276

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Prima trainingsweek waarin ik kan concluderen dan in het zwembad baantjes trekken nog geen succes is voor een flink stuk in het buitenwater zwemmen.

Ma: Fietsen 1 uur tacx
Di: Core stability 30 min
Wo: Hardlopen 11k 53 min
Do: Roeien warming up 15 min, Krachttraining 30 min, Zwemmen 1,2km zwembad
Vr: Rust
Za: Fietsen 1 uur tacx
Zo: Zwemmen in de Galderse meren (4*200 wetsuit + 3*200 non wetsuit) ging niet erg lekker, Fietsen 30 min Tacx + Hardlopen 6k wedstrijdtempo. Ook meteen gelletjes en repen uitgeprobeerd en dat ging goed, geen kramp oid.

As zondag 1/4 in Alphen dus tja, zwemmen overleven en dan genieten smile

277

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb de eerste week 3-2-1 lopen er weer op zitten. Maandag tot vandaag elke dag gelopen. Verder maandag ook gefietst en donderdag gezwommen, morgen nog even fietsen. Viel me minder zwaar dan vorig jaar jaar, terwijl ik wel met langere afstanden ben begonnen (4,5 - 9 - 13.5). De eerste 45km zitten er dus op, komende week 50k. Helaas heeft de boer hier de grasstrook om het veld waar ik vaak liep omgeploegd. Dat was een ideaal rondje van 2km op gras wat zelden modderig werd. Nu moet ik veel door het dorp over de asfaltstoepen lopen. Hopelijk krijgen mijn schenen daar geen problemen mee.

Zwemmen gaat ook nog steeds erg lekker sinds het zwemkamp. Veel techniek tijdens training deze week, en tussendoor zwommen we 150m, die gingen telken redelijk makkelijk in 2:10-2:11. Omdat we eerder klaar waren met de set dan gedacht konden we nog even voor de lol 3x 100m wisselslag doen op het eind, altijd afwachten of mijn hamstrings het daar dan nog mee eens zijn, maar ze prostesteerden niet smile.

278

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Lekker weekje, 2e week 3-2-1 en vanwege sociale verplichtingen de zwaarte in het begin van de week gelegd.
Ma: ochtend 10k lopen, avond 1u tacx VO2Max
Din: ochtend 10k lopen, avond 5k
Woe: avond 1u tacx sweet spot
Don: ochtend 5k lopen, avond 1u zwemmen
Vrij: ochtend 5k lopen, middag 45 min tacx sweet spot (moeie benen!)
Zat: 15k lopen
Zon: rust

Komende week door verplichtingen zal ik een tacx sessie moeten schrappen, deze week staat er 55k op het programma met 3-2-1.

279

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik de laatste weken minder train dan voorheen ofzo. Hardlopen is terug geschroefd omdat ik 2 weken geleden wat last begon te voelen in mijn knie, om niks te forceren direct afgebouwd in mijn schema dus.

Ma: 15min infietsen, 15min rustige interval lopen, 15min uitfietsen.
Di: 60min indoor fietsen
Wo: 60min zwemmen
Do: 60min fietsen
Vr: 60min zwemmen
Za: 60min mountainbike, 120min Elliptigo ivm herstel knie, 20min hardlopen

Totaal toch 8 uur getraind en dus niks minder dan anders, grappig dat het wel zo voelt. Misschien door de mindere intensiteit van mijn trainingen, of dat het hardlopen normaal voor mij toch het meest als hard trainen voelt (ondanks lage intensiteit momenteel).