176

Re: Triathlon blogs!

Testen is het beste! Succes!

177

Re: Triathlon blogs!

Naast dat ik super trots ben met mijn resultaat in Almere, en mijn motivatie in de maanden er naar toe om gestructureerd te trainen is het niet een prestatie die ik in mijn eentje had kunnen halen.

Deze keer geen verhaal over hoe ik het ervaren heb, wat mijn ervaringen zijn of wat ik anders wil gaan doen, maar even een momentje om stil te staan bij de mensen om mij heen die me geholpen hebben. Een bedankje aan mijn dreamteam :-)

https://www.marcellagerwerf.com/bedankj … dreamteam/

178

Re: Triathlon blogs!

Mooi geschreven weer Marcel!

179 Laatst bewerkt door seelb (19-09-18 09:23:34)

Re: Triathlon blogs!

mooie blog Marcel!

nieuw stukje: https://tri-to-improve.com/2018/09/18/s … n-haarlem/

180

Re: Triathlon blogs!

Dankzij mijn blessure die maar door blijft klagen helaas nog geen super triathlon-specifieke blog. Maar toch leuk om te lezen, vooral voor de mensen die nog wel eens in de sportschool staan wink

http://www.labrands.nl/totale-awkwardne … ortschool/

181

Re: Triathlon blogs!

Leuk om te lezen Doubtless en herkenbaar. Voelde me in Mn sportschool tijd vaak een beetje de vreemde eend in de bijt.

182

Re: Triathlon blogs!

marcell schreef:

Naast dat ik super trots ben met mijn resultaat in Almere, en mijn motivatie in de maanden er naar toe om gestructureerd te trainen is het niet een prestatie die ik in mijn eentje had kunnen halen.

Deze keer geen verhaal over hoe ik het ervaren heb, wat mijn ervaringen zijn of wat ik anders wil gaan doen, maar even een momentje om stil te staan bij de mensen om mij heen die me geholpen hebben. Een bedankje aan mijn dreamteam :-)

https://www.marcellagerwerf.com/bedankj … dreamteam/

Mooi om te lezen!

183

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Dankzij mijn blessure die maar door blijft klagen helaas nog geen super triathlon-specifieke blog. Maar toch leuk om te lezen, vooral voor de mensen die nog wel eens in de sportschool staan wink

http://www.labrands.nl/totale-awkwardne … ortschool/

Leuk stuk!

Bij mij op de sportschool wordt er wel redelijk veel gepraat, met name door de boys in het krachthonk die elkaar met feitjes om de oren slaan over hoe je nog 'leaner' en 'rippedter' (is dat een woord?) kan worden. En er lopen heeeeel veeeel mensen rond met immense koptelefoons die ook kneiterveel op hun mobiel bezig zijn. Die leven echt helemaal in hun eigen wereldje en houden naar mijn smaak veel te lang apparaten bezet. Verder is het heel leuk en gezellig.

184

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Dankzij mijn blessure die maar door blijft klagen helaas nog geen super triathlon-specifieke blog. Maar toch leuk om te lezen, vooral voor de mensen die nog wel eens in de sportschool staan wink

http://www.labrands.nl/totale-awkwardne … ortschool/

Leuke blog en herkenbaar. Daarom heb ik maar een eigen krachthonk gemaakt big_smile

185

Re: Triathlon blogs!

weer behoorlijk wat nieuwe artikelen de afgelopen tijd:

www.tri-to-improve.com

186

Re: Triathlon blogs!

Ik heb weer een nieuw stukkie tekst!
Kan me zomaar voorstellen dat deze voor sommigen wel herkenbaar is big_smile
En voor de onwetenden/zoekenden een goede tip wink
http://www.labrands.nl/workout-buddy-storytel/

187

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Ik heb weer een nieuw stukkie tekst!
Kan me zomaar voorstellen dat deze voor sommigen wel herkenbaar is big_smile
En voor de onwetenden/zoekenden een goede tip wink
http://www.labrands.nl/workout-buddy-storytel/

Ik luister nergens naar, geen muziek, geen luisterboeken. Nooit gedaan ook. Ik vind het (1) gevaarlijk, en (2) het leidt mij juist af omdat ik hypergevoelig ben voor muziek. Bij een snel nummer zou ik sneller gaan lopen en bij een langzaam nummer ...... Ik wil echt tijdens het sporten het gevoel hebben dat ik er alleen voor sta, ik tegen de elementen. Maar met name dat je geen omgevingsgeluiden hoort van ander verkeer beangstigd mij. Ik moet weten wat er om me heen gebeurt. Ik moest enorm lachen om je stemmetjes. Bij mij heet dat het 1001 smoezenboek.

