101

Re: Plannen seizoen 2019

Mijn planning voor 2019 staat nog niet helemaal .

2-6 OD 5150 in Kraichgau ( aangemeld )

Juli ; nog niets leuke gevonden  1/8 ergens ??

4-8 Sassenberg Grandprix ; is een tussending tussen OD en een halve .
1.7 zwemmen , 67 bike , 15 hardlopen

1-9 Xanten OD

Misschien tussendoor nog een loopje .

102 Laatst bewerkt door Bart66 (13-11-18 22:59:42)

Re: Plannen seizoen 2019

Is Holten niets voor jou? De 35ste editie is dit jaar op 29 juni 2019, sluit naadloos aan op je planning :-)

Louise schreef:

Volgens mij zijn we laat met dit topic, later dan andere jaren (voorbeeld). Er zijn volgens mij ook nog niet zo veel data bekend, minder dan anders, of lijkt dat maar zo?

In elk geval, uitgaande van ongeveer dezelfde data als afgelopen seizoen zijn dit mijn triathlonplannen:

- Half mei: 1/8e Ter Aar (C).
- 25 mei: Brouwersdam90 (B)
- Tussen half juni en half juli: een klassieke halve (dus 1,9-90-21,1, want die ontbreekt nog aan m'n collectie afstanden) (A). Ik had West-Friesland op het oog, maar die gaat niet door, dus ik ben nog op zoek. Kandidaten zijn TriAmsterdam en Klazienaveen. Ik houd me aanbevolen voor tips of voor wat er nog bijkomt op de agenda (niet te ver weg of met veel klimmen).
- Begin september: 1/8e Binnenmaas (C)
- 14 september: met een trio de hele van Almere, waarbij mijn taak wordt om 180 km te fietsen binnen 6 uur, om met z'n drietjes binnen de 11 uur klaar te zijn (manlief loopt, maatje van ons zwemt) (A)

En jullie?

Louise

103

Re: Plannen seizoen 2019

Holten is mooie wedstrijd, hij staat ook op mijn lijstje. Ik zag op de site trouwens nog niet wanneer de inschrijving exact start.

Voor de korte termijn heb de Boscross en halve van Egmond op m'n lijstje.

Ik twijfel nog of ik een hele marathon doe komend jaar, zou de eerste worden. Rotterdam zou wel aardig in het schema passen, maar op één of andere manier hik ik er een beetje tegenaan. Lopen gaat wel lekker laatste tijd.

104

Re: Plannen seizoen 2019

@Jeanette schreef:

Mijn planning voor 2019 staat nog niet helemaal .

2-6 OD 5150 in Kraichgau ( aangemeld )

Juli ; nog niets leuke gevonden  1/8 ergens ??

4-8 Sassenberg Grandprix ; is een tussending tussen OD en een halve .
1.7 zwemmen , 67 bike , 15 hardlopen

1-9 Xanten OD

Misschien tussendoor nog een loopje .

Holten is normaal gesproken altijd eind juni/begin juli. Hardenberg de week daarna (met zwemmen in de Vecht).

105

Re: Plannen seizoen 2019

Bart66 schreef:

Is Holten niets voor jou? De 35ste editie is dit jaar op 29 juni 2019, sluit naadloos aan op je planning :-)

Holten is geen halve, toch? Bovendien staat nu voor dat weekend bij mij de Cave Triathlon gepland (een 111). Ik houd het nog steeds op Klazienaveen voor m'n halve, maar ben ook nog steeds benieuwd naar die mogelijke Ironmanplannen in 't Zwin.

Louise

106

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:
Bart66 schreef:

Is Holten niets voor jou? De 35ste editie is dit jaar op 29 juni 2019, sluit naadloos aan op je planning :-)

Holten is geen halve, toch? Bovendien staat nu voor dat weekend bij mij de Cave Triathlon gepland (een 111). Ik houd het nog steeds op Klazienaveen voor m'n halve, maar ben ook nog steeds benieuwd naar die mogelijke Ironmanplannen in 't Zwin.

Louise

Nee Holten is geen halve. Heb je Klazienaveen al gedaan? Ben wel benieuwd, optie voor mij als halve in 2020...

107 Laatst bewerkt door Lennart73 (14-11-18 14:15:29)

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:
Bart66 schreef:

Is Holten niets voor jou? De 35ste editie is dit jaar op 29 juni 2019, sluit naadloos aan op je planning :-)

Holten is geen halve, toch? Bovendien staat nu voor dat weekend bij mij de Cave Triathlon gepland (een 111). Ik houd het nog steeds op Klazienaveen voor m'n halve, maar ben ook nog steeds benieuwd naar die mogelijke Ironmanplannen in 't Zwin.

Louise

Mijn verwachting is dat die IronMan in 't Zwin volgend jaar niet doorgaat, op de site van de Zwintriathlon zeggen ze dat 15 december alle info beschikbaar komt van hun eigen halve. Van het jaar hadden ze wel veel dingen aangepast naar IronMan standaard  en ze spraken ook openlijk uit dat ze IronMan willen binnenhalen. Maar dat is volgens mij meer wishful thinking. In vergelijking tot Hoorn hebben ze ook niet meer te bieden qua parcours, faciliteiten etc. Als het in Hoorn niet lukt zal het hier ook een moeilijk verhaal worden.

