1

Onderwerp: Binnentrainen

Ik heb besloten dat ik ga investeren in mogelijkheden om binnen te trainen.
Ik ben nu ruim een half jaar bezig met triathlon en wil mijn fietsconditie minimaal op peil houden en liefst verbeteren.
Het is voor mij ook de ideale manier om aan de zithouding met triathlonstuur te wennen ivm evenwichtsproblemen na een herseninfarct.

Nu twijfel ik op het moment tussen een Tacx Flucx en een Elite Direto.
De Tacx is goedkoper, de Elite kan meer stijging simuleren en heeft minder afwijking.
Hebben julliie ervaring met deze trainers en zoja, wat zijn de voors en tegens?

Verder heb ik in gedachten om zwift met de Ipad Pro te gaan gebruiken. Iemand hier nog gedachten bij?

Verder nog iets waar ik aan moet/kan denken?
Alvast bedankt voor de hulp!

2

Re: Binnentrainen

Ik heb een Tacx Vortex die ik gebruik in combinatie met TrainerRoad. Daar ben ik erg tevreden over en mijn fietsen is erg vooruit gegaan afgelopen jaar.
Zwift is volgens mij 'leuker', maar ik heb baat bij het gestructureerde van TrainerRoad (al kan dat ook bij Zwift geloof ik) en voor afleiding zet ik uitzending gemist/Netflix/Amazon Prime op.
Ik heb volgens mij meer baat bij het feit dat de workouts van TrainerRoad gestructureerd zijn, en er een gedachte achter een trainingsplan zit, dan de accuraatheid van de trainer zelf.

3

Re: Binnentrainen

Hier ook een oude Tacx Vortex en TrainerRoad.
Met TrainerRoad een paar weken geleden begonnen.
Laptop met ANT+ stick om wattage en hartslag realtime te monitoren in TrainerRoad programma.
Volg een trainingsplan voor een aantal weken, volg de instructies van TrainerRoad en op de achtergrond staat Netflix aan.

4

Re: Binnentrainen

Trainerroad in combinatie met een Tacx Satori! Lekker basic maar goed genoeg om de power door te geven aan mijn smartphone. En connectie met mijn Wahoo hartslagband, en cadans sensor gaat ook zonder problemen.

Geen laptop met dongle nodig. :-)

5

Re: Binnentrainen

Bedenk dat je voor Zwift ook een abonnement moet afsluiten...ik dacht iets van 20 euro p/mnd!

6

Re: Binnentrainen

TrainerRoad is 99$ per jaar (of 12$ per maand)

Zwift is 14,99€ per maand

7

Re: Binnentrainen

Als je trainerroad binnen je eerste maand opzegt krijg je je geld terug, no questions asked. Ik had me net aangemeld voor trainerroad en bij mijn eerste rit met trainerroad ging de tacx vortex kapot. Kortsluiting ergens toen ik hem uitzette. Toen trainerroad stopgezet, geld teruggekregen en een nieuwe tacx gekregen want die viel binnen de garantie. Nu al bijna anderhalf jaar de nieuwe tacx zonder problemen vrij intensief gebruikt.

8

Re: Binnentrainen

MontanaMan schreef:

Als je trainerroad binnen je eerste maand opzegt krijg je je geld terug, no questions asked. Ik had me net aangemeld voor trainerroad en bij mijn eerste rit met trainerroad ging de tacx vortex kapot. Kortsluiting ergens toen ik hem uitzette. Toen trainerroad stopgezet, geld teruggekregen en een nieuwe tacx gekregen want die viel binnen de garantie. Nu al bijna anderhalf jaar de nieuwe tacx zonder problemen vrij intensief gebruikt.

ik heb het nog sterker: ik had trainerroad maanden niet gebruikt omdat mijn Tacx (Genius Smart) was 'ontploft'. Alsnog mailtje gestuurd naar trainerroad en zonder dat ik er echt naar vroeg geld teruggekregen (ze kunnen natuurlijk zien of je het inderdaad niet hebt gebruikt). Superservice.
Inhoudelijk vind ik trainerroad prettiger, ik laat me toch vaak opjutten in Zwift, wat qua trainingsdoelstellingen niet handig is.
Gebruik het samen met de Tacx Neo. En ook al had ik hiervoor dus ook een goede trainer (Genius Smart), de Neo is 100x fijner/beter (al is dat niet te meten...:->): stil, geen band die slipt en nooit hoef je te kalibreren.

9

Re: Binnentrainen

Bedankt allemaal! Ik heb een Tacx Flucx besteld.