1

Onderwerp: Plassen in wetsuit.

Het wordt weer kouder, de wetsuit is weer van zijn hanger na toch wel 4 weken zonder te hebben gezwommen.
Die kou werkt wel behoorlijk op mijn blaas en dus is het er vandaag toch van gekomen. Plassen in mijn wetsuit. Ik wilde er niet aan, lees dat het slecht is voor mijn pak, maar toch denk ik dat je er eigenlijk niet aan ontkomt, zeker als je aan langere wedstrijden meedoet.

En jij? Do or don’t. Morele bezwaren? Of gewoon niet moeilijk over doen?

2

Re: Plassen in wetsuit.

Ik doe dat niet. Meestal ga ik voor de wedstrijd nog wel. Omdat ik een uur voor de race stop met drinken, heb ik nooit last tijdens het zwemmen. Ook niet op de hele afstand. Op de fiets wil ik het nog wel laten lopen in een halve of hele, maar in een wetsuit vind ik het toch een minder lekker idee. Gewoon water kan al zo warm worden in je pak. Niet echt de behoefte om in mijn eigen urine te dampen wink

3

Re: Plassen in wetsuit.

inderdaad geen fijn idee ... en kan het ook niet (gelukkig)

voor de wedstrijd / training gaan en dan desnoods meteen erna
pas één keer in T1 naar een kruis moeten rennen

en laten lopen over mijn fiets doe ik ook niet, dan maar ff stoppen

D.

4

Re: Plassen in wetsuit.

Ik doe er niet moeilijk over. Puur pragmatisch: ik zou niet weten hoe ik lange zwemtrainingen en wedstrijden zou kunnen doen zónder. Ik moet altijd wel een keer, zal ik maar zeggen.

Ik plas juist weer niet op het droge, dus tijdens het fietsen of lopen. In het water spoelt het tenminste weg en zit je er niet op/in.

ik heb dit ooit geschreven trouwens, en ik kom er zelf ook in voor: https://www.vrouwentriathlon.nl/tips-n- … n-plassen/

Louise

5

Re: Plassen in wetsuit.

Erica schreef:

Het wordt weer kouder, de wetsuit is weer van zijn hanger na toch wel 4 weken zonder te hebben gezwommen.
Die kou werkt wel behoorlijk op mijn blaas en dus is het er vandaag toch van gekomen. Plassen in mijn wetsuit. Ik wilde er niet aan, lees dat het slecht is voor mijn pak, maar toch denk ik dat je er eigenlijk niet aan ontkomt, zeker als je aan langere wedstrijden meedoet.

En jij? Do or don’t. Morele bezwaren? Of gewoon niet moeilijk over doen?

Ik plas er tijdens het zwemmen sporadisch in. Ik ga echt niet stoppen. Vaak is de kant ook te ver weg. Logisch redenerend kan 1 plasje denk ik ook geen kwaad omdat het direct verdund wordt en onder de douche nog een spoelbeurt plaatsvindt.

Je moet sneller dan de klos zijn.

6

Re: Plassen in wetsuit.

Oja, ik spoel m'n wetsuit ook altijd goed af, en mezelf, maar dat moet sowieso wel met het water waar ik meestal in zwem. En mijn vorige wetsuit ging ongeveer overal stuk, behalve tussen m'n benen wink

Louise

7

Re: Plassen in wetsuit.

Ik plas ook wel eens in mijn wetsuit als het niet anders kan. Tijdens het zwemmen lukt me dat echt niet, ik wou dat ik dat kon scheelt tijd in langere afstands wedstrijden. Als ik tijdens de training stil sta/zit in het water lukt me wel. En inderdaad zoals Louise zegt goed afspoelen na het zwemmen maar dat doe ik sowieso altijd.

8 Laatst bewerkt door Erica (17-08-18 14:10:41)

Re: Plassen in wetsuit.

Ja, raar is dat. Tijdens het zwemmen gisteren moest ik heel nodig, maar toch lukt het dan niet. Maar om te voorkomen dat ik voor ogen van mijn clubgenoten het in mijn broek doe aan de kant dan maar even snel voor ik het water uit kwam. Vorige week ben ik een keer alleen gaan zwemmen (in trisuit gezwommen dus geen hulp nodig met dichtritsen wetsuit), en toen ben ik na het zwemmen snel in de bosjes gegaan. Er zit bij ons aan het meer een horecatent, maar aankleden en daar naartoe ging al niet meer lukken.

Overigens, als het tijdens fietsen of lopen moet hetzelfde dilemma (tijdens een wedstrijd dan), laten lopen of trisuit uit en hopen dat er een dixie is. Dan is een trisuit met ingebouwde bh ineens niet meer zo handig.

9

Re: Plassen in wetsuit.

Plassen in het pak? 99% procent doet het en die 1% liegt er meestal over. Op de fiets kan ik het ook niet moet ik zeggen kan mezelf niet voldoende ontspannen.

10

Re: Plassen in wetsuit.

Bijna altijd. D.w.z. als het geen korte wedstrijd is, dan het liefst net voor de zwemstart big_smile
Het is misschien niet nodig, maar ik moet voor de start zo vaak, dat het wel rust geeft dat het ook altijd in het water nog kan.

Moet er wel even voor gaan stil liggen of langzamer zwemmen. Bij zwemtochten regelmatig gehad dat er dan iemand checkt of het wel goed met je gaat. Eh ja... :')

11

Re: Plassen in wetsuit.

LindaRotterdam schreef:

Het is misschien niet nodig, maar ik moet voor de start zo vaak, dat het wel rust geeft dat het ook altijd in het water nog kan.

Haha, ja, precies, anders is het een soort zenuwendingetje: je wil zo kort mogelijk voor de start nog, maar ook weer niet té kort dat je daarna stress hebt. Ik merkte dat laatst toen Westland een run-bike-run was geworden, dat het lastig was om dan die mogelijkheid níet te hebben. Misschien is dat wel meer een vrouwendingetje, dat mannen makkelijker op het laatst nog even een boom opzoeken.

En ja, ik moet ook langzamer zwemmen, m'n benen stilhouden/ontspannen vooral, dat heb ik ook moeten oefenen.

Louise

12

Re: Plassen in wetsuit.

Zeker wel!
Voor de start al minstens 2x, aan het einde van een zwemtraining soms ook.
Ik spoel hem altijd uit onder de douche, nooit last van stank of klachten gehad van mn wetsuit.
Dus ik ga er lekker mee door smile

13

Re: Plassen in wetsuit.

ronnyke schreef:

Plassen in het pak? 99% procent doet het en die 1% liegt er meestal over. Op de fiets kan ik het ook niet moet ik zeggen kan mezelf niet voldoende ontspannen.

Mij lukt het gewoon niet. Ik plas wel voor- of na het zwemmen.

14

Re: Plassen in wetsuit.

Geen probleem mee, kan het ondertussen zelfs tijdens het zwemmen tongue

15

Re: Plassen in wetsuit.

Ok heb het eerder deze week eens geprobeerd. Het lukte, maar vond het geen prettig gevoel. Alsof Mn plas zich langzaam door heel Mn wetsuit verspreidde.

16

Re: Plassen in wetsuit.

Als het koud is ben je er blij mee wink

Als ik aan het eind vd training plas dan laat ik vaak wel aan de bovenkant nog even extra water in mn pak lopen. Dan spoelt het er via je benen uit op het moment dat je uit het water loopt.