26 Laatst bewerkt door Tri-John (24-09-18 08:01:49)

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Ik hoorde gisterenavond van een andere deelnemer dat ze ivm de kou niet meer aan hun 2e loonronde mochten beginnen, maar hier hebben jullie dan toch voor gezeten.

Er waren blijkbaar veel deelnemers met onderkoelingsverschijnselen.

27 Laatst bewerkt door Louise (24-09-18 09:22:54)

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Tri-John schreef:

Ik hoorde gisterenavond van een andere deelnemer dat ze ivm de kou niet meer aan hun 2e loonronde mochten beginnen, maar hier hebben jullie dan toch voor gezeten.

Huh, echt waar? Ik heb daar allemaal niks van gemerkt, ik ben zelf zeker niet in de buurt van onderkoeling gekomen, en ik was meteen weg na mijn finish, voor rondhangen was het echt te koud. In de uitslag zijn wel heel veel DNF's te zien, ja, tsjonge (60 van de 235)! Ik ben 154e van de 170 wel gefinishten - ik dacht dat ik er veel meer achter me had, maar daar zitten dus een heleboel DNF's bij. Ik ben meestal niet zo'n held in kou en nattigheid, heb ook al wel DNF's door kou, dus ik voel me nu wel stoer dat ik wel gefinisht ben! Ik heb er ook eigenlijk alleen maar oppervlakkig last van gehad: handen, voeten, oppervlak benen.

Hier zijn mijn officiële getallen:

Zwem: 00:22:08
T1: 00:04:04
Fiets: 01:21:34
T2: 00:05:55
Loop: 00:59:11
Eind: 02:52:49

Ik ben 9e van 17 gefinishte D40, helaas geen aparte D50-categorie (vorig jaar wel), en ook de tijden per sport staan niet uitgesplitst, dus ik kan niet zien hoe m'n fietstijd ligt, dat vind ik altijd wel leuk. Als ik goed heb geteld, heb ik 12 vrouwen ingehaald op de fiets.

Davidr, je hebt me inderdaad niet gezien: jij hebt me niet ingehaald - je bent wel sneller, maar niet de 10 minuten die ik eerder was gestart.

Erica schreef:

Mijn zwemtijd viel behoorlijk tegen, ik was dik een minuut langzamer dan in Leiderdorp, ondanks wetsuit en meer ruimte om me heen.

Mijne viel ook iets tegen, maarja, de afstand wijkt ook makkelijk wel wat af. Mijn GPS-meting is te vroeg gestopt,.

Vandaag wel stijve benen trouwens, meer dan normaal, ook de kou?

Erica schreef:

Op naar Bodegraven.. heel raar dat vandaag pas mijn 2e triathlon van het seizoen was en de derde nog moet komen, terwijl voor mijn gevoel het seizoen wel klaar is. Heb nu vooral zin om me weer wat meer op hardloopwedstrijden te richten.

Met die omstandigheden van gister dacht ik ook: nou, het is wel afgelopen, tijd voor het hardlopen. Maar ik vind het ook wel weer jammer dat het seizoen erop zit. Beetje melancholie. Hopelijk komt er nog wat mooi weer voor die laatste wedstrijden!

Louise

28

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Ik las het ook op facebook inderdaad. Gelukkig was ik net vlot genoeg om door te mogen alleen dus niet snel genoeg om jou te zien Louise! Wat mooi dat je zo lekker hebt kunnen lopen. Dat was bij mij het beste onderdeel gezien mijn tijden en plaats in het gehele veld.

Hier zijn mijn tijden:

Zwem: 00:24:07
T1: 00:04:37
Fiets: 01:26:38
T2: 00:04:20
Loop: 00:48:33
Eind: 02:48:14

Gezien de omstandigheden ben ik daar heel tevreden mee. Nu lekker focussen op lopen met over 2 weken de singelloop in Breda.

29

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Mooie looptijd, David! Als je me wél had ingehaald, was je me voorbij gescheurd wink 

Blogpost, ook met foto van m'n voeten nu: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … een/stoer/

Louise

30

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Voor mij is er nog een suf indirect vervolg gekomen aan het slechte weer: een infectie aan mijn hiel/enkel. Ik had mijn voeten zondag behoorlijk open gelopen, maar ik was donderdag wel weer gaan hardlopen. Dat was nog een beetje gevoelig, maar het ging wel. Mogelijk ben ik toen toch iets te laconiek geweest, want gister ging het in de loop van de dag links achter steeds meer pijn doen - en dat terwijl ik in Amsterdam aan het werk was, met een paar pijnlijke verplaatsingen op nette schoenen, al was het maar van OV-fietsstalling naar het perron. Strompel-de-strompel! Halsoverkop Compeed gekocht, maar dat hielp niet zo heel veel.

