1

Onderwerp: Binnenmaas 2018

Dit jaar wel op tijd ingeschreven, dus ik ben er gewoon weer bij.
Eigenlijk als laatste training voor een halve twee weken later, maar ga ook voor een mooie tijd.

Heb 'm twee keer eerder gedaan in 2014 (m'n eerste triathlon) en 2016:

Zwemmen 1000 m:      21'     (0:24:39, 00:23:26)
T1:                              2'       (00:02:49, 00:03:12)
Fietsen 41.7 km:          1.15   (01:31:33, 01:19:15)
T2:                              2'       (00:01:34, 00:02:45)
Lopen 10 km:               50'     (00:58:22, 00:55:35)
Totaal:                         2.30   (02:58:46, 02:44:10)

2

Re: Binnenmaas 2018

Als je je doeltijden haalt is dat een behoorlijke vooruitgang tov 2016! Succes!

3

Re: Binnenmaas 2018

MontanaMan schreef:

Als je je doeltijden haalt is dat een behoorlijke vooruitgang tov 2016! Succes!

Ja zeker! En t.o.v. 2014 helemaal. Leuk om terug te zien.

Behalve de looptijd is het echter wel in lijn met wat ik bijv. bij Triathlon010 onlangs al deed. Mag toch hopen dat de hooikoorts begin september wel eens over is, dus dat moet haalbaar zijn wink

4

Re: Binnenmaas 2018

Ik ga 'm ook doen, maar ik voorspel tegen die tijd wel, het is nog 9 weken en daarin kan nog veel gebeuren. Vorig jaar was het mijn beste wedstrijd van het seizoen. Toen was het zwemmen trouwens te lang (zeker 1100 meter), en de wisselzone is traag sinds de parcoursherziening van een paar jaar terug, met veel lopen: ik had vorig jaar in T1 340 meter op de teller.

Louise

5

Re: Binnenmaas 2018

Inmiddels nog een parcoursherziening:
http://www.triathlonbinnenmaas.nl/index … trainingen

Geen idee wat de gevolgen daarvan zijn.

6

Re: Binnenmaas 2018

In elk geval dat de tijden niet zomaar te vergelijken zijn.
Voor mij is het inmiddels een beetje spannend vanwege achillespeesproblemen. Gaat al vooruit, hopelijk gaat het herstel verder vlot genoeg om op 1 september 10 km te kunnen hardlopen.

Louise

7 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (27-08-18 10:13:57)

Re: Binnenmaas 2018

Lopen gaat bij mij in elk geval niet lukken. Ik kan inmiddels net een stuk achter elkaar wandelen, en ga dat deze week verder opbouwen. Gelijk 10 km is dus wat teveel van het goede.

Afhankelijk van het herstel besluit ik nog wel of ik m'n schoenen helemaal niet meeneem, of wel het eerste rondje een stukje meehobbel wink

Wel erg veel zin om te zwemmen en fietsen!

8

Re: Binnenmaas 2018

Kunnen we misschien samen proberen, Linda, want ook bij mij is het hoogst onzeker of ik kan uitlopen. Ik hoop van wel, maar realistischer is het dat ik na een kilometer of 5 uitstap. Ik ga in elk geval niks forceren - de achillespees geneest voorspoedig, maar is nog niet 100 %.

Verder heb ik geen idee hoe ik ervoor sta. Met ongeveer 20' zwemmen (als de afstand een beetje klopt) en 1u15 fietsen zou ik blij zijn. Wat ik stiekem hoop is dat ik 33 km/u gemiddeld kan rijden (zelfgeklokt): ik ben een aantal keren, waaronder vorig jaar bij Binnenmaas, op 32,9 blijven steken namelijk. Die 0,1 sneller moet toch een keer kunnen. Maar het is een 'rommelige' zomer geweest, dus geen idee of ik er de vorm voor heb.

Louise

9

Re: Binnenmaas 2018

Ik ben er zaterdag ook bij. Mn eerste kwart triathlon, ben heel benieuwd. Doel <2u30.

10

Re: Binnenmaas 2018

Louise schreef:

Wat ik stiekem hoop is dat ik 33 km/u gemiddeld kan rijden (zelfgeklokt): ik ben een aantal keren, waaronder vorig jaar bij Binnenmaas, op 32,9 blijven steken namelijk. Die 0,1 sneller moet toch een keer kunnen. Maar het is een 'rommelige' zomer geweest, dus geen idee of ik er de vorm voor heb.

Het werd 33,9 - yeah! 1:11:13 (zelfgeklokt). Ben ik erg blij mee! Onder perfecte weersomstandigheden, maar op een parcours dat wel sterk door verkeer 'ontsierd'  werd. Ik moest o.a. een keer vol in de remmen voor een auto en ik zag nog een keer een seingever niet waardoor ik moest keren, maar er zijn ook 2 of 3 nare valpartijen geweest. Het was een nieuw parcours, niet zo'n succes dus, en de Heinenoordtunnel was afgesloten, misschien droeg dat ook bij aan de chaos.