Je moet sneller dan de klos zijn.

188

Re: Triathlon blogs!

Ik luister ook niks tijdens het sporten, dat vind ik ook best gevaarlijk.
Behalve op de Tacx, dan staat Netflix aan terwijl ik me door mijn TrainerRoad programma's heen worstel.

Luisteren naar boeken lijkt me helemaal bizar, ik heb toch echt mijn focus op de training zelf.
Zorgen dat je training uit verschillende elementen bestaat ipv 1 of meerdere uren in een enkele zone draven/fietsen.
En geniet tijdens de easy momenten van de omgeving, de natuur.

189

Re: Triathlon blogs!

nog een niet-herkenner - een luisterboek tijdens het sporten, ik moet er niet aan denken. Met luisterboeken heb ik sowieso niks, en ik train buiten ook niet met muziek of andere afleiding op m'n oren. Inderdaad gevaarlijk en/of hinderlijk voor de mede-weggebruikers, en het zou me maar afhouden van het lekkere denken tijdens het rustige sporten, als m'n gedachten wat kunnen dwalen. Ik hoor ook graag vogels en wind enzo, of de groet van een passerende loper. Dat van de eenzame strijd tegen de elementen herken ik ook wel. 

Louise

190

Re: Triathlon blogs!

Wat iedereen hiervoor zegt. Zondag liep ik een stuk door de Amsterdamse Waterleidingduinen. Daar is verder geen verkeer toegestaan en er zijn weinig wandelaars (althans, als je iets verder gaat). Op een gegeven moment werd ik me erg bewust van de heerlijke stilte om me heen, alleen de natuur en ik, volledig Zen, heerlijk!

191 Laatst bewerkt door Doubtless (25-10-18 18:09:13)

Re: Triathlon blogs!

Muziek gevaarlijk begrijp ik, dan mis je inderdaad de omgevingsgeluiden. Dat is met een luisterboek veel minder, dat is beter te vergelijken met een gesprek.

Ik vind het wel ontzettend interessant dat jullie überhaupt niets luisteren tijdens de training! Dan wint mijn 1001 smoezenboek (mooie benaming mcguyver) het van mijn schema...

192

Re: Triathlon blogs!

Ik deed het vroeger veel, luisterboeken. Dat is nog in de tijd dat ik het cd’tje leende bij de bieb, en kopieerde naar mijn Ipod. Tijdens een 30 km training in aanloop naar een marathon best aangenaam. Heb zo heel wat boeken, waaronder Harry Potter, beluisterd.

Tegenwoordig luister ik nergens meer naar, behalve mijn loopmaatjes. Langere duurlopen doe ik met een groep, kortere duurlopen kan ik wel even zonder doppies in mijn oren.

193

Re: Triathlon blogs!

Ik loop wel hard met een koptelefoon en eigenlijk altijd dezelfde playlist. Dat geeft een prettig gevoel van herkenning en is zorgvuldig ingedeeld van heel rustige naar wat stevigere muziek, zodat ik niet te intensief begin, maar toch wat stimulans heb als het wat meer moeite gaat vragen. Muziek zacht om de omgeving (verkeer) goed in de gaten te kunnen houden, al loop ik meestal op erg rustige weggetjes.

194

Re: Triathlon blogs!

Ik liep vaak met muziek op (meestal maar een oortje in), maar het laatste jaar eigenlijk niet meer. Ik mis de muziek niet. Met fietsen en zwemmen (ja die zijn er) nooit muziek op.

195 Laatst bewerkt door MontanaMan (26-10-18 10:57:05)

Re: Triathlon blogs!

Deze kwam in een ander topic voorbij: https://jannetlooptlang.blogspot.com

Wat een afstanden loopt die! En veel wedstrijden ook. Dit jaar in januari 2 marathons, in maart een 100k, in mei een 100k, in juni 7 dagen achter elkaar tussen 43k+, in juli een wedstrijd van 173k, in augustus 10 marathons in 10 dagen en in september weer een 100k.

