2,476

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

FRNK80 schreef:

Eindelijk een "echt" triathlon horloge besteld, de Garmin Forerunner 735XT tri bundel ter vervanging van mijn huidige Garmin Forerunner235.

Geniet ervan. Ik geniet dagelijks van mijn Garmin. Ik hou hem dag en nacht om. En jullie?

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,477

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

"het complete triatlon trainingshandboek" van Paul Van Den Bosch en Marc Herremans. uitgeverij Deltas.
Toevallig tegengekomen tijdens shoppen in winkelcentrum. Recent uitgegeven 2017 als ik de romeinse cijfers vertaal. 170blz   

Helaas geen fietsvest voor winter tegen een redelijke prijs gevonden. Enkel de kleine maatjes blijven in de uitverkooprekken hangen.

2,478

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Huh, maf, Laris,  van dat boek! En dus speciaal voor vrouwen niet veel bijzonders, Erica?

Louise

2,479

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:
FRNK80 schreef:

Eindelijk een "echt" triathlon horloge besteld, de Garmin Forerunner 735XT tri bundel ter vervanging van mijn huidige Garmin Forerunner235.

Geniet ervan. Ik geniet dagelijks van mijn Garmin. Ik hou hem dag en nacht om. En jullie?

Heel tevreden over mn 735, maar ik draag hem enkel tijdens het trainen en wedstrijden.
Verder draag ik nooit een horloge.

2,480

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

amadeeke schreef:

Helaas geen fietsvest voor winter tegen een redelijke prijs gevonden. Enkel de kleine maatjes blijven in de uitverkooprekken hangen.

Zoek je een windbreaker?
Heb dr nog een liggen (mt L)  die wel weg mag, stuur me maar even een pb als je interesse hebt!

2,481

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:
FRNK80 schreef:

Eindelijk een "echt" triathlon horloge besteld, de Garmin Forerunner 735XT tri bundel ter vervanging van mijn huidige Garmin Forerunner235.

Geniet ervan. Ik geniet dagelijks van mijn Garmin. Ik hou hem dag en nacht om. En jullie?

Ik draag mijn Garmin nu ook de gehele dag, en ik ben voornemens om de 735 ook de gehele dag te dragen.

2,482

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik draag mijn Garmin ook dagelijks. Alleen is hij nu even terug bij Garmin. De barometer/thermometer sensor werkte niet meer. Ik heb een 935 die hoogte via een barometer doet, de 735 doet het via gps. Krijg een nieuwe van Garmin, mijne was 10 maanden oud.

2,483

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Ik draag mijn Garmin ook dagelijks. Alleen is hij nu even terug bij Garmin. De barometer/thermometer sensor werkte niet meer. Ik heb een 935 die hoogte via een barometer doet, de 735 doet het via gps. Krijg een nieuwe van Garmin, mijne was 10 maanden oud.

Bekend probleem bij Garmin. Ik had de 920 met hetzelfde probleem. Na mijn eerste keer open water zwemmen was het einde barometer. Hij is toen retour Garmin gegaan die hem had 'gerepareerd'.  Helaas was met de reparatie niets opgelost en ik kreeg toen via Coolblue shoptegoed van mijn aankoopbedrag destijds. Ik heb daar toen de 735 voor gekocht. Bewust voor de 735 gekozen vanwege de GPS ipv de 935 met barometer.

2,484

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb een Garmin Forerunner 935 overgenomen van een andere triatleet, die wegens een blessure moet stoppen. Vanavond ga ik hem uittesten bij zwemles en daarna schaatsles (geven), aanstaande zaterdag vuurdoop bij de wintertriathlon Groningen. Zeer uitgebreide mogelijkheden, waarin ik mijn weg nog wel moet vinden, het is allemaal iets minder gepolijst qua installatie en integratie dan de Apple Watch die ik tot nu toe gebruik.

2,485

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Die barometer lijkt een zwak punt te zijn van de Garmins, dat hoor ik wel vaker.

Zelf twijfel ik nog tussen de 935 en de nieuwe Polar, die wil ik eerst nog even zien en de reviews afwachten.

2,486

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vaker over gelezen inderdaad van die barometer. Maar verder vind ik het een geweldig horloge. Mijn vorige trouwens ook, de 920XT, maar die moest na 10 maanden terug wegens een wifi probleem. Daar kreeg ik ook een gerefurbishde voor terug onder garantie. Maar als het goed is krijg ik nu weer een nieuwe 935. Heb er wel over gedacht inderdaad om voor 735 te gaan aangezien ik komende jaren geen hele triathlons wil doen.

2,487 Laatst bewerkt door @Jeanette (31-10-18 15:04:57)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Foto bijvoegen lukt weer eens niet .
Maar net mijn Polar Vantage V
opgehaald bij de sportschool .

2,488

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Foto bijvoegen lukt weer eens niet .
Maar net mijn Polar Vantage V
opgehaald bij de sportschool .

Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn. Inmiddels zag ik ook de eerste filmpjes online staan, ziet er goed uit.

2,489

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

Foto bijvoegen lukt weer eens niet .
Maar net mijn Polar Vantage V
opgehaald bij de sportschool .

Heel benieuwd naar je ervaringen! Ik vind het in ieder geval een heel mooi horloge geworden. Zit zelf te denken om de Vantage M te bestellen.

Wat was jouw overweging om voor de V te gaan ?

https://www.polar.com/blog/polar-vantag … t-for-you/

nav hiervan leek de m voor mij prima smile

2,490

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Iemand enig idee waar de nieuwe Polars in de winkel liggen? Wil eigenlijk eerst even passen. Hier bij de lokale Media Markt en Decathlon waren ze nog niet te vinden.