Desalniettemin heb ik op dit moment nog een QOM op Strava ook, hahaha!

Zwemmen ging op zich okee, behalve dan dat ik me gigantisch verslikte, gevoel van water tot in m'n longen. Ik moest even stoppen om te hoesten en op adem te komen, en raakte daardoor ook tussen de zigzaggers enzo - of wordt er bij Binnenmaas zo veel meer gezigzagd dan elders?  Van die lui die gewoon onder een hoek van 90 graden over je heen zwemmen. Uiteindelijk werd het op mijn horloge 21:46 - nouja, okee dan.

Lopen: helaas werd de achillespees na 3,5 km gevoelig, dus werd het wel DNF. Dat was niet onverwacht, maar ik had zeker op meer gehoopt. Ik had gehoopt zo ver te kunnen lopen dat ik 'm uit kon wandelen, maar dat vond ik nu nog te ver. Typisch zo'n blessure die niet bepaald in een rechte lijn omhoog verbetert - vorige week had ik 5 km probleemloos gelopen.

Beide wissels waren traag, het is een enorm eind lopen met je fiets en ik was allebei de keren niet op m'n handigst: 4'30 en 3'58.

Dus, nouja: gemengd gevoel. Blij met het fietsen, maar een DNF blijft onbevredigend natuurlijk. Verder wel prachtig weer natuurlijk en gezellig in het parc fermé - manlief komt uit de Hoeksche Waard dus die kent er een heleboel mensen van organisatie en deelnemers. Ik noem Binnenmaas altijd de 'moeder aller triathlons', want ik zag daar in 2002 voor het eerst een triathlon, waar hij aan meedeed (toen vond ik het nog gekkenwerk), en ik deed er in 2011 zelf ook mijn eerste. Blijft leuk, maar ze moeten het fietsparcours wel verbeteren - daar hadden ze het ook al over, begreep ik.

Louise

11

Re: Binnenmaas 2018

LindaRotterdam schreef:

Dit jaar wel op tijd ingeschreven, dus ik ben er gewoon weer bij.
Eigenlijk als laatste training voor een halve twee weken later, maar ga ook voor een mooie tijd.

Heb 'm twee keer eerder gedaan in 2014 (m'n eerste triathlon) en 2016:

Zwemmen 1000 m:      21'     (0:24:39, 00:23:26)
T1:                              2'       (00:02:49, 00:03:12)
Fietsen 41.7 km:          1.15   (01:31:33, 01:19:15)
T2:                              2'       (00:01:34, 00:02:45)
Lopen 10 km:               50'     (00:58:22, 00:55:35)
Totaal:                         2.30   (02:58:46, 02:44:10)

Zwemmen 1000 m 00:24:19
T1 00:03:17
Fietsen 40 km 01:17:35
T2 00:02:27

Vond er echt niets aan zo zonder lopen. Dacht dat ik dan extra diep kon gaan op t fietsen, maar zo werkt t niet sad Blijkbaar fiets ik vooral hard op motivatie, was nu niet vooruit te branden. Kon ook al geen PR neerzetten en kende t parcours niet.

Zwemmen is ook onverwacht langzaam, terwijl ik echt niet veel omgezwommen heb; horloge gaf 1050 m aan.

Maar snel vergeten dus. Misschien voortaan niet starten als ik niet kan finishen.

12

Re: Binnenmaas 2018

Mijn officiële tijden:

Zwemmen: 00:22:10
T1: 00:03:42
Fietsen: 01:11:48 (5e fietstijd bij de dames, als ik het goed zag)
T1: 00:03:55

Linda, we staan 'gezellig' onder elkaar helemaal onderaan de uitslagenlijst. Op naar het volgende seizoen?!

Louise

13

Re: Binnenmaas 2018

Gefeliciteerd met je fietstijd Louise, maar balen van je Achilles. Hopelijk snel weer ietsje beter, ook voor Linda beterschap gewenst!!

14

Re: Binnenmaas 2018

Hi all,

Bij mij ging het boven verwachting goed. Het zwemmen heb ik heel relaxt gedaan, ik heb gisteren nog met 2 vrienden hun IM zwemtraining gedaan van 3.8k Dus daar had ik nog veel last van, ik train normaal gesproken niet meer dan 2.2k

Transities heb ik ook niet echt gepusht. En fietsen en lopen gingen relatief makkelijk. Met lopen heb ik een flinke sprong gemaakt. Daar ben ik bijzonder blij mee.

Zwemmen: 0:17:44 (1.40/100mtr)
T1:             0:01:33   
Fietsen:      1:00:00 (40.5kmh)   
T2:             0:01:30   
Lopen:        0:36:26 (4.00/k)
-----------------------   
Totaal:        1:57:11

3de overall, 2de 40+. Net de laatste km ingehaald. Maar desondanks zeer tervreden.

