1

Onderwerp: Marcel van der Vorst

Hallo allemaal!

als newbie wil ik ees beginnen met me voor te stellen.

Als loper zocht ik een verbreding in het sporten. Na een jarenlange sluimerende behoefte heb ik nu
eindelijk doorgekozen en ben ik een beginnende tri-atleet.

Ik heb een fiets gekocht en me aangemeld voor de run-bike-run in Tilburg in September.

Omdat ik nogal ongeduldig ben heb ik me ook voor een hele kleine triathlon-wedstrijd in Mol (B)
aangemeld, begin september. Vervolgens heb ik afgelopen weekend vastgesteld dat ik voor geen meter
kan zwemmen. Ik krijg, ook bij een rustig tempo mijn ademhaling niet afgestemd op de slagfrequentie.
Kortom; ik heb nog veel te leren.

2

Re: Marcel van der Vorst

Voor velen vast heel herkenbaar. Succes in de komende periode!

JAB

3

Re: Marcel van der Vorst

Hoi JAB,

zijn er nog adviezen die je kunt geven buiten het nemen van les hoe ik mijzelf kan verbeteren in het zwemmen? Ik geloof niet echt in boeken en video's....

4

Re: Marcel van der Vorst

Veel doen en bij een vereniging gaan zwemmen waar je onder begeleiding van een trainer aan je techniek kunt werken. Zwemmen kun je jezelf niet/nauwelijks aanleren. Vrolijker kan ik het bericht niet maken.

Succes!!

JAB

5

Re: Marcel van der Vorst

Hoi Marcel

helemaal waar wat JAB zegt. Er moet iemand zijn die je zegt wat je dus niet goed (genoeg) doet. Als er eits belangrijk is dan is het wel je admehaling. Je zult er aan denken bij je 1e wedstrijd in open water met behoorlijke golfjes. Ik heb ze zien overgeven in het water hoor.

Kan je rustig vrijuit ademen zonder problemen dan verlies je hooguit snelheid. Dus, of naar een goede tri-vereniging met goede zwemfaciliteiten of een echte zwemclub voor de basis.

Veel plezier en doorzetting gewenst

Arthur