1

Onderwerp: Zoek nieuwe trailschoenen verhard en onverhard

Ben opzoek naar goede trailschoenen
Nu zie ik van Salomon interessante modellen staan!
WIE KAN MIJ DAAR ADVIES IN GEVEN
max afstand wat ik loop is 21km trail

2

Re: Zoek nieuwe trailschoenen verhard en onverhard

De schoenen die jou het best zitten zijn de beste.

3

Re: Zoek nieuwe trailschoenen verhard en onverhard

Tenzij je in het buitenland gaat trailen (Ardennen? En dan nog..) zou ik gewoon met wegschoenen lopen.

"desnoods' iets met meer progiel, zoals de Brooks Ghost. Maar zeker voor slechts 21 km zou ik gewoon lopen op de schoenen die je op de weg ook gebruikt. Gaat prima!

Succes,

Jan

4

Re: Zoek nieuwe trailschoenen verhard en onverhard

ronnyke schreef:

De schoenen die jou het best zitten zijn de beste.

En het beste bij je loopstijl passen. (lees pronerend, voorvoetlander of midden lander)
Kortom ga naar een goede hardloopwinkel en laat de juiste schoen aanmeten.

5

Re: Zoek nieuwe trailschoenen verhard en onverhard

wilagro schreef:
ronnyke schreef:

De schoenen die jou het best zitten zijn de beste.

En het beste bij je loopstijl passen. (lees pronerend, voorvoetlander of midden lander)
Kortom ga naar een goede hardloopwinkel en laat de juiste schoen aanmeten.

Dat is wel het beste ja. Tenzij je wellicht reeds schoenen van een merk hebt die goed bevallen.

Ik loop bv prima op nike air pegasus en heb ook de trailschoenen van nike gekocht (wildhorse 4) in dezelfde maat.
Bevallen prima.

6

Re: Zoek nieuwe trailschoenen verhard en onverhard

Ik vind persoonlijk de hardloopschoenen van Asics echt verschrikkelijk, maar heb trailschoenen van dit merk en die bevallen prima.

Het advies om tot 21km op gewone schoenen te doen ondersteun ik niet. Trailen vergt echt wel meer van mn je enkels en voeten vanwege ofwel mul zand ofwel boomstronken, rotsen etc, dat een stevigere trailschoen wel aan te bevelen is hoor.

Maar wat anderen al zeiden: ga naar een winkel waar je verschillende modellen en merken kunt passen.
Trailschoenen zijn overigens (altijd? Meestal) neutraal voor zover ik weet.