1 Laatst bewerkt door PGN10T (30-08-18 11:12:10)

Onderwerp: Stroombroek! Doetinchem dus, op 2-09-18

Vorig jaar mijn eerste triathlon, een 1/8e.
Ik doe dit jaar weer mee maar waag me nu, voor het eerst, aan een 1/4e.

Het zal mijn 4e triathlon worden, na eerst 3 x 1/8e gedaan te hebben (Stroombroek, Hengelo Gld. en Aalten).
Ik ben benieuwd!

Ik hoop:
- niet gelapt te worden tijdens het zwemmen,
- op een tijd onder de 2.45 uur.

En zie net dat die tijd wel wat optimistisch is.. 1.17, 1.19 en 1.21 zijn mijn tijden. Ik word dus elke keer langzamer lijkt het smile
Maar mijn fiets wordt telkens wat duurder. Zou er een verband zijn..? yikes

Ik hoop op een mooie triathlon (het parcours kennende zit dat wel goed) en een goed gevoel na afloop.


Wie gaat er nog meer? 


Jan

2

Re: Stroombroek! Doetinchem dus, op 2-09-18

Wel overwogen , is namelijk niet zo ver van mijn thuishaven .
Maar ik start zondag a.s in Xanten en doe mijn eerste Olympische .

Maar succes alvast .

3 Laatst bewerkt door Hulsteiner (30-08-18 12:29:04)

Re: Stroombroek! Doetinchem dus, op 2-09-18

Ik sta aanstaande zondag ook aan de start van de kwart. Ben benieuwd, naar horen zeggen wel een leuke. Gelapt worden tijdens het zwemmen vrees ik ook wel eens voor, maar heb nooit gemerkt dat het gebeurt is. Ben daar in het water ook niet echt mee bezig op dat moment, heb wel wat anders aan mijn hoofd tongue

Mijn doel is in ieder geval andere bekenden voor blijven die aan de start staan en verder natuurlijk genieten. Voordeel is dat ik sommigen waarschijnlijk voor moet blijven en op andere moet gaan jagen dus wordt vast een leuk spelletje smile. Hoop een beetje uitgerust te zijn nadat ik in de zomermaanden vooral wat langere fietstochten en lopen heb gedaan. Merkte bij de triathlon van Deil twee weken geleden dat dit nog wel in mijn benen zat, al was ik niet ontevreden hoe ik daar presteerde (zag deze voornamelijk ook als training dan als doel om voor een pr te gaan).
Verder hoop ik op een tijd van 2:10: Zwemmen 21min30; fietsen 1u05; lopen 40 min dat laat nog 3min30 over voor wisselen en uitloop de onderdelen...

4

Re: Stroombroek! Doetinchem dus, op 2-09-18

Yes, ik ben erbij, mijn debuut. Op de achtste. ik verwacht niet veel qua tijd, gewoon lekker genieten.

5

Re: Stroombroek! Doetinchem dus, op 2-09-18

En hoe is het gegaan?

Ik mocht de prooi spelen, was al vrij gauw langs mijn bekenden heen. En heb ik ze daarna niet meer gezien. Was wel een leuke om te doen en ben weer wat ervaringen rijker. Bij het zwemmen werd 1 van mijn angsten bijna werkelijkheid doordat ik een slechte start plek had uitgezocht. Lag vrij ver voorin bij de start (terwijl ik niet zo snel zwem) en kreeg helaas een ellenboog tegen mijn gezicht, met als gevolg zwembril scheef en water er in. Aangezien mijn lenzen dan van mijn ogen los kunnen komen was het een worsteling om de bril watervrij en recht op te krijgen terwijl je aan alle kanten wordt ingehaald door de meute. Wel fijn dat de mevrouw in de kano oplettend was en mijn worsteling even in de gaten hield, geeft dan toch nog wel enigszins een veilig gevoel.
Verder de tweede ervaring, zorg dat je de briefing niet mist... Volgens de website zouden we een land gang hebben, in de praktijk blijkbaar niet. Was net een beetje tot rust en in mijn slag zo halverwege en toen zag ik dus iedereen blijven zwemmen ipv over het land... al met al kwam ik nogal verward het water uit na 26 min en was mijn conclusie al dat ik mijn doeltijd niet meer ging redden. Later bleek dat het zwemparcours geen kilometer maar +/- 1250 m was (wat dan wel weer bij mijn tijd past).
Daarna bij het fietsen gemerkt dat ik me nogal kan opwinden door mensen die aan het stayeren zijn. Had er op een gegeven moment 2 om me heen hangen die bij wind tegen in mijn wiel zaten. Als de wind draaide ging het ze niet hard genoeg (want ja ik verdeel mijn krachten omdat ik meerdere keren moet buffelen tegen de wind en ga dus niet compleet voluit wind mee) en dan probeerden ze weg te rijden bij me. Helaas 1tje zodanig dat ik net niet harder kon gaan omdat ik dan in de stayer zone zou komen maar het koste me te veel kracht om hem weer in te gaan halen... en zodra de wind draaide gingen ze weer vrolijk achter me zitten... pikte ze iedere x allebei zo weer op... Helaas werkt aanspreken, over het parcours slingeren en neus legen niet erg tegen dit soort deelnemers... (hadden ook een goed gevoel voor wanneer de jury langs reed, waren ze ineens aan het inhalen...) En dan blijkt achteraf dat er 1 niet eens aan het lopen is begonnen...

