1

Onderwerp: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Gisteren een blog gepubliceerd over waarom ik overstap op de sportvoeding van NutriD, en vandaag zie ik het volgende bericht voorbij komen op Facebook: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam.

Nóg een reden waarom ik nu al blij ben met mijn overstap naar NutriD. Daardoor heb ik géén afhankelijkheid van de organisatie. Niet welk merk producten ze aanbieden en niet hoe nauwkeurig zij de bidons aanmaken.

De overstap op ongeveer 4 weken voor Almere wordt “Goed nieuws” genoemd in het artikel.

Maar de eerste gedachte die in me op komt: blij dat ik niet ben overgestapt naar High5 tijdens mijn trainingen omdat ik gebruik wilde maken van de verzorgingsposten in Almere.

Het lijkt me dus verschrikkelijk vervelend als je als triatleet een overstap gemaakt hebt om je lichaam te laten wennen aan een product van jouw wedstrijd. En dat je dan 4 weken vooraf te horen krijgt dat zij besloten hebben om een andere sponsor te kiezen.

Of je de laatste weken even nog een keer overstapt om opnieuw te wennen. Dan nog maar hopen dat je niet direct een hele jaar voorraad hebt ingeslagen aan producten die je nu misschien niet meer gaat gebruiken.

Hebben jullie ook een vaste "eigen" merk waar je altijd op vertrouwd, of switchen jullie per evenement naar wat de organisatie aanbiedt?

En, wie heeft er hier ervaring met NutriD?


Mochten jullie nog willen lezen waarom ik overstap dan kan dat hier: Waarom ik overstap op de sportvoeding van NutriD.

2

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Het lijkt weer erg op een reclamepost. Maar daar die discussie is volgensmij al eerder gevoerd. wink

marcell schreef:

Nóg een reden waarom ik nu al blij ben met mijn overstap naar NutriD. Daardoor heb ik géén afhankelijkheid van de organisatie. Niet welk merk producten ze aanbieden en niet hoe nauwkeurig zij de bidons aanmaken.

Dat is toch altijd zo als je zelf je bidons en voeding verzorgt, ongeacht het merk?


Kan me voorstellen dat je aan bidons niet genoeg hebt op een hele triathlon, maar lijkt me ook het minst snel maagproblemen te veroorzaken. Gelletjes en voeding ligt wat gevoeliger en zou ik altijd zelf meenemen.

3

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

LindaRotterdam schreef:

Het lijkt weer erg op een reclamepost. Maar daar die discussie is volgensmij al eerder gevoerd. wink

Misschien mis ik het idee waarom sommige kunnen denken dat iets een reclame post is. Ik leg uit waarom ik de overstap maak. En daarbij noem ik persoonlijke argumenten die voor mij van belang zijn in die keuze. Of is elke post waar een merknaam in voorkomt per definitie al verdacht?

4

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Welk merk ze gebruiken maakt me weinig uit maar vorig jaar had al het water en sportdrank in Almere een benzinesmaak en dat was wel behoorlijk irritant.

5 Laatst bewerkt door mcguyver (10-08-18 19:15:58)

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

marcell schreef:

Gisteren een blog gepubliceerd over waarom ik overstap op de sportvoeding van NutriD, en vandaag zie ik het volgende bericht voorbij komen op Facebook: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam.

Nóg een reden waarom ik nu al blij ben met mijn overstap naar NutriD. Daardoor heb ik géén afhankelijkheid van de organisatie. Niet welk merk producten ze aanbieden en niet hoe nauwkeurig zij de bidons aanmaken.

De overstap op ongeveer 4 weken voor Almere wordt “Goed nieuws” genoemd in het artikel.

Maar de eerste gedachte die in me op komt: blij dat ik niet ben overgestapt naar High5 tijdens mijn trainingen omdat ik gebruik wilde maken van de verzorgingsposten in Almere.

