51

Re: 70.3 west friesland

En OD onder Ironman vlag heb ik nooit begrepen.
Je betaald heel veel geld extra voor ... een gewone OD ?!?

52 Laatst bewerkt door Macer (05-10-18 10:18:22)

Re: 70.3 west friesland

Omdat een Ironman 5150 en een OD voor mensen die het nooit doen niet te vergelijken zijn... Wij weten dat het, wat afstand betreft, niets meer is dan een OD, maar als je zoiets een beetje groot aankondigt is het voor veel mensen hun eerste triathlon (al weten ze waarschijnlijk niet eens dat een Ironman en een triathlon hetzelfde is) uitdaging waar ze aan gaan deelnemen.

53

Re: 70.3 west friesland

Nu snap ik dat Maastricht niet meer doorgaat vanwege te kort deelname, maar waarom Hoorn dan gedegradeerd wordt tot OD snap ik niet. Hoorn heeft nooit de kans gehad om zich te bewijzen op het vlak van deelname. Nou ja 2019 red ik toch nog geen 70.3, hopen dat de 5150 zo veel animo krijgt dat er in 2020 alsnog de 70.3 komt. Of is dat ook al uitgesloten?

54

Re: 70.3 west friesland

Waarschijnlijk wel. Normaal gezien gaat er nu een andere organisatie onder het IM label een 70.3 mogen gaan organiseren.

55

Re: 70.3 west friesland

Vind het toch een beetje raar. Wat zijn de extra kosten van een halve tov een OD? Marshalls zijn vrijwilligers, gemeentes staan er welwillend tegenover dus fietsparkoer en loopparkoers verkeersvrij houden hoeft niks te kosten. Raar ook dat IM Benelux als een gebied ziet (las ik ergens). Hamburg valt buiten dat gebied maar zit Maastricht duidelijk in de weg. In West Nederland wonen meer dan 5 miljoen mensen. 'West-Friesland' trekt internationaal misschien niet zo, misschien willen ze mikken op een grotere stad (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag), en dan met marketing meer aandacht op de sterke punten van Nederland: vlak en goede fietswegen (Nederland is niet voor niets het snelst fietsende land op Strava). Misschien kan TriAmsterdam hun evenement van een halve in Amsterdam uitbouwen komende jaren.

56

Re: 70.3 west friesland

wilagro schreef:

Nu snap ik dat Maastricht niet meer doorgaat vanwege te kort deelname, maar waarom Hoorn dan gedegradeerd wordt tot OD snap ik niet. Hoorn heeft nooit de kans gehad om zich te bewijzen op het vlak van deelname. Nou ja 2019 red ik toch nog geen 70.3, hopen dat de 5150 zo veel animo krijgt dat er in 2020 alsnog de 70.3 komt. Of is dat ook al uitgesloten?

https://3athlon.nl/streep-door-ironman- … -kalender/

Lijkt dat het plan juist is om in 2020 een 70.3 in Hoorn te doen. Dit waarschijnlijk als de 5150 een succes is.

57

Re: 70.3 west friesland

MontanaMan schreef:

. Misschien kan TriAmsterdam hun evenement van een halve in Amsterdam uitbouwen komende jaren.

Dan is een andere locatie toch echt wel noodzakelijk... Want het fietsparcours is alles behalve ideaal in de huidige versie..

58

Re: 70.3 west friesland

Of gewoon keihad West-Friesland als Amsterdam marketen. Callela is verder van Barcelona dan Hoorn/West-Friesland.

59

Re: 70.3 west friesland

MontanaMan schreef:

Of gewoon keihad West-Friesland als Amsterdam marketen. Callela is verder van Barcelona dan Hoorn/West-Friesland.

Ach ja, zo is Challenge Almere ook Challenge Almere-Amsterdam en wordt mijn woonplaats tot mijn afgrijzen steeds meer als Amsterdam Beach aangeprezen. Als door dit soort fopmarketing (pleonasme lijkt me) Ironman 70.3 Hoorn-Amsterdam door kan gaan heb ik er vrede mee.

