51

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

mielclaessens schreef:

Het zit er weer op..... voor ons de 1e editie zonder wetsuit, extra spannend.... de dag vooraf zaten we inderdaad rond de wetsuit grens, vandaag er zelfs onder...

Het was dus niet alleen spannend voor de atleten, ook voor mij als teamleider en voor het hele Reddingsbrigade team (+ duikers en kayaks).

Hoe was de trap om uit het water te komen? Verder ben ik met een handvol uitvallers erg tevreden..... helaas 2 zwemmers buiten de cutoff, altijd vervelend om dat te moeten mededelen.....

Voor nu zit het er weer op, op naar de editie 2019!

Dus het had best gekund met die koele nachten. Maakte mij niet zoveel uit. De trap vond ik zeker niet hinderlijk. Kwam er makkelijk uit. Heb altijd wel kramp als ik na zo'n stuk omhoog klim maar dat bleef nu vrijwel uit, mede omdat een helper mij omhoog trok.

Bedankt voor alles, het was een geweldige dag!

Ik zet mijn verslagje in mijn topic 'Mijn route naar IM Maastricht' neer.

52

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

mstyz schreef:
ronnyke schreef:

Koele nachten? Laat maar komen ik ervaar momenteel een meltdown denk ik. Voor zondag veel succes alvast ik zal zeker aan jullie denken.

Meltdown? Ben nu in Portugal, 43°c overdag, 28°c Snachts. Trainen zit er niet in.

Weet iemand trouwens het echte verhaal achter het NK long distance tijdens de IM? De profs zouden wel mee mogen doen, maar er was geen prijzengeld en geen punten voor Kona aan verbonden. Tja wat doe je dan als professional.

Voelt als een politieke strijd tussen IM en NTB.

--M

Ik heb alleen gelezen dat er een officiele persbericht was van de NTB, maar dat bericht heb ik niet zelf gezien en er stond niks op de NTB website onder nieuws. Pros zullen inderdaad niet graag meedoen als er geen prijzengeld te verdienen is en zeker niet als ze zich voor Kona willen kwalificeren maar er zijn geen punten te verdienen.

53

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Maca944 schreef:
mielclaessens schreef:

Het zit er weer op..... voor ons de 1e editie zonder wetsuit, extra spannend.... de dag vooraf zaten we inderdaad rond de wetsuit grens, vandaag er zelfs onder...

Het was dus niet alleen spannend voor de atleten, ook voor mij als teamleider en voor het hele Reddingsbrigade team (+ duikers en kayaks).

Hoe was de trap om uit het water te komen? Verder ben ik met een handvol uitvallers erg tevreden..... helaas 2 zwemmers buiten de cutoff, altijd vervelend om dat te moeten mededelen.....

Voor nu zit het er weer op, op naar de editie 2019!

Het was dus echt spannend of het al dan niet met wetsuit zou zijn. Ik vond het prima zo, eigenlijk best lekker zwemmen als het water zo warm is. De trap was prima, ik was even bang dat die te smal zou zijn maar zelf ondervond ik geen problemen hier. Dit was lijkt me ook de beste optie, we vroegen ons voordat de trap er lag al af of er vlak naast de brug een of andere megatrap zou komen.

Waren er veel mensen die de laatste boei voor de trap rechts passeerden of viel dat wel mee?

En dank voor de inzet van jou en je team, heerlijk gezwommen!

Dank!

er waren er een aantal die idd de boeien verkeerd namen, maar daar konden wij weinig tot niets aan doen.....

Was de trap niet te glad?

54

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Vond hem niet te glad, is niet door mn hoofd geschoten. Viel me wel op dat veel mensen het water invielen bij de start. Die liepen de ramp af en het leek dan of ze nog een stap verwachtten te zetten maar dat ze al bij het einde waren.

Wel kon special needs op de fiets duidelijker aangegeven worden. Vooraf bedacht dat ik mn tas in de tweede ronde wilde pakken, maar bedacht me op een gegeven moment in de eerste ronde dat ik special needs helemaal niet gezien had. Later besloten dat de aid station zo goed en frequent waren dat ik mn tas niet nodig had in de tweede ronde. Maar toch weer helemaal niet gezien. In Lanzarote stond er een duidelijk bord dat het volgende aid station special needs was. Maar kan het natuurlijk best 2x zo'n bord gemist hebben.