Het lijkt me dus verschrikkelijk vervelend als je als triatleet een overstap gemaakt hebt om je lichaam te laten wennen aan een product van jouw wedstrijd. En dat je dan 4 weken vooraf te horen krijgt dat zij besloten hebben om een andere sponsor te kiezen.

Of je de laatste weken even nog een keer overstapt om opnieuw te wennen. Dan nog maar hopen dat je niet direct een hele jaar voorraad hebt ingeslagen aan producten die je nu misschien niet meer gaat gebruiken.

Hebben jullie ook een vaste "eigen" merk waar je altijd op vertrouwd, of switchen jullie per evenement naar wat de organisatie aanbiedt?

En, wie heeft er hier ervaring met NutriD?

Daar heb ik geen ervaring mee. Mijn strategie is dat ik alle merken door elkaar gebruik. En gelukkig verdraag ik alles. Op die manier kunnen ze bij een wedstrijd alles aanbieden zonder dat ik problemen krijg. Ik ben flexibel en onafhankelijk op die manier. Nu zit ik bijvoorbeeld op BYE maar daarvoor op Isostar en daarvoor op Ettixx etc.

Mochten jullie nog willen lezen waarom ik overstap dan kan dat hier: Waarom ik overstap op de sportvoeding van NutriD.

Je moet sneller dan de klos zijn.

6

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Ik denk dat ik begrijp waarom je blogs reclame-achtig overkomen. Je bespreekt namelijk een product, wat natuurlijk prima is. Wat ik normaal op blogs/youtube zie is dat mensen dan het product óf vergelijken met andere producten óf aangeven wat de voor- en nadelen zijn van dit product. Omdat jij dit allebei niet doet lijkt het daarom reclame.

Om je even op weg te helpen: in je blog las ik dat je vroeger SIS gebruikte. Ik (en vast nog wel meer mensen) gebruiken dit ook. Waarom zou ik dan over moeten stappen op NutriD? Is het goedkoper? Is het lekkerder? Is het makkelijker klaar te maken? Zitten er stoffen in (geen doping) waardoor je lichaam beter functioneert? Is het geschikt voor mensen met voedselintoleranties? Als je dat vergelijkt kunnen wij allemaal een afwegen maken wat voor onszelf een beter product is.

Ander dingetje zijn de links, maar dat is misschien persoonlijk. Als ik wil, ben ik perfect zelf in staat om 'Erik van der Linden' danwel 'NutriD' te googlen, dus heb ik geen (voor mij overbodige) link nodig in de tekst.

On topic: ik zou er zelf niet heel blij mee zijn als een organisatie zo laat wisselt van voeding. Ik heb destijds wel uitgeprobeerd of ik High 5 kon verdragen. Zo wist ik ook dat ik bij het hardlopen wel mijn eigen gelletjes mee moest nemen, ik vind persoonlijk die gelletjes van High 5 niet weg te krijgen...

7

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

ronnyke schreef:

Welk merk ze gebruiken maakt me weinig uit maar vorig jaar had al het water en sportdrank in Almere een benzinesmaak en dat was wel behoorlijk irritant.

Dat lijkt mij ook niet echt lekker tijdens een wedstrijd. Heel irritant. Zou voor een organisatie niet zo moeilijk moeten zijn om onderweg goede dingen aan te bieden, zonder nare bijsmaak.

8

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Bedankt voor je toelichting, daar heb ik meer aan dan alleen losse opmerkingen, ik zal er eens over nadenken hoe ik het kan verbeteren.

Sandra86 schreef:

Ik denk dat ik begrijp waarom je blogs reclame-achtig overkomen. Je bespreekt namelijk een product, wat natuurlijk prima is. Wat ik normaal op blogs/youtube zie is dat mensen dan het product óf vergelijken met andere producten óf aangeven wat de voor- en nadelen zijn van dit product. Omdat jij dit allebei niet doet lijkt het daarom reclame.