's Avonds thuis heb ik zelfs in de gaten zitten houden of ik niet naar de dokter moest voor antibiotica, maar zo erg werd het niet. Ik weet niet eens helemaal zeker welk van de twee wondjes bij de rode plek de boosdoener is.

Het is vandaag minder pijnlijk maar nog wel rood, ik ben er nog niet helemaal gerust op, dus ik doe maar een rustdag met veel sodabaden en m'n voet omhoog. In plaats  van nu de Branderszwemtocht zwemmen in Schiedam, helaas...

Nouja, klein leed, hopelijk gauw weer over. Het is wel net dezelfde hiel als m'n achillespeesblessure, die plek heeft wel veel pech!

Louise

31

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Dat is vervelend! Ik hoop met je mee wink

32

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Dank je wel - het is vandaag al veel beter gelukkig! Alleen nog even geen dichte schoenen aan.

33

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Fijn dat het beter gaat Louise. Ik denk dat door die omstandigheden je lichaam best een tik heeft gehad. Zeker lopen icm heel weinig gevoel in je voeten en de kou. Zelf heb ik echt veel meer spierpijn gehad dan ik normaal heb na een sportieve inspanning.

34

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Ja, ik had ook meer spierpijn dan anders, ook op gekke plekken, zoals net boven m'n elleboog, aan de binnenkant (biceps).

Hiel is inmiddels weer okee, ik wil/durf/kan alleen nog geen dichte schoenen aan, dus ik was vandaag op sloffen naar een 'nette' opdrachtgever, hahaha!

Louise

35

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Dit jaar 22 september, en was zojuist dit topic aan het lezen. Hopelijk nu beter weer, het lijkt er wel op: 24 graden met een spatje regen.

Voor mij een leuke seizoensafsluiter, en weer eens samen met mijn man aan de start.
Kijken of ik hem voor kan blijven, hij start 10 minuten later.

Zwemmen 1000 m 20'30", wil graag toch nog eens m'n PR verbreken, dan maakt de rest van de race me niet uit big_smile
T1 3'
Fietsen 43 km 80'
T2 3'
Lopen 10 km 51' (geen idee hoe goed ik hersteld ben van de marathon vorige week)

Totaal 2h37m30'

36

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Veel plezier en succes morgen! Met mooi weer is het, anders dan vorig jaar, ook een erg gezellige triathlon, met een soort 'marktpleintje' en fanfare - zo was het twee jaar terug. En op vorig jaar kijk ik nog steeds terug als een van de meest heroïsche triathlons die ik heb gedaan! Ik heb ook nog overwogen om morgen ook te starten, maar kon niet zo goed inschatten hoe ik me zou voelen een week na Almere, en toen kwamen er andere plannen. Misschien volgend jaar weer.

Louise

37 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-09-19 10:24:22)

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Was mn eerste keer daar en inderdaad leuk evenement.

Uitslagen staan nog niet online, maar iig geen PR gezwommen. Harder zwemmen werkt nooit...

Op de fiets wel lekker doorgetrapt, maar merkte dat mn benen helemaal leeg waren. Toch nog niet hersteld van de marathon twee weken terug. Lopen dus niet gepushed en was ook wel plotseling warm. Mijn horloge heeft in de zon zelfs 31 graden gemeten, en daarvoor had ik echt te weinig gedronken.

Seizoen is nu echt klaar!

38

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Swim 00:23:17
T1 00:02:11
Bike 01:21:23
T2 00:02:13
Run 00:55:35
Totaal 02:44:37 

Fietsen wel tempo dat ik wilde halen! Was zo verkouden, hele eind met mn mond open gefietst, niet echt aero big_smile

39

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Was de fanfare er ook weer? Langs het fietsparcours.

Grappig trouwens: vorig jaar was de koudste 23 september ooit gemeten,  gister was (hier in de regio) de warmste 22 september ooit. Van het ene uiterste in het andere!

Louise

40

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Louise schreef:

Was de fanfare er ook weer? Langs het fietsparcours.

Niet gezien. Maar krijg zojuist een filmpje waarin ik op de fiets stap en daar hoor ik het duidelijk op de achtergrond big_smile

41

Re: Triathlon Alphen - 23 September

Leuk om te lezen !

Ik had me ook ingeschreven, maar t werd voor mij toch een lang weekend fietsen in de Vogezen (wat heerlijk was).

Volgend jaar weer wat mij betreft, met fanfare!