55

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

mielclaessens schreef:

Dank!

er waren er een aantal die idd de boeien verkeerd namen, maar daar konden wij weinig tot niets aan doen.....

Was de trap niet te glad?

Nee, niet te glad, niets van gemerkt. Ook geen troep of planten tegengekomen onderweg en de rolling start was prima, nog nooit zo weinig last van anderen gehad tijdens een hele.

56

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Verslagje van mijn IM Maastricht hier: http://www.amstelracing.nl/ironman/2018 … aastricht/

57

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ik was een weekje weg met wat beperkingen op stroom en internet, dus ik heb de Maastrichtse verhalen nu pas gelezen, en met plezier, dat wou ik nog even melden! Ik heb zondag wel aan jullie gedacht, zeker voor wat betreft het zwemmen. Gezien de omstandigheden later in de week (hitte/hoosbuien/storm) hadden jullie het gelukkig nog wel redelijk getroffen met het weer!

Louise

58

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Zeker! Zaterdag en maandag waren een stuk warmer! Maandag had wel wetsuit legal geweest schijnbaar (na een koele nacht). Maar als ik naar de gemiddelde tijden van nu en vorig jaar kijk dan scheelt het niks op het fietsen (2017 1 sec sneller) en lopen (2017 1 min 41 sec sneller). Alleen het zwemmen was een stuk langer qua tijd (13m05sec).

59

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Maca944 schreef:

Verslagje van mijn IM Maastricht hier: http://www.amstelracing.nl/ironman/2018 … aastricht/

Mooi verhaal weer. Gaaf om te lezen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

60

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Els Visser alsnog een DSQ
Belachelijk dat ze zo laat nog dit soort stappen zetten.
Het had direct moeten gebeuren, of niet meer.

61

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Huh, waarom dan?

62

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

ze heeft de boei aan de verkeerde kant gepasseerd

https://3athlon.nl/els-visser-gediskwal … tel-kwijt/

63

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Het was wel iets meer dan aan de verkeerde kant passeren. Zijn van de enalaatste boei rechtstreeks naar de swim finish gezwommen, terwijl ze dus nog een boei hadden. Maar volgens mijn vriendin zat de kayak die hun begeleidden precies tussen Els, Sonia en die boei waar ze naartoe moesten in. Niet erg handig. Dat lijkt me een fout van de organisatie, een begeleidende kayaker die in de weg vaart. Het lijkt me ook de organisatie aan te rekenen dat die niet wilden dat er gejureerd werd op het water. Het protest is ook buiten de termijn dat die ingediend hoorde te woorden ingediend. Daarom was het ook onontvankelijk verklaard door de NTB. NTB heeft het doorgestuurd naar ITU, en nu heeft uiteindelijk WTC hen een DSQ gegeven. Maar daardoor verliest ze haar Nederlandse titel, terwijl volgens NTB het bezwaar te laat was ingediend.
Omdat Angela Naeth nu 2 plaatsen opschuift mag en dus meer punten krijgt, mag ze wel naar Kona.

Had ook opgelost kunnen worden door te erkennen, als organisatie, dat je steken hebt laten vallen. Laat de uitslag staan, maar laat Angela alsnog toe in Kona.

Moet de atleten nu ook hun prijzengeld inleveren en opnieuw uitbetaald krijgen?

Ben ook wel benieuwd wie de andere 2 atleten zijn die een protest hebben ingediend.

64

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Heeft er iemand al iets gelezen of gehoord wanneer de volgende editie zou plaatsvinden?
Op de site van IM staat nog geen definitieve datum, maar ik had gehoord dat deze naar september zou verschuiven.

65

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Nico0105 schreef:

Heeft er iemand al iets gelezen of gehoord wanneer de volgende editie zou plaatsvinden?
Op de site van IM staat nog geen definitieve datum, maar ik had gehoord dat deze naar september zou verschuiven.

Op Facebook zag ik voorbij komen dat pas begin oktober er meer duidelijkheid komt. Ze twijfelen over doorgaan want ze hebben minimaal 2000 deelnemers nodig om rendabel te zijn. Met een aanpassing van de datum en het fietsparcours hopen ze dat aantal te halen.