Om je even op weg te helpen: in je blog las ik dat je vroeger SIS gebruikte. Ik (en vast nog wel meer mensen) gebruiken dit ook. Waarom zou ik dan over moeten stappen op NutriD? Is het goedkoper? Is het lekkerder? Is het makkelijker klaar te maken? Zitten er stoffen in (geen doping) waardoor je lichaam beter functioneert? Is het geschikt voor mensen met voedselintoleranties? Als je dat vergelijkt kunnen wij allemaal een afwegen maken wat voor onszelf een beter product is.

Ander dingetje zijn de links, maar dat is misschien persoonlijk. Als ik wil, ben ik perfect zelf in staat om 'Erik van der Linden' danwel 'NutriD' te googlen, dus heb ik geen (voor mij overbodige) link nodig in de tekst.

On topic: ik zou er zelf niet heel blij mee zijn als een organisatie zo laat wisselt van voeding. Ik heb destijds wel uitgeprobeerd of ik High 5 kon verdragen. Zo wist ik ook dat ik bij het hardlopen wel mijn eigen gelletjes mee moest nemen, ik vind persoonlijk die gelletjes van High 5 niet weg te krijgen...

9

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Als de bidons maar vol zitten. Bij IM Maastricht meerdere keren bidons gekregen die nog niet eens halfvol waren (zowel water als iso).

10

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

ronnyke schreef:

Welk merk ze gebruiken maakt me weinig uit maar vorig jaar had al het water en sportdrank in Almere een benzinesmaak en dat was wel behoorlijk irritant.

Hmm, dit jaar in Nice had het water ook een enorme bijsmaak, gewoon vies. Dat zou best ook als 'benzine' kunnen worden omschreven. Het is zeker niet de smaak van het kraanwater in Nice (dat is prima).

Maar wat doen de organisaties er dan mee ? Zuiveringstabletten, ontsmettingsmiddelen oid ?

11

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

De sportdrank wordt in hele grote tonnen gemengd. Dus sowieso is het vaak een dunnere menging dan als je het zelf zou aanmaken, want t wordt niet zo goed geschud (eerder geroerd) als een enkele bidon.
Wellicht dat ze die grote tonnen ontsmetten met iets??

12

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Over het reclame-achtige van het blog: wat mij ook die indruk geeft is het gebrek aan relativering. Natúúrlijk willen ze van NutriD dat je verder NIETS eet (die hoofdletters neem ik over van je blog). Dat is hun belang, en als je dat klakkeloos overneemt, komt dat dus op mij over alsof je dat overneemt.

Een maand van tevoren van merk wisselen is inderdaad niet zo sjiek trouwens.

En over die benzinesmaak: dat spul van NutriD heet kerosine big_smile
Serieus: dat lijkt me erg naar, halvolle bidons ook. Dat valt me van de Ironman wel tegen. Ik dacht dat juist vanwege dat soort puntjes op de i Ironman beter en duurder was dan Challenge.

Louise

13

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Hedcandy schreef:

De sportdrank wordt in hele grote tonnen gemengd. Dus sowieso is het vaak een dunnere menging dan als je het zelf zou aanmaken, want t wordt niet zo goed geschud (eerder geroerd) als een enkele bidon.
Wellicht dat ze die grote tonnen ontsmetten met iets??

Voor de duidelijkheid, ik had het over water, niet over de sportdrank. Maar ze kunnen anno 2018 toch wel ontsmettingsmiddel vinden zonder zo'n penetrante geur ?

14

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Een maand vantevoren wisselen is inderdaad wel irritant, maar ik weet niet of je dat in de schoenen van Challenge Almere kunt schuiven. Er is denk ik meer aan de hand met high5.

Ik gebruik altijd een mix van Powerbar en High5 producten en de High5 producten zijn de laatste tijd niet of nauwelijks leverbaar bij verschillende leveranciers (met Wiggle als meest prominente).

