2,526

Re: prestaties van de dag

En Biancab, heb je de tips al geprobeerd?

Wat leuk om dat voorbij te zien komen Montana!

2,527

Re: prestaties van de dag

Gisteren startte ik om 07.00 uur in het zwembad. Ik had eigenlijk geen zin omdat ik verkouden was. In de overtuiging dat het een beroerde sessie zou worden dook ik er toch maar in. Daarnaast was het deze week 1 jaar geleden dat mijn cursus BC startte. Na een uur achter elkaar BC klokte ik 2750 m, een gem. van ca. 2:09 per 100m. Toen ik dat zag maakte ik een fictief vreugdedansje:  nog nooit was ik in een zwembad sneller gegaan! Wat ken ik mijn lichaam toch slecht; ik had totaal niet het idee dat ik een PR zou zwemmen. Daarna wat klusjes gedaan. Ik had tot slot een 25km gepland om te lopen als start van de training voor de marathon eind oktober. Het lopen ging goed. Wel was het zwaar na de  21 km. Dan kom ik buiten mijn comfort zone en dat is te merken. Ik ga toch eens studeren op lopen en fietsen op hartslag. Tot op heden klungel ik maar wat aan. Wat op zich bij mij past. Maar ik hou ook van nieuwe dingen proberen. En als je nooit veranderd haal je altijd dezelfde resultaten.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,528

Re: prestaties van de dag

Net lekker een half uurtje intervaltraining in de regen gedaan, ik vind dat heerlijk! Loop liever met 12 graden en regen dan 23 graden en zon, veel te warm voor mij. Zijn er meer forummers met deze 'afwijking'?

2,529

Re: prestaties van de dag

Vandaag ook hard gelopen door de regen. Bij mij is het ook een verschuiving van fietsen met zomers weer naar meer hardlopen met herfstig, nat en kouder weer.

2,530

Re: prestaties van de dag

Herkenbare afwijking, ik vind het heerlijk om de elementen te trotseren. Regen, sneeuw, wind.. Maar alleen met hardlopen. Ik blijf een mooi weer fietser.

2,531

Re: prestaties van de dag

Ja hoor. Ik ook. Zojuist 1:33 door de regen gelopen. Heerlijk!

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,532

Re: prestaties van de dag

Ik heb net ook een half uur losgelopen in de stromende regen. Liever lopen in de regen dan fietsen!

2,533

Re: prestaties van de dag

Ik heb de dam tot damclassic gefietst (105km).
Was met een groepje mee wat erg rustig fietst, normaal geen enkel probleem.
Maar had het er t laatste uur wel moeilijk mee om mezelf warm te houden omdat we zo doorweekt waren. Veel stoppen of langzaam fietsen om te wachten op de laatste.
Maar goed, toch maar weer gedaan in die zeikregen.

2,534

Re: prestaties van de dag

Sandra86 schreef:

Net lekker een half uurtje intervaltraining in de regen gedaan, ik vind dat heerlijk! Loop liever met 12 graden en regen dan 23 graden en zon, veel te warm voor mij. Zijn er meer forummers met deze 'afwijking'?

Nee ik niet. Hoewel een paar spatjes wel lekker kunnen zijn. Ik vind het wel lekker om te lopen als het wat koeler is, maar ik loop bv erg graag vroeg in de ochtend in de zomer.

2,535

Re: prestaties van de dag

Ik ben ook geen fan van dit weer ;-)
Heb dus lekker 40 minuten spinning gedaan.

2,536

Re: prestaties van de dag

Ik niet! Hoe meer ik zweet hoe lekkerder, en zweten gaat makkelijker in de hitte big_smile Ik vind het heerlijk om met 25-30 graden hard te lopen of te fietsen. Ik vind het ook wel fijn om met koelere temperaturen te lopen maar liever niet met regen. Net 1,5u gelopen bij 13 graden en een fris windje en af en toe een zonnetje. Maar ik heb wel gewacht tot het droog was voor ik de deur uit ging.

2,537

Re: prestaties van de dag

Ik kan echt heel slecht tegen warmte, dus vind dit een verademing. Loop het lekkerst rond het vriespunt, op zo'n kraakheldere dag, maar in de regen voelt inderdaad ook wel hardcore wink
Levert wel veel natte spullen op, en ik moet even nadenken wat ik ook alweer aan trek voordat ik naar buiten ga big_smile

Fietsen in dit weer is trouwens echt heel naar. Zat zaterdag helemaal verkleumd op de fiets, m'n remmen deden het amper, en was vooral bang om te vallen of aangereden te worden.

