26

Re: Wat doen jullie in de herfst en winter?

Goede stappen genomen met zwemmen MontanaMan. Ik doe volgende week 2uur zwemanalyse. Is wat korter dan een paar dagen Lanzarote, maar hoop daarmee toch kleine stapjes te kunnen maken. Vooral de confrontatie met de filmopnames en wat ik al tijden verkeerd doe.. Ben erg benieuwd. Volgende week en de week erop ook inspanningstesten zodat ik geirchter kan trainen na de winter.

27

Re: Wat doen jullie in de herfst en winter?

Zwemmen is het meest technische onderdeel waarbij je volgens mij het meeste aan dat soort analyses hebt. Het hangt een beetje van je eigen body awareness af hoe makkelijk je aanwijzingen van zo'n analyse daarna zelf aan kunt pakken in trainingen. Maar met weten wat beter kan, en hoe dat beter kan, en met welke oefeningen je dat kunt oefenen is al een hele grote stap natuurlijk. Succes!

28

Re: Wat doen jullie in de herfst en winter?

Ik heb vorige week zo een analyse laten doen. Is vrij interessant en weet nu ook hoe en aan wat ik deze winter moet werken maar of het invloed gaat hebben op mijn zwemtijden is nog maar af te wachten natuurlijk.

29

Re: Wat doen jullie in de herfst en winter?

De winst kan er ook inzitten dat je minder energie verspeelt met zwemmen. Dus misschien wordt je niet sneller, maar je kunt wel frisser uit het water komen.

30

Re: Wat doen jullie in de herfst en winter?

Ik heb ook al een paar keer zo'n 2-uur-zwemanalyse gedaan en vond het nuttig en ook erg leuk. In de aanloop naar volgend seizoen ga ik het zeker ook weer doen. Ik word ook nog steeds een heel klein beetje sneller (of minder langzaam wink ), en zwemmen is minder belastend geworden.

Louise