1

Onderwerp: Nieuw hier

Hej, ik ben Dave uit Hasselt (BE), ik word volgend jaar 40 en heb het in mijn hoofd gekregen om me eens aan triathlon te wagen. Ik ben behoorlijk sportief en een redelijke loper, heb er al een halve marathon opzitten. Sinds vorig jaar ook een racefiets gekocht waarmee ik deze zomer de Mont Ventoux 2 maal beklommen heb. Maar de combinatie van alles, het wordt spannend!

2

Re: Nieuw hier

Welkom, hoe is je zwemmen? Met de rest heb je al ervaring. Veel plezier!

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Nieuw hier

Welkom!
Heb je ook al een afstand in gedachte?

4

Re: Nieuw hier

Welkom!
Herkenbaar is de halve marathon en de racefiets maar hoe zit het met zwemmen idd?

5

Re: Nieuw hier

Welkom! De Mont Ventoux is wel een ongenadige klim, als je daarop komt, gaat een triathlon ook wel lukken. Nouja, als je een beetje kunt zwemmen inderdaad.

Louise

6

Re: Nieuw hier

Welkom hier!

7

Re: Nieuw hier

Welkom Dave! Als je family bent van Andy dan zit dat zwemmen waarschijnlijk wel goed wink

8

Re: Nieuw hier

Welkom Dave !

Leuk de Ventoux, die staat ook nog op mijn to climb lijstje.

Veel plezier en succes met trainen !

9

Re: Nieuw hier

Bedankt voor de warme onthaal :-)

Zwemmen zal de grootste uitdaging worden idd. Vroeger een redelijk goed recreatief zwemmer, maar voor een triathlon zal ik nog veel werk hebben aan het efficiënt zwemmen om zo weinig mogelijk energie te verspillen.


Hebben jullie tips waar ik goede trainingsschema's kan vinden?

10

Re: Nieuw hier

Zo lang je techniek nog niet een bepaalde basis heeft, heeft een trainingsschema niet veel nut.  Sneller en efficiënter word je dan van bezig zijn met je techniek, en niet van op afstanden of tijden gericht zijn. Heb je de mogelijkheid om ergens een cursus te doen?

Louise

11

Re: Nieuw hier

Absoluut, ik woon op 100 meter van een Olympisch zwembad. Ik ben nu aan het kijken om met een fiets-collega een zwemcursus te volgen.