2,538

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Fietsen in dit weer is trouwens echt heel naar. Zat zaterdag helemaal verkleumd op de fiets, m'n remmen deden het amper, en was vooral bang om te vallen of aangereden te worden.

Fietsen in de regen is ook niet mijn ding, voor fietsen moet het droog zijn vind ik. Of in ieder geval het begin van de rit, zodat ik als het gaat regenen weer snel warm thuis kan zijn. Brrrr...

MontanaMan schreef:

Ik niet! Hoe meer ik zweet hoe lekkerder, en zweten gaat makkelijker in de hitte big_smile

Ik zweet echt voor geen meter, dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik echt niet tegen warm weer kan. Geef mij maar 15 graden en zon, perfect sportweer big_smile

2,539

Re: prestaties van de dag

Ik ben veel meer een zon-, zomer- en warmte-liefhebber. Ik heb net 10 maanden bijna non-stop zomer achter de rug, omdat we van december tot half maart 'Down Under' waren - heerlijk. Ik zweet wel makkelijk en als ik maar genoeg kan drinken kan het me bijna niet te warm zijn. Nouja, die paar keer dik boven de 30 afgelopen juli/augustus, dan houdt hardlopen wel op. Maar op de allerheetste dag heb ik nog wel prima gefietst.

Maar ik moet wel zeggen: gister in de kou en nattigheid in Alphen heb ik erg lekker gelopen, o.a. door voor mijn gevoel veel zuurstof in de lucht. Hardlopen is in elk geval wél te doen in herfst en winter, beter dan fietsen. Of zelfs gaaf, ja, zoals bij helder vriesweer of in de verse sneeuw. Zo ben ik zelfs uiteindelijk van alleen fietsen bij de triathlon gekomen: ik ben erbij gaan hardlopen o.a. omdat ik op de fiets doortrainen in de winter zat raakte.

Louise

2,540

Re: prestaties van de dag

Geen spectaculaire training qua afstand of duur maar ik ben er toch blij mee.
Zonet een 1000m testje in het zwembad in 19'08" afgelegd!
Nog niet bepaald een toptijd, maar de vooruitgang die ik de afgelopen twee maanden heb geboekt is toch redelijk spectaculair. De eerste training lag ik na 11' namelijk volledig kapot aan de kant. Ondertussen zwem ik elke training makkelijk 2000m en gaat vooral mijn tempo er ook elke keer ik weer op een ander technisch stukje let op vooruit.

Vandaag waren de aandachtspunten breed genoeg insteken en niet "over de middenlijn" van mijn lichaam doorhalen, en mijn benen wat dichter tegen elkaar bewegen. Ik ging er zowaar bijna 5"/100m sneller door!

2,541

Re: prestaties van de dag

1/8 Trinatlon
Om een idee te hebben hoe (slecht?) mijn startersconditie is, vandaag eens de 3 onderdelen van 1/8 afgewerkt.

Zwemmen : 500 m 10'10" ( was mijn 2de keer baantjes trekken dit jaar )
Fietsen: in  de regen: op teller 26.3 km  bijna 58'. omgerekend naar 20.5 km 45'12". Waarvan toch 3/4 in de aerobars tegen 30-32km/h op de rechte stukken. maar met stops aan kruispunten en verkeerslichten.
Lopen: ook in de regen.: op google maps een parcour van 5.1 km uitgestippeld in 37' : omgerekend naar 5 km 36'16". 't Was 3-4 jaar geleden dat ik nog gejogd had ( 5 km colorrun mee getraind met dochters, nee ... niet zelf gelopen. )

        Som 1/8 gecorrigeerd :  1h33'36"

Met zwemmen ga ik niet veel winst kunnen halen 
Fietsen, misschien brengt de nieuwe fiets nog wat winst, Aero helm i.p.v. de 10 euro decathlon helm voor skaters?
Lopen zelf viel mee. Heb continu kunnen blijven lopen. Hartslag bleef stabiel, geen steken of krampen, maar mijn snelheid is traag. Ik had een app aan op GSM tijdens lopen, maar der kwam geen afstand mee op. En hoe nauwkeurig is google maps ?
Ook de overgangen tussen de disciplines gingen goed. Maar lopen blijkt nu wel de handicap. 
groetjes

2,542

Re: prestaties van de dag

Over het weer, fietsen in de regen vind ik echt niks. Kou gaat nog enigszins, maar met regen én kou wordt ik er echt ongelukkig van. Dan is mijn maximale afstand ook 25km!

