1

Onderwerp: Voorstellen

Hoi,
Na een tijdje meelezen heb ik me ook geregistreerd.
Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik afkomstig uit de (NL) Kempen, uitkomend in M40.

Een jaar geleden het plan opgevat om in 2018 eens aan triathlons te beginnen dus voorzichtig begonnen met hardlopen en ook ingeschreven voor zwemclinic. Gezien een grijs wielerverleden daar niet al te veel op gefocust

Inmiddels een 4-tal kwart triathlons gedaan, waarvan vooral de eerste uitdraaide in een mentale strijd tijdens het lopen

2

Re: Voorstellen

je doet een soort voorstel-triathlon wink 3X welkom ook!

Louise

3

Re: Voorstellen

Haha, Inderdaad heb het 3-virus zelfs hier al goed te pakken :-)

PS, Volgens mij ging het mis omdat er een smiley in mijn tekst stond? De helft van mijn voorstelbericht is nl. verdwenen zie ik nu

4

Re: Voorstellen

Kempenaer schreef:

Haha, Inderdaad heb het 3-virus zelfs hier al goed te pakken :-)

Precies - al het goede komt in drieën!

5 Laatst bewerkt door Tri-John (06-09-18 23:28:56)

Re: Voorstellen

Welkom, Veel plezier met deze (zeer) verslavende sport!

Heb je toevallig ook in oirschot meegedaan?

Succes namens een mede kempenaer.

6

Re: Voorstellen

Leuk, een kempenaer! Ik val er net buiten, maar train er vaak.

Leuk dat je zo besmet bent geraakt! Is de 1/4 jouw afstand of zou je nog voor de 1/2 of de hele willen gaan?

7

Re: Voorstellen

@Tri-John: goed om te zien dat er meerdere Kempenaren zijn.
Ik heb niet meegedaan in Oirschot (dag erna Nuenen ... had anders zeer waarschijnlijk wel meegedaan)

@Doubtless: komend jaar waarschijnlijk vooral weer 1/4 afstand. Wedstrijdduur bevalt me wel, kleine 2u voluit gaan; dat is ook nog goed op te brengen met beperkte trainingsomvang. Heel misschien wil ik nog een 1/2 doen komend jaar maar alleen als lopen en zwemmen daarvoor ook op niveau zijn.

Voor komend seizoen wil ik vooral proberen wat meer snelheid te krijgen op met name zwemmen aangezien ik daar toch teveel tijd verlies met inhaalrace op de fiets als gevolg :-)
ook lopen moet nog wat sneller maar dat komt hopelijk wel met de kilometers.

8

Re: Voorstellen

Kempenaer schreef:

Haha, Inderdaad heb het 3-virus zelfs hier al goed te pakken :-)

PS, Volgens mij ging het mis omdat er een smiley in mijn tekst stond? De helft van mijn voorstelbericht is nl. verdwenen zie ik nu

Welkom Kemenaer! Vervelend dat een en ander mis ging, heb nog niet eerder gemerkt dat er problemen zijn met het verdwijnen van tekst. Misschien even foutje tijdens de warming-up wink Heb in ieder geval 1 bericht verwijderd. Mocht je jouw eerste bericht nog aan willen vullen, je kunt eventueel zelf het bericht bewerken. Veel plezier op het forum!

9

Re: Voorstellen

Kempenaer schreef:

@Tri-John: goed om te zien dat er meerdere Kempenaren zijn.
Ik heb niet meegedaan in Oirschot (dag erna Nuenen ... had anders zeer waarschijnlijk wel meegedaan)

@Doubtless: komend jaar waarschijnlijk vooral weer 1/4 afstand. Wedstrijdduur bevalt me wel, kleine 2u voluit gaan; dat is ook nog goed op te brengen met beperkte trainingsomvang. Heel misschien wil ik nog een 1/2 doen komend jaar maar alleen als lopen en zwemmen daarvoor ook op niveau zijn.

Voor komend seizoen wil ik vooral proberen wat meer snelheid te krijgen op met name zwemmen aangezien ik daar toch teveel tijd verlies met inhaalrace op de fiets als gevolg :-)
ook lopen moet nog wat sneller maar dat komt hopelijk wel met de kilometers.

Kleine 2 uur op de kwart en dan toch vooral op zoek zijn naar meer snelheid?

10 Laatst bewerkt door Kempenaer (07-09-18 10:45:38)

Re: Voorstellen

@Wijnand, thanks alvast voor verwijderen van de dubbele berichten
@ferrarimanddw, kleine 2u is iets erboven hè :-) (althans als de afstanden correct zijn) vooral op het zwemmen (momenteel zo rond 18.30 / 1000) verlies ik nog 3-5 minuten op de snelsten, dat verschil wil ik wel verkleinen want zo'n gat dichtfietsen is vrijwel onmogelijk, ook lopen (nu rond 40' / 10) is niet voldoende om de snelleren bij te houden.
Beide moet hopelijk lukken deze winter aangezien ik zowel met lopen als zwemmen vorig jaar pas ben begonnen

11

Re: Voorstellen

Kempenaer schreef:

@Wijnand, thanks alvast voor verwijderen van de dubbele berichten
@ferrarimanddw, kleine 2u is iets erboven hè :-) (althans als de afstanden correct zijn) vooral op het zwemmen (momenteel zo rond 18.30 / 1000) verlies ik nog 3-5 minuten op de snelsten, dat verschil wil ik wel verkleinen want zo'n gat dichtfietsen is vrijwel onmogelijk, ook lopen (nu rond 40' / 10) is niet voldoende om de snelleren bij te houden.
Beide moet hopelijk lukken deze winter aangezien ik zowel met lopen als zwemmen vorig jaar pas ben begonnen

Kleine 2 uur is echt iets minder dan 2 uur wink

Pff, ik vind het indrukwekkende tijden!
Zeker ook geen belemmering om naar de halve over te stappen, maar dat ligt inderdaad vooral aan je ambities wink

12

Re: Voorstellen

excuses voor de verwarring in dat geval.
Wat betreft de halve is vooral het lopen wel een uitdaging aangezien mijn langste loop ooit 13km is geweest en ik eigenlijk nooit boven 25km in de week kom (opletten voor blessures). Vandaar eerst nog een jaar hardheid/loopbenen kweken en dan wellicht omvang uitbouwen voor een halve.
Eveneens moet ik dan het fietsen ook wat serieuzer gaan aanpakken (nu gemiddeld 1 rit op de racefiets wekelijks (2u) en de rest woon-werk verkeer op de stadsfiets). 40km is dan nog te overzien :-) maar voor 90km komt er meer bij kijken.