Dus er zou meer aan de hand kunnen zijn dan even snel wisselen van sponsor.

Louise: Ironman is duurder dan Challenge omdat het eigendom is van een Chinese investeringsmaatschappij die de prijselasticiteit van de evenementen "optimaliseert" smile De details vind ik juist bij Challenge evenementen vaak beter. Meer focus op de atleet ipv de omzet.

Hoewel dat niks zegt over de halfvolle bidons in Maastricht. Ik gok dat dat gewoon haast van de vrijwilligers geweest is. Ik heb er ook wel eens staan stressen om voldoende bidons vol te krijgen op een post in de eerste fietsronde.

15

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Vanzella schreef:

Een maand vantevoren wisselen is inderdaad wel irritant, maar ik weet niet of je dat in de schoenen van Challenge Almere kunt schuiven. Er is denk ik meer aan de hand met high5.

Ik gebruik altijd een mix van Powerbar en High5 producten en de High5 producten zijn de laatste tijd niet of nauwelijks leverbaar bij verschillende leveranciers (met Wiggle als meest prominente).

Dus er zou meer aan de hand kunnen zijn dan even snel wisselen van sponsor.

Louise: Ironman is duurder dan Challenge omdat het eigendom is van een Chinese investeringsmaatschappij die de prijselasticiteit van de evenementen "optimaliseert" smile De details vind ik juist bij Challenge evenementen vaak beter. Meer focus op de atleet ipv de omzet.

Hoewel dat niks zegt over de halfvolle bidons in Maastricht. Ik gok dat dat gewoon haast van de vrijwilligers geweest is. Ik heb er ook wel eens staan stressen om voldoende bidons vol te krijgen op een post in de eerste fietsronde.

Die beperkte beschikbaarheid van High5 kan dan misschien wel een andere oorzaak hebben ja. Daar wist ik nog niks van. "Leuk" nieuwtje. De switch kan zeker een andere oorzaak hebben als je dit zo deelt.

16

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Vanzella schreef:

Louise: Ironman is duurder dan Challenge omdat het eigendom is van een Chinese investeringsmaatschappij die de prijselasticiteit van de evenementen "optimaliseert" smile De details vind ik juist bij Challenge evenementen vaak beter. Meer focus op de atleet ipv de omzet.

Dat van de details heb ik wel eens andersom gehoord, maar dat is wel al een aantal jaar geleden, toen de Chinezen er nog niet waren, zeg maar. En ja, het hypercommerciële karakter van de Ironman was me wel duidelijk, ja - bleh! Volgend jaar eindelijk maar eens kennismaken met de Challenge (Almere). 

Ik vind trouwens dat je voor dat inschrijfgeld echt wel fatsoenlijke sportdrank hoort te krijgen. Ik had in Vichy geen klagen. In Luxemburg was er wel wat op tegen de tijd dat ik finishte, dat vond ik ook stom. Dat is ook zo'n puntje: is er nog genoeg voor de achterhoede?

Interessant over High5, het zou jammer zijn als dat verdwijnt, ik vond het wel goed spul, de gels vooral lekker licht, niet zo glazuur-afbarstend zoet. Eerder al waren de GU Chomps niet meer verkrijgbaar in Europa, die had ik ook graag (sportwinegums).

Louise

17

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Heb je de sportwinegums van powerbar al eens geproefd Louise? Die vind ik ook erg goed te doen...

18

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Ja, die ken ik, die zijn zeker ook okee. Ik heb nu deze: https://www.duursport.nl/sponser-sportv … stuks-3607

19 Laatst bewerkt door racechinees (15-08-18 13:44:38)

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

marcell schreef:
LindaRotterdam schreef:

Het lijkt weer erg op een reclamepost. Maar daar die discussie is volgensmij al eerder gevoerd. wink

Misschien mis ik het idee waarom sommige kunnen denken dat iets een reclame post is. Ik leg uit waarom ik de overstap maak. En daarbij noem ik persoonlijke argumenten die voor mij van belang zijn in die keuze. Of is elke post waar een merknaam in voorkomt per definitie al verdacht?