Maar al met al toch erg tevreden, 2:15 (zwem 26 min, fiets 1u07, lopen 40 min)

6

Re: Stroombroek! Doetinchem dus, op 2-09-18

Ik heb genoten! Wat is het geweldig om te doen. Ik vond de organisatie ook erg goed (OK ik ben hardloopwedstrijden en dergelijke gewend...) en de route prima.
Omdat ik van mezelf weet dat ik niet snel zwem, ben ik wat achterin gestart maar gewoon netjes doorgezwommen. zwemmen ruim 14 minuten, fietsen 40 minuten en lopen ruim 25 min. Eindtijd 1.24, het doel was binnen anderhalf uur dus ruim gehaald! Ik kan veel winnen in het zwemmen en iets in het fietsen. Lopen kan ik niet veel sneller, mijn PR op de 5km is 24.41. Ik overweeg een wetsuit om iets meer te drijven, en ook voor de warmte. Het smaakt naar meer!

7

Re: Stroombroek! Doetinchem dus, op 2-09-18

Het was weer leuk! Nu mijn debuut op de 1/4e gemaakt, vorig jaar ben ik hier begonnen met mijn eerste 1/8e.
Ik heb niet super veel vergelijkingsmateriaal mbt triathlons (wel met hardloop/trailwedstrijden) maar ik vind dit toch wel een erg fijn parcours en omgeving. Genoeg parkeerruimte, mooie fietsroute, looproute is ook prima, etc.

Het water zou 20.nogwat graden zijn, dus een wetsuit (een shorty in mijn geval want budget) was toegestaan.
Nou, ik vond het water best fris. Waarschijnlijk hebben de 1/4etriers de boel lekker opgeschud want ik was echt blij met dat ding.
Zwemmen: ik hoopte langer in borstcrawl te kunnen gaan, maar op de een of andere manier lukt me dit nog steeds niet. Geen idee waarom, maar het is nog wel een dingetje. Techniek heb ik prima door maar het doorzetten, het doorgaan met de slag lukt niet goed. Misschien toch iets te maken met niet zulke soepele schouders..? geen idee.
Dus na 28 minuten ongeveer was ik klaar, hup naar de fiets! Wel sokken aan, want er moet straks nog 10 km gerend worden.
Ik fiets op mijn loopschoenen, ook daar wil ik deze winter (??) wat aan gaan doen. Net als een iets fatsoenlijkere fiets... staal is leuk, maar ik ben een beetje klaar met mix-and-match om te zorgen dat alles weer soepel draait.

Fietsen: En hop! op weg. Hee, mijn km-teller werkt niet goed... niet goed op gelet, bij het terugzetten van het voorwiel... voorzichtig... Ah! OK, dat was dom. Dus bij de eerste de beste motorrijder gestopt en mijn licht ontvelde ringvinger laten plakken. Dat had echt veel fouter en slechter kunnen gaan... Na een minuut of 2 kon ik weer verder, beetje doof gevoel in de vinger maar we gaan er voor! Mental note: zorg dat alles klopt voordat je je fiets parkeert, en ga NOOIT met je handen naar je voorwiel om iets aan te passen als je 'vlot' fietst! Categorie brainfart, zeg maar hmm
Ik zat achter in het veld, heb niet veel mensen zien stayeren eigenlijk. Ik werd wel ingehaald door mensen met zadels duurder dan mijn hele fiets, maar voor mij is het gewoon een hobby. Mooi om te zien, die snelle gasten.
Heb een paar fietsers kunnen inhalen, dus de grote inhaalslag moest met het rennen komen! smile

Lopen: Fiets opgehangen, helm af, petje op en gaan! 4 x een ronde van 2.5 km. Met een extra drank/waterpost halverwege, dat was heel fijn! Het begon toch wel warm te worden, op sommige delen van de looproute. En af-en-toe wind tegen. Wisselend dus. Lekker gelopen, 52 minuten in totaal geloof ik. Ik had er graag 2 minuten af gehad maar het is wat het is. Ook niet super veel getraind de afgelopen tijd dus ik ben er wel tevreden over.
Sowieso ben ik tevreden: niet gelapt tijdens het zwemmen, niet als laatste het water uit, redelijk goed gefietst, en bijna onder de 2.45. dus zonder stommiteiten van mijn kant was dat wel gelukt. En dat lopen had best zonder sokken gekund.

Ik weet dat de organisatie niets aan het weer kan doen maar ook dat was prima!
Ik ben er volgend jaar wederom bij, want het is echt een goed georganiseerde triathlon met een fantastisch parcours. Een vlotte fietsroute ook, mooi van 10km per ronde. Niet teveel rare bochten of smalle paadjes, maar goed asfalt (bijna overal) en lekker ruim. Loopparcous is ook fijn, echt een ronde met slechts 1 klein scherp bochtje. Super!

Ik heb weer genoten, komend jaar nog een paar van die 1/4e triathlons en dan langzaam opbouwen naar 1/2e. Wellicht. Ooit smile