Leuk feitje: In de wedstrijd van 173k, de kolnpfad ultra, waren er 50 starters en 22 finishers. Nr 1 en 2 overall waren vrouwen!

196

Re: Triathlon blogs!

MontanaMan schreef:

Deze kwam in een ander topic voorbij: https://jannetlooptlang.blogspot.com

Wat een afstanden loopt die! En veel wedstrijden ook. Dit jaar in januari 2 marathons, in maart een 100k, in mei een 100k, in juni 7 dagen achter elkaar tussen 43k+, in juli een wedstrijd van 173k, in augustus 10 marathons in 10 dagen en in september weer een 100k.

Leuk feitje: In de wedstrijd van 173k, de kolnpfad ultra, waren er 50 starters en 22 finishers. Nr 1 en 2 overall waren vrouwen!

!
Wauw, zwaar onder de indruk van deze vrouw!

197

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Muziek gevaarlijk begrijp ik, dan mis je inderdaad de omgevingsgeluiden. Dat is met een luisterboek veel minder, dat is beter te vergelijken met een gesprek.

Dat vraag ik me af, want op een luisterboek moet je je juist meer concentreren, als je het echt wil volgen. Het is niet alleen dat je minder hoort, het is ook dat je meer in een eigen wereldje bent. Zoals met bellen ook - je hebt maar een bepaalde  hoeveelheid aandacht, en die is dan ergens anders dan bij het sporten en je directe omgeving.

Louise

198

Re: Triathlon blogs!

Doubtless schreef:

Ik heb weer een nieuw stukkie tekst!
Kan me zomaar voorstellen dat deze voor sommigen wel herkenbaar is big_smile
En voor de onwetenden/zoekenden een goede tip wink
www.labrands.nl/workout-buddy-storytel/

Ik luister tijdens mijn fiets- en/of looptrainingen regelmatig naar podcasts.

Gevaarlijk om tijdens het trainen iets te luisteren? In druk verkeer wel, omdat je dan ook grotendeels afhankelijk bent van je gehoor om de situatie om je heen in te schatten. Ik heb dan weer het voordeel dat we landelijk wonen en ik vaak vroeg in de ochtend train waardoor ik soms niemand tegenkom onderweg.

Het tempo van muziek kan me soms ook uit mijn loop/trap ritme brengen. Een podcast is eigenlijk gewoon een gesprek wat ik natuurlijk gemakkelijk kan volgen zonder me volledig te hoeven concentreren.

En altijd hooguit 1 oordopje in, zodat ik met mijn andere oor in ieder geval nog wat kan horen. En het volume niet te hard.

199

Re: Triathlon blogs!

Ik zet het maar even hier, wist niet zo goed een plek.

De podcast van Mark Tuitert, Drive geheten, was de laatste keer met Jac Orie, zijn voormalig trainer.
In deel 2 ervan kwam het gepolariseerd trainen aan bod, Jac was een van de eersten die hiermee ging experimenteren.
Hij heeft tevens een (niet bewezen,want ze weten het nog niet precies) mooie theorie over wat het mechanisme zou kunnen zijn, waardoor je toch sneller wordt terwijl je zoveel in zone 1 traint.

Ik vond het superinteressant!

200

Re: Triathlon blogs!

Zeker interessant, ook het hele verslag van experimenteren in de loop van de tijd om zo tot een individuele, optimale trainingsaanpak te komen die tot Olympisch goud leidde. Voor mij was nieuw dat die central governor dus kennelijk 'makkelijker' wordt bij hoog-intensieve inspanningen als je veel rustig/aeroob traint - eerder 'ga je gang maar' zegt. En daar word je dus sneller van.

Ook het gedeelte over de mentale kant en hoe dat samenhangt met je energiesystemen had ik nog nooit eerder zo gehoord. ik herken het wel: ik word van - voor mij te - lang hardlopen ongelukkig. Ik vond het wel troostrijk om het zo uitgelegd te horen.

Enne - 1000 Watt gemiddeld, over 30" - wauw.

(Wel een geduldskwestie voor mij, zo'n podcast; ik lees liever, dat kan ik veel sneller.)

Louise