Btw, Louise en Henk mochten allebei het podium op.... jullie waren al weg! Best raar dat je een prijs mag ophalen als je m niet uitloopt, toch?

-- M

15 Laatst bewerkt door Louise (01-09-18 22:15:36)

Re: Binnenmaas 2018

Mooi resultaat, mstyz, gefeliciteerd! Respect ook voor je wisseltijden op dat parcours trouwens - T1 is bijna 400 meter lopen! En 1:00:00 is wel een heel strakke fietstijd wink

mstyz schreef:

Btw, Louise en Henk mochten allebei het podium op.... jullie waren al weg! Best raar dat je een prijs mag ophalen als je m niet uitloopt, toch?

Huh, ja, dat is absurd, dat zou ik ook echt niet willen. Temeer omdat het aantal vrouwen in mijn leeftijdscategorie welgeteld 3 was...

Henk had het zich niet gerealiseerd, die kent daar een heleboel leeftijdsgenoten en weet hoe snel ze zijn, dus die dacht dat hij geen 3e kon worden. Maar een 'concurrent'/bekende is gevallen - over de kop gegaan door een auto.

We waren er trouwens misschien gewoon nog wel - was het echt om 2 uur? Toen stonden we nog in de wisselzone te ouwehoeren wink

Louise

16

Re: Binnenmaas 2018

Lekker dagje, eerste 1/4 en tevreden over het resultaat.
Zwemmen relaxt tempo gepakt, fietsen lekker doorstampen. Vond het parcours niet top, slechte wegen hier en daar. Lopen ging ok, ben niet zo fan van keerpunten, maar fijn parcours verder zonder ander verkeer en wat schaduw.

Zwemmen: 20:26
T1.          : 2:15
Fietsen.   : 1:08.56
T2.          : 1:55
Lopen.     : 45:08
———————————-
Totaal.    :  2:18.38

17

Re: Binnenmaas 2018

Zozo, niet verkeerd voor een eerste lijkt me, zeker gezien je doel.

18

Re: Binnenmaas 2018

Zeker niet verkeerd. Had verwacht met lopen wat meer tijd te verliezen, maar kon steady Mn geplande tempo lopen.

19

Re: Binnenmaas 2018

erikves schreef:

Zeker niet verkeerd. Had verwacht met lopen wat meer tijd te verliezen, maar kon steady Mn geplande tempo lopen.

Hele mooie basis om lekker door te bouwen. Allemaal mooie tijden... en ook met veel plezier gelopen heb ik het gevoel. Dat is meest belangrijke.

Op naar de volgende!

-- M

20

Re: Binnenmaas 2018

Thanks voor de complimenten. Het was een bijzondere race, met een bijbehorend resultaat. Goed om op terug te kijken en plannen te maken voor het volgende seizoen.

Louise schreef:

We waren er trouwens misschien gewoon nog wel - was het echt om 2 uur? Toen stonden we nog in de wisselzone te ouwehoeren wink
Louise

Helaas heeft de organisatie zich niet aan hun eigen planning gehouden. Lang wachten op de ceremonie is en blijft vervelend. Een beetje ouwehoeren, wat genieten van het weer is prima. Maar thuis zitten mijn kinderen ook op mij te wachten. ;-)

Ondertussen was er ook een atleet met een hartaanval in Parc Ferme. Na reanimatie met een ziekenwagen naar het ziekenhuis. Hopelijk gaat het goed met hem/haar. Het was daarmee wel een rare ceremonie, met ambulances op de achtergrond.

-- M

21

Re: Binnenmaas 2018

Aiii dat zijn minder leuke berichten. Hoop dat het goed gaat met hem/haar.

Ik was net weg denk ik, een vriend van me mocht een prijs in ontvangst nemen, maar duurde me te lang.

Al contrete plannen voor volgend seizoen mstyz?

22

Re: Binnenmaas 2018

O, dan waren wij wel al weg - we hebben waarschijnlijk de ambulance zien rijden, toen wij de file stonden op weg naar de Kiltunnel.  Toen zeiden we nog: als dat maar niet voor nog een triatleet is. Want er was er al minstens één naar het ziekenhuis na een valpartij. Behoorlijk heftige editie zo, al kunnen ze aan zo'n hartaanval niks doen van de organisatie natuurlijk (maar naar is het wel). Misschien hoor ik via de Hoekschewaardse wandelgangen nog wel wat over hoe het hem/haar is vergaan, dan meld ik dat wel.

Beetje suf dat ze steeds omroepen dat de prijsuitreiking om 2 uur is, en dat dat dan niet zo is. Zeker vervelend als het lang duurt!

Mooi resultaat, Erik!

Ik ben m'n QOM gisteravond alweer kwijt geraakt, aan de winnares bij de vrouwen. En zo hoort het ook, gezien mijn leeftijd (alhoewel - de snelste fietstijd was een andere 50+-vrouw!).

Louise