2,491 Laatst bewerkt door @Jeanette (01-11-18 18:07:25)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@ Jörgen , doe ik !

Eerste indruk ; stuk lichter en aangenamer qua band te dragen dan de V800 .
Allereerst aangesloten aan de laptop , HF instellingen , gewicht etc  werden van de V800 overgenomen .
Trainings( display ) weergave moeten wel gepersonaliseerd worden .
Eerste rustige loopje gisterenavond ermee gedaan .
Geregistreerde HF kwam overeen met mijn gevoelsmatige HF .
Een goede eerste indruk dus qua meeting aan de pols .
Het synchroniseren met de App gaat heel snel , het opladen ook .

@ David ; tja ben toch wat dat betreft een beetje gek .
Wil dan toch alles ... er er achteraf geen spijt van hebben dat ik de V niet heb genomen .
Het is veel geld , maar weet wel dat ik hem ook in het dagelijkse gebruik ga dragen .

2,492

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

@ Jörgen , doe ik !

Eerste indruk ; stuk lichter en aangenamer qua band te dragen dan de V800 .
Allereerst aangesloten aan de laptop , HF instellingen , gewicht etc  werden van de V800 overgenomen .
Trainings( display ) weergave moeten wel gepersonaliseerd worden .
Eerste rustige loopje gisterenavond ermee gedaan .
Geregistreerde HF kwam overeen met mijn gevoelsmatige HF .
Een goede eerste indruk dus qua meeting aan de pols .
Het synchroniseren met de App gaat heel snel , het opladen ook .

@ David ; tja ben toch wat dat betreft een beetje gek .
Wil dan toch alles ... er er achteraf geen spijt van hebben dat ik de V niet heb genomen .
Het is veel geld , maar weet wel dat ik hem ook in het dagelijkse gebruik ga dragen .

Klinkt goed, dit weekend ff tijd maken om die van mij op te halen big_smile

2,493

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

24 uur een continue hartslagmeeting gedaan .
Interessant te zien wat je HF in de loop van de dag en nacht doet .
Dit vreet wel veel accu , zo,n 33% .
Verder dacht ik altijd een onrustige slaper te zijn ... dit schijnt niet zo te zijn . Ik schijn toch best veel echt te slapen .

2,494

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Na lang wikken en wegen vandaag een Garmin 5S gekocht. Tot nu toe heb ik altijd een TomTom Multisport gebruikt, die heeft echter geen ondersteuning voor triatlons.

Vanwege smalle polsen vielen veel andere horloges af. De nieuwe Polars heb ik nog niet gezien, maar die lijken nog een aantal functies te missen. Bijvoorbeeld goede weergave van afstand bij zwemmen.

Nu maar hopen dat GPS van de Garmin meevalt, daar heb ik wat mindere berichten over gehoord.

2,495

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hoe bedoel 'GPS van Garmin meevalt'? Met open water zwemmen?

2,496

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Hoe bedoel 'GPS van Garmin meevalt'? Met open water zwemmen?

Daar is ie in elk geval beter in dan de Tomtom.

Alleen GPS in de stad, tussen hoogbouw, is wel echt een achteruitgang... sad

2,497 Laatst bewerkt door Jörgen (08-11-18 19:24:37)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

Hoe bedoel 'GPS van Garmin meevalt'? Met open water zwemmen?

Ik las dat GPS van de 935 beter is, mogelijk vanwege stalen rand van de 5. Bij 5 Plus is dat opgelost.

Open water zwemmen verwacht ik wel enige afwijking, maar dat speelt bij bijna alle horloges.

2,498

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Als ik de berichten van DC rainmaker lees, dan is juist de GPS van de 5 plus minder.
Ik ben nog aan het wachten op de opvolger van de 735 met music. (als die ooit komt)

2,499

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ook op GLONASS? GPS is natuurlijk al wel een behoorlijk veroudert systeem, ontwikkelt in de jaren 60-70 ofzo. GLONASS is veel nieuwer, van de Russen. Hopelijk komt het Europese Galileo systeem in niet al te lange tijd beschikbaar. Dat zou het probleem tussen (en zelfs in) gebouwen op moeten lossen en dan wordt het tracken tijdens het zwemmen ook veel nauwkeuriger.

2,500

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Laris schreef:
Erica schreef:
Louise schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe je dat Iron Fit-boek vindt, Laris, dus als je daar nog een keer iets over wil laten weten als je het gelezen hebt - graag. Vooral dan over het vrouw-specifieke ervan.

Louise

Ik heb het boek. Leest makkelijk weg (vorig jaar op vakantie gelezen), maar ik kan me niet echt tips herinneren waar ik wat aan gehad heb. Gebruik het af en toe als naslagwerk, er staan diverse trainingsschema’s in voor 3 niveau’s voor alle afstanden. Verder veel drills voor zwemmen en oefeningen kracht/core voor blessurepreventie. Ik had wel een exemplaar waarbij de tekst wat wazig gedrukt was, niet overal even scherp. Ik ben benieuwd of dat bij jouw boek ook zo is.

Het kan nog veel gekker kom ik net achter! Er zit een compleet ander boek ingebonden achter de kaft, namelijk Speaking ill of the dead. Net waar ik op zit te wachten....Gauw maar even contact met bol.com opgenomen!

Jaja Bol heeft een nieuw exemplaar verzonden, je raadt het al.............................opnieuw speaking ill of the dead. Deze gaat terug en geld terug gevraagd.