1

Onderwerp: Zwem techniek

Hey , ik ben nu 2 jaar bezig met triathlon en mijn zwem techniek is echt slecht deze zou ik graag verbeteren iemand een gedacht waar of wie mij daar kan bij helpen , ergens in de buurt van peer België ?

2

Re: Zwem techniek

Ik weet niet hoe het in België is geregeld maar in Nederland zijn er in bijna elk zwembad lessen voor borstcrawl, al dan niet bij een zwemvereniging.

3

Re: Zwem techniek

Tri-John schreef:

Ik weet niet hoe het in België is geregeld maar in Nederland zijn er in bijna elk zwembad lessen voor borstcrawl, al dan niet bij een zwemvereniging.

Klopt. Zo heb ik geleerd. Ik moest wel over de schaamte heen stappen, maar heb volgehouden.

Je moet sneller dan de klos zijn.

4 Laatst bewerkt door Tri-John (11-07-18 23:33:18)

Re: Zwem techniek

En daar kunnen ze je niet verder helpen? Als je techniek klopt dan komt de snelheid vanzelf. (Verteld een oud zweminstructeur)

En schaamte is nergens voor nodig, je bent toch met een hobby en sport bezig!?? Is helemaal niemand die er wat van hoort te zeggen dat jij beter wilt worden in wat je doet.

Herken ik ook niet van de diverse zwembaden hier in de regio. Het zijn meestal de gezelligste lessen waar je echt op elkaar kunt “leunen”. We doen immers allemaal wat we zelf graag willen, beter worden in zwemmen.

[edit]
Ik reageer op de verkeerde, maar mijn verhaal blijft wel hetzelfde....

Schaam je niet voor wat je leuk vind!

5

Re: Zwem techniek

Ik heb drie KNZB borstcrawl cursussen gedaan. Vooral de eerste heb ik veel geleerd, want toen kon ik nog geen 25m volhouden. De vervolgcursussen waren voor mijn gevoel vooral oefeningen afwerken. Ik werd zelden tot nooit gecorrigeerd en dus verandert er ook nauwelijks iets. Wat wél hielp, was een zwemanalyse. Deze wil ik nu elk half jaar gaan doen.

6

Re: Zwem techniek

ic3d schreef:

Ik heb drie KNZB borstcrawl cursussen gedaan. Vooral de eerste heb ik veel geleerd, want toen kon ik nog geen 25m volhouden. De vervolgcursussen waren voor mijn gevoel vooral oefeningen afwerken. Ik werd zelden tot nooit gecorrigeerd en dus verandert er ook nauwelijks iets. Wat wél hielp, was een zwemanalyse. Deze wil ik nu elk half jaar gaan doen.

Mee eens, ik heb ooit een vervolgcursus zwemmen gedaan, en omdat ik een van de beter zwemmers was daar bijna geen individuele feedback gehad. Een beginnerscursus is zeker een goed plan, maar daarna is óf een cursus met individuele feedback óf een zwemanalyse met filmen toch het beste.