108

Re: Plannen seizoen 2019

Aha, dank je - ik had al even niet meer op de site gekeken, maar zie nu ook staan dat het 4 september wordt, dan houdt het sowieso op voor mij. Het hoefde van mij op zich geen Ironman te worden, het ging me er meer om dat er een kans was dat de datum zou veranderen (naar een weekend en mogelijk naar vóór de zomer) - en misschien ook dat de inschrijving iets kansrijker zou worden.

Nou, dan zijn de kansen van Klazienaveen voor mij weer verder gestegen. @Laris, nee, ik heb 'm nog niet eerder gedaan daar, ben benieuwd, heb wel goeie verhalen gehoord/gelezen. Of liever gezegd: geen slechte verhalen, geen gekke dingen.

Groet,

Louise

109

Re: Plannen seizoen 2019

Louise schreef:

Aha, dank je - ik had al even niet meer op de site gekeken, maar zie nu ook staan dat het 4 september wordt, dan houdt het sowieso op voor mij. Het hoefde van mij op zich geen Ironman te worden, het ging me er meer om dat er een kans was dat de datum zou veranderen (naar een weekend en mogelijk naar vóór de zomer) - en misschien ook dat de inschrijving iets kansrijker zou worden.

Er zijn 2 data voor de Zwintriathlon op 4 september is het de kwart, op zaterdag 7 september de halve. Voldoet die toch voor de helft aan je wensen, misschien een mooie seizoensafsluiter voor je? Inschrijving voor de halve was vorig jaar geen probleem, die was maanden lang open. Bij de kwart is het inderdaad een gekkenhuis binnen 10 minuten volzet.

110

Re: Plannen seizoen 2019

Louise dan zie ik je in Kanne ben inmiddels ook al ingeschreven. Deze in Knokke zal hoogst waarschijnlijk in 2019 niet onder de IM vlag georganiseerd worden en de datum zal ook niet veranderen aangezien ze dezelfde faciliteiten gebruiken van de kwart triatlon die er altijd de eerste woensdag van September word gehouden.

111

Re: Plannen seizoen 2019

Nee, september is 'm niet voor mij, ik ben dan (bijna) alleen nog maar aan het fietsen met het oog op de 180 km als één van een trio in Almere. Ik doe m'n halve uiterlijk half juli. Zwin dan wellicht het jaar erna ofzoiets.

Louise

112

Re: Plannen seizoen 2019

1 juni 2019 staat de 1e Vathorst(Amersfoort) triathlon op de ntb kalender. Site is nog niet online, staan al wel filmpjes op YouTube van het parcours. 1/8 en OD. Woon in Bunschoten, dus wacht het geïnteresseerd af!

113

Re: Plannen seizoen 2019

Mijn plan voor 2018 is om...
Ik zou me via Brouwersdam, het noordkop sprint circuit (Heerhugowaard. Langedijk, Nieuwe Niedorp, Schagen) en Emmeloord klaarstomen voor de halve challenge Almere, maar Almere heb ik ingeruild voor de Ventouxman: een halve met een beklimming van de Ventoux aan het eind van het fietsparcours en een veldloop op de flanken van de Ventoux (www.ventouxman.com)
Spannend avontuur en het maakt dat ik me ook meer op klimmen moet gaan voorbereiden. Ik heb er enorm veel zin in. De Ventoux is geen onbekende voor me, ik heb hem een keer of zes opgefietst, het lijkt me een fantastische ervaring om dat in een triathlon te doen!
Ik wil nog wel kijken of ik in augustus een andere halve kan vinden, maar dat is me nog niet gelukt.

114

Re: Plannen seizoen 2019

arnosmit schreef:

Mijn plan voor 2018 is om...
Ik zou me via Brouwersdam, het noordkop sprint circuit (Heerhugowaard. Langedijk, Nieuwe Niedorp, Schagen) en Emmeloord klaarstomen voor de halve challenge Almere, maar Almere heb ik ingeruild voor de Ventouxman: een halve met een beklimming van de Ventoux aan het eind van het fietsparcours en een veldloop op de flanken van de Ventoux (www.ventouxman.com)
Spannend avontuur en het maakt dat ik me ook meer op klimmen moet gaan voorbereiden. Ik heb er enorm veel zin in. De Ventoux is geen onbekende voor me, ik heb hem een keer of zes opgefietst, het lijkt me een fantastische ervaring om dat in een triathlon te doen!
Ik wil nog wel kijken of ik in augustus een andere halve kan vinden, maar dat is me nog niet gelukt.

Gaaf zeg! Net even op de site gekeken, mooi hoe ze het omschrijven: 21kms of pleasure, at 7.5% average smile
Daarna nog 20k trailrunnen. Mooi avontuur!

