1

Onderwerp: Nieuw hier

Haai,

Na een aantal bezoeken aan dit forum op zoek naar informatie zal ik me ook maar eens voorstellen.
Olaf is de naam, 46 woon in Schoorl en sinds een jaar bezig met triathlons.

Bijna 3 jaar geleden was ik veel te klein ten opzichte van mijn gewicht (1,80 bij 108kg). Aan mijn lengte was niks meer te doen dus dan maar met mijn gewicht aan de gang.
Begonnen met fietsen (trots dat ik 25km had gefietst aan 1 stuk). Voor de regenachtige zondagen gaan zwemmen en toen het te donker werd na het werk om te fietsen kwam het lopen erbij.

Een vriend, die al enige halve triathlons had gedaan, zei: waarom doe je niet een x mee met een 1/8ste triathlon?
Ik keek hem aan en vroeg wanneer hij weer terug moest naar het gesticht. Dat kan jij wel, kijk hoe veel je traint. Dat lukt jou wel. Dus vorig jaar mijn eerste 1/8ste triathlon gedaan in het Geestemerambacht bij Alkmaar.
Dat ging wel lekker. Alleen deed ik schoolslag en "ze" hadden de boei niet op 350 meter gelegd maar op 700 meter. Dan is dat zwemmen toch wel echt een dingetje.
Vanaf dat moment ben ik borstcrawltraining gaan volgen. Voor het geval ik dit jaar weer de 1/8ste zou doen.
Maar ja, dan roept die vriend ineens: joh, doe mee met de halve in Almere. Je hebt nog bijna een jaar.
Nee, gek. Dat doe ik niet, kan ik niet, lukt niet. Nou, misschien, zal ik, toch doen? En ja dus.
Over een week sta ik aan de start van de halve in Almere.
Ondertussen de OD van Didam gedaan (wat was dat warm zeg). Niet in een geweldige tijd, maar het gaat mij om het finishen. Top 10 ga ik echt nooit meer halen (of er moeten er maar 10 meedoen). Ook weer de 1/8ste in het Geestmerambacht gedaan.
En nu...
Onzeker? Ja. Zenuwachtig? Ja. Kan ik het? We gaan het zien. Ga ik er 100% voor? absoluut.

Ik hoop hier nog veel tips en trucs te mogen lezen/krijgen.

Gr. Olaf

Triathletes don't get older. They just change their age group.

2

Re: Nieuw hier

Welkom Olaf ! En goed bezig !

Veel plezier en succes volgende week bij de halve in Almere.

3

Re: Nieuw hier

Welkom Olaf! Wat een mooie uitdaging om in Almere te starten volgende week! Zelf sta ik er ook voor mijn eerste halve.

Wat zenuwen en onzeker zijn is niet zo gek denk ik. Natuurlijk ga je het kunnen, alle vertrouwen in jezelf hebben!

Ben je nog op zoek naar specifieke tips/trucs voor volgende week?

Heel veel succes alvast! En geniet er ook volop van smile

4

Re: Nieuw hier

Olaf welkom! Mooi hoe je langzaam de dark side bent ingelokt. Succes in Almere, waarschijnlijk sta ik langs de kant om je aan te moedigen.

5

Re: Nieuw hier

olaf2004 schreef:

Haai,


En nu...
Onzeker? Ja. Zenuwachtig? Ja. Kan ik het? We gaan het zien. Ga ik er 100% voor? absoluut.

Ik hoop hier nog veel tips en trucs te mogen lezen/krijgen.

Gr. Olaf

Gewoon blijven doorgaan en niet stoppen. Of juist harder gaan want dan ben je er eerder van af....

Je moet sneller dan de klos zijn.

6

Re: Nieuw hier

marcell schreef:

Welkom Olaf! Wat een mooie uitdaging om in Almere te starten volgende week! Zelf sta ik er ook voor mijn eerste halve.

Wat zenuwen en onzeker zijn is niet zo gek denk ik. Natuurlijk ga je het kunnen, alle vertrouwen in jezelf hebben!

Ben je nog op zoek naar specifieke tips/trucs voor volgende week?

Heel veel succes alvast! En geniet er ook volop van smile

Ik begrijp dat je in Almere je tassen ergens moet ophangen om te wisselen en dat deze niet bij je fiets liggen. Maar zijn deze tassen ook groot genoeg voor je wetsuite of hang je die op of moet je een nog grote tas meenemen om deze in te doen?

Triathletes don't get older. They just change their age group.

7

Re: Nieuw hier

olaf2004 schreef:

Ik begrijp dat je in Almere je tassen ergens moet ophangen om te wisselen en dat deze niet bij je fiets liggen. Maar zijn deze tassen ook groot genoeg voor je wetsuite of hang je die op of moet je een nog grote tas meenemen om deze in te doen?


Onderstaande heb ik uit de Deelnemersinformatie die je kunt vinden op de website:


Rode tas: Bevat alle losse fietsbenodigdheden (alle onderdelen die niet aan de fiets vastgemaakt kunnen worden). In
de Transition Area mogen geen losse spullen bij de fiets liggen. Deze tas hang je aan de kapstok bij je startnummer in
de wisselruimte. De rode tas komt aan het onderste haakje te hangen. Na de wissel hang je de tas met je
zwemspullen weer op dezelfde plek terug.


De tas is dus groot genoeg om daar ook je wetsuit in te doen na het zwemmen. smile

Linkje: www.challenge-almere.com/wp-content/uploads/2018/08/deelnemersinfo-2018-ned-2.pdf

8

Re: Nieuw hier

Ik heb geen ervaring met Challenge of Almere, maar ik weet wel bijna zeker dat je wetsuit in die tas moet en past.

Veel plezier in Almere! Niet te hard van stapel lopen bij het begin van het lopen. Ik heb daar altijd moeite mee. Snelheid van het fietsen in mijn hoofd, ritme van het fietsen in mijn benen en ik ga veel te hard van start met het lopen op een halve.

9

Re: Nieuw hier

Welkom - erg leuk geschreven voorstelstukje! En succes/plezier in Almere.

Louise

10

Re: Nieuw hier

Welkom! Almere was ook mijn eerste halve, dus wat dat betreft zijn we 'buddies'. Heel veel succes en plezier alvast!

Over de wisseltassen hebben we het volgende topic: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=4819 (Moest ik aan denken, heb je misschien wat aan)

De tassen zijn trouwens heel groot, daar kun je zeker snel een wetsuit in frotten na het zwemmen.

11

Re: Nieuw hier

Sandra86 schreef:

Welkom! Almere was ook mijn eerste halve, dus wat dat betreft zijn we 'buddies'. Heel veel succes en plezier alvast!

Over de wisseltassen hebben we het volgende topic: http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=4819 (Moest ik aan denken, heb je misschien wat aan)

De tassen zijn trouwens heel groot, daar kun je zeker snel een wetsuit in frotten na het zwemmen.

Ok, bedankt voor de link.
Weer wat geleerd.

Triathletes don't get older. They just change their age group.