1

Onderwerp: trainen op een cross/orbital in de winter

Persoonlijk was ik er nooit een fan van ( ook geen fitness man ) vanwege ''saai''.
Maar mijn dochter heeft de crosstrainer voorlopig terug in huis gezet.
Zijn er forumleden die hier mee profijtelijk mee trainen tijdens slecht weer dagen?
't Is wat tussen lopen en fietsen in. Armen bewegen ook beetje mee.
En als ik er op train heb ik altijd de indruk dat het nog zwaarder is als lopen en fietsen.

2

Re: trainen op een cross/orbital in de winter

Ik heb een tijdje op een crosstrainer getraind toen ik niet kon hardlopen vanwege een voetblessure. Inderdaad best wel pittig, zelfs ook voor mijn bovenlijf, ondervond ik (spierpijn). Maar je traint er zeer zeker niet die specifieke schokbelasting van hardlopen mee, dus daar is het toch maar 'surrogaat' voor. Ik bedoel: het kan echt hardlopen niet vervangen. Echt fietsen en zwemmen ook niet qua specificiteit van de training.

En ik ben en blijf een buitensporter. Crosstrainer was voor mij toch echt alleen maar uit nood. Dat binnen trainen gaat me heel gauw tegenstaan.

Louise

3

Re: trainen op een cross/orbital in de winter

Ik krijg altijd na een minuut of 10-15 een tintelend gevoel/gevoelloze voeten in een crosstrainer.

4 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (30-09-18 07:47:49)

Re: trainen op een cross/orbital in de winter

Ik heb er na mijn herseninfarct mee getraind toen ik nog helemaal niet stabiel kon lopen.
Het onderhoudt een beetje je conditie, maar zoals Louise zegt heeft het weinig meerwaarde voor hardlopen of fietsen.
Ik ren gewoon het hele jaar door buiten en voor de fietsconditie heb ik een mountainbike en ga ik Tacxen (nieuw werkwoord?).