60

Re: 70.3 west friesland

Haha, ja, het Muiderslot: Amsterdam Castle *auw*

Maarre - ik snap het ook niet. In Maastricht was het fietsparcours te technisch, nou, Hollandser dan in West-Friesland krijg je het niet, maar die gok wagen ze dus ook niet, of pas volgend jaar, maar dan moet het zich eerst bewijzen op een afstand waar er juist al zo veel meer van zijn en waar toch ook minder mensen van ver weg op afkomen, lijkt me?

Nou goed, ik moet ook op zoek naar een andere halve triathlon eind juni/begin juni. Is nog lastig. Amsterdam misschien, ja, maar daar was wel veel gedoe afgelopen jaar. De kalender is verder nog erg leeg, volgens mij duurt het langer dan andere jaren voordat de nieuwe data bekend worden, of niet? Ik kan me wel voorstellen dat veel organisatoren zaten te wachten op Ironman-duidelijkheid.

Louise

61

Re: 70.3 west friesland

Ik denk dat ook meespeelt hoeveel dorpen en steden bereid zijn te betalen voor de komst van zo'n evenement.

Tegelijk met IM70.3 Luxemburg is er een nieuwe IM70.3 in Frankrijk. In de Vendee, daar waar dit jaar ook al de Tourstart was. Misschien dat Nederlandse gemeenten daar toch wat anders instaan...

62

Re: 70.3 west friesland

De eerste editie van de triamsterdam vond ik dus geweldig maar dit jaar was er idd een aanpassing van het fietsparcours waardoor er meer bochten en slechter wegdek zou zijn. Vind het zelf ook wel spijtig want zou deze zeker nog een keertje mee willen doen als het uitkomt met mijn jaarplanning.

63

Re: 70.3 west friesland

Er zal in 2019 wel een IM70.3 in Belgie komen dat is al voor 99% zeker.

64

Re: 70.3 west friesland

ronnyke schreef:

Er zal in 2019 wel een IM70.3 in Belgie komen dat is al voor 99% zeker.

Da's mooi, al enig idee wanneer er meer informatie volgt?

ronnyke schreef:

De eerste editie van de triamsterdam vond ik dus geweldig maar dit jaar was er idd een aanpassing van het fietsparcours waardoor er meer bochten en slechter wegdek zou zijn. Vind het zelf ook wel spijtig want zou deze zeker nog een keertje mee willen doen als het uitkomt met mijn jaarplanning.

Eens, het parcours van 2017 was vele malen beter dan het parcours van dit jaar, hopelijk wordt het weer verbeterd in 2019 (prima om 2 rondjes te doen, maar doe die dan allebei buiten de stad).

65

Re: 70.3 west friesland

Louise schreef:

Haha, ja, het Muiderslot: Amsterdam Castle *auw*

Maarre - ik snap het ook niet. In Maastricht was het fietsparcours te technisch, nou, Hollandser dan in West-Friesland krijg je het niet, maar die gok wagen ze dus ook niet, of pas volgend jaar, maar dan moet het zich eerst bewijzen op een afstand waar er juist al zo veel meer van zijn en waar toch ook minder mensen van ver weg op afkomen, lijkt me?

Misschien, maar het trekt wel veel meer mensen uit de regio aan.. Een 70,3 doet niet iedereen en is maar voor een selectief groepje mensen weggelegd. Een OD is voor iedereen die een beetje zijn zinnen erop zet wel te doen en als je dan ook nog een IRONMAN bent als je over de finish bent is er genoeg potentieel in de Randstad/West-Friesland.

66

Re: 70.3 west friesland

LindaRotterdam schreef:

Ik denk dat ook meespeelt hoeveel dorpen en steden bereid zijn te betalen voor de komst van zo'n evenement.

Tegelijk met IM70.3 Luxemburg is er een nieuwe IM70.3 in Frankrijk. In de Vendee, daar waar dit jaar ook al de Tourstart was. Misschien dat Nederlandse gemeenten daar toch wat anders instaan...

