ook een grote schadepost voor je. Gelukkig niks gebroken, maar nog genoeg lichamelijke schade opgelopen zo te zien.

Een zaak tegen Zipp beginnen hierover? Ik ben het eens met alle voorgangers eigenlijk.

Ik sluit me aan bij Arnoutdv, ik twijfel op grond waarvan je dat kunt doen. Dat het met 1 bout vastgehouden wordt zal (waarschijnlijk) uitgebreid getest zijn of dit voldoende zou zijn.

Zoals MontanaMan zegt zal Zipp de focus gaan leggen op degene die het stuur (en dus de bout) bevestigd heeft. En daarbij mogelijk een steekje heeft laten vallen.

De oplossing geeft volgens mijk mcguyver al aan; in gesprek gaan met rechtsbijstand om in te schatten wat de opties en kansen zijn.

Verder veel sterkte met je eigen herstel! En hou ons op de hoogte over een eventuele rechtzaak, ik ben erg benieuwd of dat haalbaar is.

6

Re: Triathlon stuur afgebroken

Vervelend, hopelijk gaat het herstellen voorspoedig. Dat is op lange termijn altijd belangrijker dan materiaal. Is je reactie ook niet een beetje om de frustratie van alle opgelopen materiele schade van je af te schrijven, of overweeg je serieus om een andere partij aansprakelijk te stellen. Het is nu een beetje een kort door de bocht en onduidelijk verhaal om serieus advies te geven. Lijkt me ook een bijzonder ingewikkeld iets.

Ik heb zo veel vragen waardoor ik onmogelijk zou kunnen oordelen wie of wat verantwoordelijk is voor jou pech en of je daar iemand anders voor verantwoordelijk kan stellen.

Kan je aantonen wat de oorzaak van de breuk is?
Wat is er gebeurt? Hoe was de weg (hobbels)? Waar reed je en hoe reed je? Hoe oud is de fiets? Hoe oud is het stuur? Wie heeft het stuur gemonteerd? Wie onderhoud het? En hoe vaak wordt de fiets onderhouden? Is er een momentsleutel gebruikt? Hoe oud is de bout? Is de bout de oorzaak van de breuk van het stuur? (foto's?)

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Wat adviseren zij? Ben je verzekerd voor schade tijdens het trainen (bijvoorbeeld via NTFU) Zijn er getuigen?

zo veel vragen...

7

Re: Triathlon stuur afgebroken

Die tip van de NTFU is wel een goede zeg!
Ga ik eens zelf snel induiken.

https://www.ntfu.nl/fietsers/verzekerin … erzekering

8

Re: Triathlon stuur afgebroken

Dat is flink balen! Gelukkig niets gebroken, maar nog voldoende andere schade.

Heb je foto's van de bevestiging of een link naar het stuur? Ik ben heel benieuwd hoe het stuur exact (met één bout) vastzat. Ik merkte na TriAmsterdam dat er één (van de drie) bouten was afgebroken waarmee mijn stuur is bevestigd en dat vond ik al niet prettig (als grote fan van redundantie), bij één bout hoeft er dus maar één iets kapot te gaan en je hebt al problemen. Heb je nog andere lotgenoten gevonden met dezelfde problematiek?

Sterkte met het herstel en de eventuele reclamatie.

9

Re: Triathlon stuur afgebroken

Zo, heftig zeg. Van zoiets essentieels als een stuur moet je er toch op kunnen vertrouwen dat het heel blijft.

Ik ben benieuwd naar reactie van Zipp, je mag hopen dat ze het serieus nemen. En anders maar stappen ondernemen.

Heb je toevallig foto's van het gebroken onderdeel?

10

Re: Triathlon stuur afgebroken

Sterkte met je herstel!
Heb zelf nu ook een hersenschudding van salto met fiets. Zal maar niet gaan rekenen wat dat me kost, ambulance ritje, ct scan, helm, bril etc etc.
Het gaat erom dat jij weer beter wordt eerst!
En dan Zipp maar eens contacten...