1

Onderwerp: Ultieme voorbereiding

Naast zwemmen, fietsen, lopen en het wisselen zijn er zat andere zaken waar iemand zich op kan trainen of in ieder geval goed op kan voorbereiden. Krachttraining, voeding, materiaalkennis, ..., ...
Wat zijn zaken waar iemand zich nog meer op kan voorbereiden/waar moet iemand zeker aan denken wil hij een "topprestatie" kunnen leveren?

2

Re: Ultieme voorbereiding

Materiaal in het algemeen.

Al de onderstaande dingen kunnen je winst opleveren bij dezelfde trainingsarbeid.

Goed passend wetsuit.
Een bij de omstandigheden passend brilletje (helpt je makkelijk orienteren in open water)

(Tijdrit) fiets
Hoge/dichte wielen
Schoenen met elastiekjes aan je pedalen
Tijdrit helm

Elastische veters in je loopschoenen (triathlon schoen)

En ik ben vast nog wel een paar dingen vergeten die je tijdwinst op kunnen leveren zonder training...

3

Re: Ultieme voorbereiding

Hoi Vanzella

Zwembrilletje aan de omstandigheden aanpassen. Nooit geweten dat dat kon. Hoe werkt dat met het orienteren met een aangepast brilletje ? Ik zwem ook vaak "niet in een rechte lijn", werkt het daar (ook) voor?

A+
Arthur

4

Re: Ultieme voorbereiding

ik heb een lichblauwbrilletje voor zwemmen onder donkere omstandigheden en een donker brilletje voor zwemmen in buitenwater als de zon schijnt.

Met dat lichte brilletje zie je meer als je "op zoek bent" naar een boei, maar als de zon schijnt schittert het nogal en is een donker brilletje beter om de schittering en het zonlicht te filteren.

In ALmere had ik mijn lichte brilletje op, vanwege het klote weer een uur voor de start. Tijdens het zwemmen kwam de zon echter op en keek ik er recht in op zoek naar de boeien. ALs gevolg daarvan zwom ik zelfs tegen een boei aan (wel een fijne gewaarwording dat ik op de ideale lijn lag smile)

5

Re: Ultieme voorbereiding

Hahaha nog nooit zo "bekeken". Ga je volgend jaar voor een verbetering in Almere ?
Met die wind vind ik 10.55 wel heel strak hoor. Ik heb 3x binnen de 11 uur mogen finishen, maar ik geloof niet met zoveel wind als dit jaar. Chapeau.

Ik mag een ieder overigens opmerkzaam maken op een hele mooie wedstrijd in Geradmer-Morvan in het 1e weekend van september. Een heel triathlonweekend :

http://www.triathlondegerardmer.com/

A+
Arthur

6

Re: Ultieme voorbereiding

petitmas schreef:

Hahaha nog nooit zo "bekeken". Ga je volgend jaar voor een verbetering in Almere ?
Met die wind vind ik 10.55 wel heel strak hoor. Ik heb 3x binnen de 11 uur mogen finishen, maar ik geloof niet met zoveel wind als dit jaar. Chapeau.

Ik mag een ieder overigens opmerkzaam maken op een hele mooie wedstrijd in Geradmer-Morvan in het 1e weekend van september. Een heel triathlonweekend :

http://www.triathlondegerardmer.com/

A+
Arthur

Plak deze reclame ook even bij Triathlons en Duatlons! Dan kan ik hem volgend jaar vinden. Jaar na jaar zo hard trainen is wel zwaar hoor.. Knap vind ik dat van de "structurele" lange afstand atleten.

Ben begin Augustus 8km van Gerardmer een weekje gaan kamperen/trainen en het is een bijzonder mooi gebied, dus de kans is groot dat ik daar volgend jaar meedoe...

Bedankt voor de lofuitingen tussen haakjes  maar voorlopig geen hele meer voor mij. Het evenement vond ik te gek, alleen de training is bjna niet te combineren met mijn werk en gezin. Afgezien van het feit dat anderhalf uur lopen of 3 uur fietsen wel de limiet is van wat ik leuk vind om te trainen. Dus in 2010 maximaal de halve afstand.