Klopt daar heb ik mij maar voor ingeschreven. Les Sables d'Ollone, schijnt een redelijk vlak parcours te zijn.

ronnyke schreef:

Er zal in 2019 wel een IM70.3 in Belgie komen dat is al voor 99% zeker.

Net zo zeker als Hoorn..... smile

67

Re: 70.3 west friesland

ronnyke schreef:

Er zal in 2019 wel een IM70.3 in Belgie komen dat is al voor 99% zeker.

Heb jij enig idee om welke tijd van het jaar dat mogelijk zou kunnen gaan, dus bijvoorbeeld welke maand, of is dat nog onduidelijk of onbekend?

Louise

68

Re: 70.3 west friesland

Degene die onder IM vlag komt was dit jaar begin September. Maar veel betekend dit niet natuurlijk, IM Luxemburg was in het begin ook in Sept en erna in Juni. Is dezelfde organisatie dan de zwintriatlon. Maar zolang het nog niet op de ironman kalender staat is nog niks zeker natuurlijk maar de wedstrijd op zich bestaat wel al was vorige maand een eerste editie van.

69

Re: 70.3 west friesland

Dank je - afwachten dus. Best lastig, er gaan al inschrijvingen open en er zijn ook nog een boel data niet bekend, dan wordt plannen wel een grote gok. Nouja, luxeprobleem natuurlijk.

Louise

70

Re: 70.3 west friesland

Is er nog iemand die hier de laatste 2 maanden iets over heeft gehoord? Laatste dat ik weet is namelijk van die tijd, toen werd vermeld dat ze nog steeds positief waren over het organiseren van een olympische afstand. Maar ik krijg toch het vermoeden dat het lampje uit is gegaan.

71

Re: 70.3 west friesland

Ik heb begrepen dat het definitief niet doorging. In eerste instantie zouden ze los willen met een 35.6 of hoe heet een standaard afstand bij een Ironman, maar daar zijn ze ook van terug gekomen. Weet alleen niet meer waar ik die informatie vandaan heb.

72

Re: 70.3 west friesland

Cootje schreef:

Ik heb begrepen dat het definitief niet doorging. In eerste instantie zouden ze los willen met een 35.6 of hoe heet een standaard afstand bij een Ironman, maar daar zijn ze ook van terug gekomen. Weet alleen niet meer waar ik die informatie vandaan heb.

Een OD is dan een 5150 (dan kan het ineens wel in meters), en ik denk dat het verstandig is om dat niet onder het IM label te organiseren. Het aanbod van OD triathlons is groot genoeg en om je op dat vlak te onderscheiden en het ongetwijfeld hogere inschrijfgeld te rechtvaardigen lijkt mij nogal een uitdaging.

73

Re: 70.3 west friesland

En om op deze relatief korte termijn dan wel 1000 deelnemers te moeten laten inschrijven, een nog grotere uitdaging.

74 Laatst bewerkt door arnosmit (22-12-18 11:45:11)

Re: 70.3 west friesland

Dus toch een OD op 7 juli, inschrijfkosten €70, het is te overzien. En voor 2020 een 70.1 aangekondigd (maar dan zal 2019 wel eerst een succes moeten worden?). Ik heb er wel zin in, valt wel erg kort tussen 1/8 Nieuwe Niedorp en 1/8 Schagen, misschien Nieuwe Niedorp dan maar laten schieten.

Overigens is de foto op de landingspagina http://eu.ironman.com/triathlon/events/ … sland.aspx uit Medemblik. Dan moet je wel een grote fietsronde maken (70 km) om daar langs te gaan. Leuke route voor de halve, maar organisatorisch onhaalbaar schat ik in.

75

Re: 70.3 west friesland

Het inschrijfgeld valt gelukkig wel mee inderdaad. Dat weekend heb ik nog geen wedstrijd, maar het zou niet ideaal zijn in de voorbereiding op Hamburg. Maar goed, het lijkt me wel een mooie locatie voor een wedstrijd en als ik een beetje kan helpen om in 2020 een 70.3 naar Hoorn te krijgen dan doe ik dat graag.