66

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Zou de datum eerder naar voren schuiven of naar achteren?
Aanpassing parcours? Meeste reacties die ik las waren best tevreden (beter als het jaar voordien)

67

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Waren het er tot nu toe geen 2000 dan?

68

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ik vond het een fijn fietsparkoers. Gladde wegen (vergeleken met Engeland), afwisselen met wat klimmen en vlak en snel langs het kanaal. Enige wat me tricky lijkt zijn de tijdelijke bruggen wanneer het regent. Die zijn toch behoorlijk steil en bij eentje was er direct erna een scherpe bocht. Als het regent en je moet remmen als je bij die brug naar beneden komt...dat lijkt me niet erg lekker.
Waarom niet een 70.3 en 140.6 tegelijk? Net als Almere. Doet Ironman dat uberhaupt eigenlijk? Bij Vichy doen ze het in 2 dagen, er schiet me niet een andere te binnen.

69 Laatst bewerkt door marcell (25-09-18 15:46:44)

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Artikeltje over de Iron Man 2019 in Nederland. Kan het niet als plaatje invoegen geloof ik.

www.limburger.nl/cnt/dmf20180925_00074515/beslissing-over-doorgaan-iron-man-in-2019-valt-snel

Geluiden dat het het eind van Iron Man in Nederland betekent worden steeds sterker. Ondanks de ontkenning in het artikel. Zou betekenen dat zowel Maastricht als Hoorn niet door gaat.

Te weinig deelnemers om het rendabel te maken voor Iron Man. Dus twee evenementen met een aparte afstand lijkt me helemaal niet bijdragen een de ROI. Optie zou dan zijn om 1 evenement te maken met zowel Full als Half distance. Dan heb je slechts 1x de organisatie kosten, maar wel (kans op) meer deelnemers om meer inkomsten te genereren.

70

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Nico0105 schreef:

Zou de datum eerder naar voren schuiven of naar achteren?
Aanpassing parcours? Meeste reacties die ik las waren best tevreden (beter als het jaar voordien)

De datum zou juli of september worden. September lijkt mij geen optie vanwege de concurrentie van Almere.

Ironman wil een makkelijker fietsparcours. Volgens mij hebben ze nu juist een goed fietsparcours, van alles wat hellingen, vlak etc. Het fietsparcours is juist 1 van de redenen voor mij om Maastricht te kiezen en niet Almere.

71

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

+1 ivm parcours

72

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Ironman Almere dus.

73

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Dat van het parcours snap ik ook niet. Het zal sommige deelnemers afschrikken (zoals ondergetekende), anderen juist lokken. Je hebt toch wel meer Ironmans met 'lastige' fietsparcoursen, met klimmen enzo? Dat is dan juist de lol.

Louise

74

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Misschien wat doen aan het inschrijfgeld?
Gaat natuurlijk nergens over 500€ inschrijving.

En ja het fietsparcours is toch juist hartstikke mooi?

75

Re: Ironman Maastricht 2018 - 5 augustus

Tjeerdsmam schreef:

Misschien wat doen aan het inschrijfgeld?
Gaat natuurlijk nergens over 500€ inschrijving.

Gaat nergens over? Dat is wat het kost voor een Iron Man branded evenement.

Dat het goedkoper, minder groots en minder uitgebreid kan? Ja natuurlijk, maar zij willen vasthouden aan het imago van een Iron Man evenement en daar zitten kosten aan verbonden.

Als het met die €500 niet rendabel blijkt te zijn dan kan het niet door blijven gaan.

Daarnaast zijn Nederlanders misschien toch wel een té zuinig volk om voor een dergelijk evenement te willen betalen.

Als je ook "voor een paar tientjes dezelfde afstand" kunt doen. De afstand is gelijk, de faciliteiten en entourage er omheen zullen anders zijn simpelweg omdat er dan niet genoeg geld voor is.

Iron Man maakt de keuze meer geld te vragen maar wel een geweldige experience neer te zetten. Misschien zijn Nederlanders daar te nuchter voor, en niet voldoende bereid daar voor te betalen.