51

Re: Levensduur wetsuit?

Ik heb ook hetzelfde pak en krijg zelf de rits niet dicht dus ik heb altijd iemand nodig. Dat gaat ook vaak met de nodige vraagtekens. De meesten komen er wel uit, maar vorige week had iemand hem dichtgeritst en toen ging de rits in het water meteen weer open. Kon ik weer het water uit en door iemand anders dicht laten ritsen.

52

Re: Levensduur wetsuit?

Inderdaad! wat een verschil!!!
superpak, en daarmee een aanrader!

D.

Hedcandy schreef:

Klopt. Die heb ik ook.
Had een mach 4, deze 3s.7 is al zo'n stuk fijner!
Jij gaat helemaal een wereld van verschil voelen vergeleken met die oude 3.

53

Re: Levensduur wetsuit?

Hoi Erica

Misschien heb je deze vragen al eerder gehad: Maar krijg je hem niet dicht omdat ie te strak zit? Zitten je armen er "diep" genoeg in? Of heb je dan wel de goede maat?

Of wat ik bij collega duikers vaak heb gezien ... mis je de benodigde flex in je schouders om de rare hoeken te maken om de rits te pakken en soepel omhoog te trekken?

Als ik de video van Alex volg en eerst zorg dat ik één arm goed heb zitten (en dan ook echt goed, dus hoog genoeg in de oksel) komt die andere ook wel en heb ik een minimale spanning op mijn schouders. Rits trekt dat wel bij elkaar en blijft ook gewoon goed zitten.

Plastic zakjes voor je voeten zijn ook goed voor je handen te gebruiken kwam ik vanmorgen achter, scheelt een hoop schuiven, trekken, rollen en zweten ...

Grtz
D.



Erica schreef:

Ik heb ook hetzelfde pak en krijg zelf de rits niet dicht dus ik heb altijd iemand nodig. Dat gaat ook vaak met de nodige vraagtekens. De meesten komen er wel uit, maar vorige week had iemand hem dichtgeritst en toen ging de rits in het water meteen weer open. Kon ik weer het water uit en door iemand anders dicht laten ritsen.

54

Re: Levensduur wetsuit?

Ik moet zeggen dat ik steeds handiger wordt in het aantrekken van het pak. Ik doe nu inderdaad zakjes om mijn voeten, maar mijn meeste winst zit hem in de rubberen (schoonmaak) handschoenen die ik nu gebruik. Ik was voorheen te bang om e.e.a. te beschadigen maar met de handschoenen kan ik het iets grover aanpakken. Als ik de mouwen doe schuif ik over de handschoenen nog plastic handschoenen van het tankstation, dan glij ik er redelijk makkelijk in.

Maar de rits, dat is me nog niet gelukt. Inderdaad ben ik niet zo flexibel. Ik heb rechts een frozen shoulder en ben dus beperkt in mijn schouder rechts. En mijn linker arm is 2 maanden geleden gebroken (zit nu een plaat in) en die is nog steeds wat stijf, dus ook daar mijn beperkingen.

Als ik het zo schrijf zou ik wat minder moeten balen dat ik zo langzaam ben... Want eigenlijk ben ik zonder pak net zo snel, of misschien zelfs wel sneller dan met pak.

Nou ja, nog even genieten zolang het nog kan. Over een maand gaan we alweer het zwembad in sad

55

Re: Levensduur wetsuit?

Overigens gisteren iets meer dan 3000 meter gezwommen en voor het eerst toch wat schuurplekken in mijn nek.

56

Re: Levensduur wetsuit?

Ik krijg mn rits ook niet dicht. Was volgend D2T niet erg, als het te ruim zit stroomt het water er doorheen en dat is nadeliger.
Dus ik vraag een medezwemmer of anders iemand die ik tegenkom op straat om mij dicht te ritsen..

57 Laatst bewerkt door ic3d (03-09-18 11:29:00)

Re: Levensduur wetsuit?

Ik heb dit seizoen een Zone3 Aspire gekocht (ik had een Dare2Tri Mach2s). Ik heb ongeveer 100KM in die Zone3 gezwommen en nog geen enkel scheurtje, sneetje, wat dan ook. In de Dare2Tri heb ik dit jaar ongeveer 50KM gezwommen. Er zaten behoorlijk veel sneetjes in en er komen wat slijtage plekken, maar het slijtage proces is wel enigszins geremd. Ik hoef niet meer na elke zwemsessie met de zwarte heks aan de slag.

Kortom, Zone3 lijkt tot dusver oerdegelijk. Is ook bijna 2x zo duur als de Mach2s. Ik zou voor een volgend pak daarom niet snel kiezen voor Dare2Tri. Ik heb het vermoeden dat het Yamamoto Neopreen (wat bekende merken vaak gebruiken) toch wel degelijker is dan het fabricaat van andere merken.

58

Re: Levensduur wetsuit?

ic3d schreef:

Ik hoef niet meer na elke zwemsessie met de zwarte heks aan de slag.

Haha, herkenbaar - zo heb ik mijn Dare2Tri vorig jaar ook nog 'overeind' gehouden.

ic3d schreef:

Ik zou voor een volgend pak daarom niet snel kiezen voor Dare2Tri. Ik heb het vermoeden dat het Yamamoto Neopreen (wat bekende merken vaak gebruiken) toch wel degelijker is dan het fabricaat van andere merken.

Dat is wel ook wat ze van die andere merken zeiden, bij die pasdag bij Dare2Tri, ja. En dat daarom de winstmarge bij Dare2Tri groter is, waardoor ze makkelijker zijn met ruilen en inwisselen enzo. Waar ook wel wat voor te zeggen is, want als je met je dure pak ergens aan blijft hangen gaat ook goed neopreen stuk natuurlijk. Dan zou ik ook blij zijn met souplesse in het vervangen.

Mijn Sailfish is ook nog helemaal picobello, maar ik heb er nog vrij weinig in gezwommen vanwege de warme zomer. Maar er komen nog een paar goeie weken, hoop ik: ik heb eind september nog een zwemtocht.

Louise