Lopen vind ik altijd leuk, alleen met gladheid durf ik niet.

Gisteren in een interval training mijn snelste km-tijd aangescherpt naar 3.43. Voor mij echt retesnel!

2,543

Re: prestaties van de dag

Als het goed regent ga ik niet eens naar buiten om te fietsen. Dan stap ik wel op de tacx. Scheelt ook weer een hoop schoonmaak- en poetswerk.

3.43 vind ik ook snel ! netjes ferrariman !

2,544

Re: prestaties van de dag

Mooie prestaties allemaal! Een achtste voor de lol in de regen afwerken, nieuwe records met zwemmen en lopen. Gefeliciteerd!

2,545

Re: prestaties van de dag

davidr schreef:

Als het goed regent ga ik niet eens naar buiten om te fietsen. Dan stap ik wel op de tacx. Scheelt ook weer een hoop schoonmaak- en poetswerk.

3.43 vind ik ook snel ! netjes ferrariman !

Schoonmaken vind ik ook helemaal niks!

2,546

Re: prestaties van de dag

Over het weer, fietsen in de regen vind ik echt niks. Kou gaat nog enigszins, maar met regen én kou wordt ik er echt ongelukkig van. Dan is mijn maximale afstand ook 25km!

Nog een reden om maandag in de regen 1/8 te doen was dat ik dinsdag een bikefit vastgelegd had en nog steeds aan het twijfelen of ik nu voor een road- of tt/tri-fiets zou gaan. Anders misschien enkel gezwommen die dag.

Heeft me wel mijn hartslagmeter gekost. Die kreeg water binnen en nu werkt na drogen de hartslagmeter niet meer, alsook de beep. Gelukkig iets goedkoop maar werkte goed.

2,547

Re: prestaties van de dag

Vandaag vroeg uit de veren, want het is zo mooi in het eerste ochtendlicht, de dauw op alle grassprietjes, flarden mist boven de hei....
Dus daar ging ik samen met een loopmaatje, heerlijke trailrun over de hei en door het bos. Op plekjes waar ik nooit eerder was geweest en dat op 15 min rijden van huis.
Voldaan en ook wel trots dat ik 18,6 km heb gelopen.

2,548

Re: prestaties van de dag

Kei goed Hedcandy!!

2,549 Laatst bewerkt door mcguyver (01-10-18 10:27:30)

Re: prestaties van de dag

Gisteren een 30 km loop gedaan. Dit keer op Z3, wat voor mij betekend dat mijn hartslag niet boven de 147 spm mocht komen. En dat is voor mij onwennig omdat ik normaal gesproken "maar wat doe" Ik was daar al een tijdje ontevreden over dus besloot ik mijn horloge maar eens te gebruiken. (Garmin 935) Die laat tijdens het sporten de zones zien en dat is handig. Ik deed over de 30km 3 uur en 15 wat voor mij traag is. Het lopen ging uitstekend, geen gezwoeg, gestamp etc. Heerlijk rustig lopen. Daarnaast heb ik nauwelijks last van stramheid vandaag. Dat is het grootste voordeel vind ik. Ik heb daarom besloten hiermee maar eens een tijdje door te gaan.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,550

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

Vandaag vroeg uit de veren, want het is zo mooi in het eerste ochtendlicht, de dauw op alle grassprietjes, flarden mist boven de hei....
Dus daar ging ik samen met een loopmaatje, heerlijke trailrun over de hei en door het bos. Op plekjes waar ik nooit eerder was geweest en dat op 15 min rijden van huis.
Voldaan en ook wel trots dat ik 18,6 km heb gelopen.

Dat klinkt heerlijk ! Had je zelf de route bepaald ? Of staat er iets aangegeven. Dat weerhoudt me nu soms van wat meer buiten de gebaande paden lopen. Ik ben ook steeds enthousiaster over trailrunnen, vorig jaar met veel plezier in Chaam gelopen en begin dit jaar de een halve marathon door het mastbos hier in Breda, echt geweldig. En superfijn als het zo dichtbij is.