1

Onderwerp: Hallo

Hallo,

Na een tijdje hier en daar wat te hebben gelezen op jullie forum ook maar een account aangemaakt.

Ik ben Remco, 42 jaar oud, getrouwd en een dochtertje van 2,5 jaar oud. Sinds 10 jaar en drie maanden gestopt met roken en een gezondere levensstijl gekozen. Eerst veel mountainbiken en later ook wielrennen. In de loop der jaren ook obstacle running er bij gaan doen. Ongeveer 3 jaar geleden een beetje de motivatie kwijt geraakt en in 2016 vader geworden wat ook niet helpt om tijd vrij te maken voor sporten.

Ik was op sportief vlak ook toe aan een nieuwe uitdaging. Iemand vroeg me mee te gaan naar een triathlon. In eerste instantie dacht ik "niks voor mij". Inmiddels heb ik twee 1/8 triathlons gedaan, ben er erg enthousiast over en wil er graag mee verder. Ik wil komend seizoen meer wedstrijden en naast 1/8 ook 1/4 of OD gaan doen.

Fietsen en lopen gaat redelijk maar zwemmen is dramatisch. Ik ben nooit verder gekomen dan mijn A diploma. Geen techniek en geen tempo, dus daar ga ik wat aan proberen te doen.

Groeten,
Remco.

2

Re: Hallo

Welkom!

3

Re: Hallo

Welkom hier!

4

Re: Hallo

Welkom Remco, klinkt als hele mooie veranderingen in je leven. T zwemmen klinkt trouwens heel herkenbaar, succes met trainen!

5

Re: Hallo

Remco welkom! 10 jaar en 3 maanden klinkt alsof je het nog exact bijhoudt wanneer je voor het laatst een peuk hebt gerookt wink Zal wel meevallen als je zoveel sport. Zelf ben ik trouwens ook nooit verder gekomen dan mijn A-diploma.

Succes in elk geval, al concrete plannen voor wedstrijden volgend jaar?

6

Re: Hallo

Welkom!
Ik ben 47 en vroeger niet verder gekomen dan rood wit blauwe lintje diploma A.
Dat ik begon kon ik niet eens 25meter borst crawl maar gaat nu veel beter.
Zwemles of cursus kan helpen, samen met zelf nog een keer zwemmen in de week en dan komt het vanzelf.

7

Re: Hallo

Welkom! De '10 jaar en drie maanden' viel me ook op, valt het gestopt-zijn nog steeds zwaar?

Ik had weliswaar diploma A en B maar ik kon in het begin ook amper 25 meter borstcrawlen. De techniek bleek echter prima leerbaar! Een cursus oid kan ik wel aanraden.

Louise

8

Re: Hallo

Nee, het gestopt zijn valt me niet zwaar, da's alleen de eerste 6 a 7 jaar smile (geintje, ik denk er eigenlijk bijna nooit aan) Ik bedacht me toevallig laatst dat het alweer tien jaar geleden is dat ik besloot dat het allemaal anders moest. Een hoop meegemaakt in de tussentijd. Ik wilde toen in een jaar tijd trainen van conditie 0 voor een hele zware MTB tocht. En dat heb ik gedaan, 7 uur en 18 minuten deed ik erover als ik het me goed herrinner.

Met het zwemmen zal het wel vanzelf beter gaan. In november start ik een cursus. Dan zal ik wel leren om er meer snelheid in te krijgen.
Ik heb nog geen geschikt wetsuit voor het buitenwater, ik ben benieuwd hoe dat zwemt. Ik heb wel een 7mm wetsuit van het duiken, maar daar kan je niet echt vrij in bewegen... Afgelopen zomer heb ik een aantal keer in een recreatieplas en in zee getraind. Erg fijn in buitenwater, maar het was er ook wel weer voor deze zomer.

9

Re: Hallo

Maca944 schreef:

Succes in elk geval, al concrete plannen voor wedstrijden volgend jaar?

Nee nog niks concreets. Ik wil dit najaar eens gaan kijken welke wedstrijden me leuk lijken. En natuurlijk meelezen hier op het forum om te zien wat mensen over wedstrijden zeggen.

10

Re: Hallo

Welkom! Veel leesplezier hier!