Omdat je reclame maakt voor je blog.

Wat betreft voeding bij een wedstrijd. Dat boeit mij niet zo vee; of eigen voorraad mee of je probeert het van te voren. Dan heb ik het voordeel dat ik niet echt hoeft te wennen aan andere merken.

20

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

racechinees schreef:

Omdat je reclame maakt voor je blog.

Wat betreft voeding bij een wedstrijd. Dat boeit mij niet zo vee; of eigen voorraad mee of je probeert het van te voren. Dan heb ik het voordeel dat ik niet echt hoeft te wennen aan andere merken.

Ging (volgens mij) niet om het delen van mijn blog, maar over de inhoud daarvan. Dat het (gesponsorde) reclame is voor NutriD, SiS, Fuel the Core nutrition planning of een andere naam die ik genoemd heb.

Als je eigenlijk niet hoeft te wennen aan andere merken is dat een groot voordeel! Dan kun je gemakkelijk terugvallen op wat er aangeboden wordt.

21

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

marcell schreef:

Het lijkt me dus verschrikkelijk vervelend als je als triatleet een overstap gemaakt hebt om je lichaam te laten wennen aan een product van jouw wedstrijd. En dat je dan 4 weken vooraf te horen krijgt dat zij besloten hebben om een andere sponsor te kiezen.
.

Als een ander merk suikerwater al een probleem is, zou ik niet aan een triatlon beginnen.

22

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Veel atleten maken zichzelf te eenzijdig aan een bepaald merk van sportvoeding. Niet slim ook al kun je je eigen drank meenemen je hoeft maar een bidon te verliezen en je wedstrijd is om zeep.

23

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

In reactie op hansvl en ronnyke: ik sta er om bekend een maag van een struisvogel te hebben, kan daar normaal gesproken alles in kwijt. Zelfs dingen die ruim over datum zijn... Soms tot wanhoop van mijn vriendin

Vandaag bij de parcours verkenning waren er ISO bidons ... Puur persoonlijk maar ik vind het niet lekker ...en dan ben ik heel netjes gezien de fontein die het opleverde

Dan maar extra eigen bidons en voor nood een set tabletten voor in een water bidon
Geld heb ik nog niet geproefd

Advies aan een ieder is om vooraf te proeven ... Kan vervelende verrassingen voorkomen

Grtz
Dan.

24

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

Ik heb het vandaag ook geproefd en was niet enthousiast. Het gaat er wel in als het moet, maar blech het is wel ranzig spul (vind ik dan).

Hadden ze lemon Duiksmurf?
Want die heb ik getest, maar heb nog een andere smaak in het proefpakketje zitten, hopelijk is die beter.

Gisteren een gel genomen bij mn looptraining, die ging gelukkig goed.

25

Re: Nieuwe nutrition partner voor Challenge Almere-Amsterdam

tja, ik heb thuis een referentie test laten doen, en wij kwamen beiden tot de conclusie dat ze vandaag de smaak: "zeep" hadden uitgedeeld :-(

zeker geen lemon, als ik iets zou moeten kiezen zou een een poging tot iets tropisch fruit kunnen zijn?
bij mij/ons gaat ie in ieder geval volledig verkeerd en nogmaals: puur persoonlijk dit ... over smaak valt niet te twisten zegt men


Hedcandy schreef:

Ik heb het vandaag ook geproefd en was niet enthousiast. Het gaat er wel in als het moet, maar blech het is wel ranzig spul (vind ik dan).

Hadden ze lemon Duiksmurf?
Want die heb ik getest, maar heb nog een andere smaak in het proefpakketje zitten, hopelijk is die beter.

Gisteren een gel genomen bij mn looptraining, die ging gelukkig goed.