115

Re: Plannen seizoen 2019

LindaRotterdam schreef:

Ik durfde m niet wéér te openen big_smile

Dit jaar vooral niet te veel plannen. Inschrijven kan altijd nog als ik me verveel. Start ook niet meer met een team, dus dat haalt wat druk er af om vroeg in t seizoen al in vorm te moeten zijn.

En Roth is het hoofddoel, daarna zie ik wel weer verder.

25 mei Brouwersdam 90 (1-79-10)
2 juni AG EK SD Weert (1.5-40-10)
17 juni IM70.3 Luxemburg (als training/test)
7 juli Challenge Roth (AAA wedstrijd wink )

Weet iemand wanneer de inschrijvingen voor Weert openen?

116

Re: Plannen seizoen 2019

arnosmit schreef:

Mijn plan voor 2018 is om...
Ik zou me via Brouwersdam, het noordkop sprint circuit (Heerhugowaard. Langedijk, Nieuwe Niedorp, Schagen) en Emmeloord klaarstomen voor de halve challenge Almere, maar Almere heb ik ingeruild voor de Ventouxman: een halve met een beklimming van de Ventoux aan het eind van het fietsparcours en een veldloop op de flanken van de Ventoux (www.ventouxman.com)
Spannend avontuur en het maakt dat ik me ook meer op klimmen moet gaan voorbereiden. Ik heb er enorm veel zin in. De Ventoux is geen onbekende voor me, ik heb hem een keer of zes opgefietst, het lijkt me een fantastische ervaring om dat in een triathlon te doen!
Ik wil nog wel kijken of ik in augustus een andere halve kan vinden, maar dat is me nog niet gelukt.

Dit jaar zelf Ventouxman gedaan. Hele mooie wedstrijd. Zwemmen zal volgend jaar in een ander meer plaatsvinddn.

117

Re: Plannen seizoen 2019

Livio Livius schreef:

Dit jaar zelf Ventouxman gedaan. Hele mooie wedstrijd. Zwemmen zal volgend jaar in een ander meer plaatsvinddn.

Aha, interessant, ik hoor graag wat meer van je ervaringen, ik email je.

118

Re: Plannen seizoen 2019

pots_dave schreef:

Weet iemand wanneer de inschrijvingen voor Weert openen?

Loopt via NTB.

Als je je eerder gekwalificeerd hebt, heb je al een uitnodiging gekregen, dan kan je je opgeven. Anders middels een goede uitslag.

119 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (02-12-18 21:31:03)

Re: Plannen seizoen 2019

Zelf trouwens besloten om niet mee te doen,
beetje drukke periode en zie niet veel meerwaarde voor die kosten. 

LindaRotterdam schreef:

25 mei Brouwersdam 90 (1-79-10)
2 juni AG EK SD Weert (1.5-40-10)
17 juni IM70.3 Luxemburg (als training/test)
7 juli Challenge Roth (AAA wedstrijd wink )

Update:
9/12 Bruggenloop 15 km
??/2 Zwemloop Bergen op Zoom 1/4
10/3 City Pier City 21.1 km
31/3 Ronde Park 16Hoven 10 km
14/4 Westlands kampioenschap Funklasse
??/5 DK Zuid-Holland Funklasse
25/5 Brouwersdam 90
30/5 Runbikerunbikerun
17/6 IM70.3 Luxemburg
07/7 Challenge Roth
03/9 Triathlon Binnenmaas 1/4
??/9 In Flanders Fields Marathon of
22/9 IronLakes (half/full distance)

120

Re: Plannen seizoen 2019

1 september IM70.3 Kaprun-Zell am See!

121

Re: Plannen seizoen 2019

Inmiddels is de planning weer iets aangevuld:

- 22-12 Linschotenloop (1/2 marathon)
- 7-4 Marathon van Rotterdam
- 5-5 Marathon van Belfast
- 16-6 Challenge Geraardsbergen (70.3)

Daarnaast verwacht ik in augustus/september nog enkele 1/8 triathlons te doen, maar concreet heb ik daar nog geen plannen voor.

122 Laatst bewerkt door CCKB (01-12-18 12:47:43)

Re: Plannen seizoen 2019

Voorlopige plannen:
29 juni Xterra Zwitserland (sprint)
20 juli 5i50 Zurich (OD)
1 september Lausanne
Biennathlon

Dan ben ik nog op zoek naar een leuke race in Nld, waarschijnlijk augustus.

Maar eens kijken of deze plannen haalbaar zijn, na mijn debuut dit jaar.

123

Re: Plannen seizoen 2019

Tijdrit Almere is trouwens zaterdag 20 April, in het paasweekend.

124

Re: Plannen seizoen 2019

Gister ingeschreven voor Klazienaveen, de halve. Nog meer forummers met plannen daar? Of iemand nog tips voor een overnachtingsplek?

Louise

125

Re: Plannen seizoen 2019

LindaRotterdam schreef:

Tijdrit Almere is trouwens zaterdag 20 April, in het paasweekend.

Ben je daar eigenlijk een vreemde eend in de bijt als je niet met een TT bike van start gaat?