2,526

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Thanks David , had het al gezien vanochtend op internet .
Ik blijf het in de gaten houden ..

2,527

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Wiggle all the way …

Garmin 735xt Tri bundel besteld vandaag en DHB Aeron Tri suit :-)

2,528

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zelf net de Suunto Spartan Trainer Wrist HR Zwart gekocht voor 150 euro big_smile

2,529 Laatst bewerkt door Jörgen (23-11-18 21:37:09)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

LindaRotterdam schreef:
MontanaMan schreef:

Hoe bedoel 'GPS van Garmin meevalt'? Met open water zwemmen?

Daar is ie in elk geval beter in dan de Tomtom.

Alleen GPS in de stad, tussen hoogbouw, is wel echt een achteruitgang... sad

Inmiddels twee vergelijkbare loopjes vergeleken, ik kan helaas niet zeggen dat ik de GPS van de Garmin veel beter vind. (Ik liep echt niet door een hoekhuis.) Ook hartslag lijkt vergelijkbaar. Wel kan ik nu een band aansluiten, voor interval ga ik die zeker gebruiken.

Verder fijn horloge, die Garmin. Nu wat aan het spelen met schema's op m'n horloge, om te kijken of dat werkt voor mij. Batterijduur is goed (een week) en leuk om hartslag continue te meten. Goed afleesbaar scherm.

Ik deed vandaag overigens een ongestructureerde 'zwemtraining' (o.a. dingen opduiken met m'n zoon van 7), en de hartslagmeter leek het ondertussen prima te doen in het water. Jammer dat die tijdens een echte training uit staat.

2,530 Laatst bewerkt door felix (23-11-18 22:42:36)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zwemboeitje van Zone3 voor weinig bij Wiggle. Zag de Garmin 735 langskomen... toch maar niet gedaan.  Hoop dat Polar over de opstartproblemen heen komt..

2,531

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb die zwemboei ook gekocht op wiggle, samen met een nieuw zwembrilletje en compressport compressiesokken.
Daarnaast ook inlegzolen besteld bij solestar, eens kijken wat dat geeft.

2,532

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Knopen doorgehakt en de Tacx Vortex smart T2180 gekocht .
Een dongel en trainingsband zat in de aanbieding erbij .
De Tacx flux was ook een mooie aanbieding , maar me voor nu net iets te veel geld .

2,533

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een nieuw zadel big_smile
Plaatje plaatsen lukt niet, dus ff een link

https://www.syncros.com/in/en/product/s … 2-0-saddle

2,534 Laatst bewerkt door Tri-John (01-12-18 10:20:55)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Niet zozeer vandaag maar meer de laatste 2 maanden flink geïnvesteerd.

Sidi  T-4 triathlonschoenen
Shimano ultegra spd-l pedalen
43 inch led tv voor zwift
Apple tv 4 voor zwift
Zwift abonnement

En vandaag snel veters en een borstcrawl pakket ontvangen (snorkel, flippers, plankje e.d.)

Al met al genoeg spullen om een flinke basis te leggen deze winter.
Heb er nu een paar weken mee getraind in mijn “paincave” en ben er heel blij mee.

Na sinterklaas kan ik het borstcrawl pakket ook gaan proberen.

2,535

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

43 inch led tv voor zwift

big_smile

Met zo'n paincave geen excuses meer om niet te trainen!

2,536

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

MontanaMan schreef:

43 inch led tv voor zwift

big_smile

Met zo'n paincave geen excuses meer om niet te trainen!

Het is misschien een beetje overkil maar wel veel fijner dan de iPad.
Kan zo ook via de Apple tv/YouTube lekker muziek aanzetten als ik op de loopband sta.

En inderdaad, weer een stok achter de deur om te trainen.

2,537

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tri-John schreef:

Niet zozeer vandaag maar meer de laatste 2 maanden flink geïnvesteerd.

Sidi  T-4 triathlonschoenen
Shimano ultegra spd-l pedalen
43 inch led tv voor zwift
Apple tv 4 voor zwift
Zwift abonnement

En vandaag snel veters en een borstcrawl pakket ontvangen (snorkel, flippers, plankje e.d.)

Al met al genoeg spullen om een flinke basis te leggen deze winter.
Heb er nu een paar weken mee getraind in mijn “paincave” en ben er heel blij mee.

Na sinterklaas kan ik het borstcrawl pakket ook gaan proberen.

Top spul! Ik gebruik ook AppleTV voor Zwift en projecteer het via een beamer op de muur. 4 x 3m
Sindsdien is Zwift echt ideaal als er ook maar iets van kracht, omslagpunt of andere specifieke blokkentraining gepland staat.
Wat mij wel tegenviel is dat er via AppleTV maar 2 BT verbindingen gemaakt kunnen worden (waar ik er 3 nodig had) maar dat loopt ook makkelijk via de Companion app. Easypeasy!

2,538

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Volgens Garmin waren mijn schoenen aan vervanging toe, dus mijn komende loopkilometers worden gedaan met nieuwe Brooks adrenaline 19 schoenen.

2,539

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Momenteel loop ik op Asics RoadHawk FF. Omdat die goed bevallen en ik gedurende het seizoen niet met andere schoenen wil gaan lopen heb ik alvast een extra setje gekocht. Wel ander kleurtje, en met korting.

Daarnaast nog een paar bandjes voor m'n Garmin 5S.

2,540

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb gisteren een Tacx Flux gekocht. Ik gebruikte hiervoor een Tacx Booster, die ik via een sensor koppelde met Zwift. Hierbij had je dan constant dezelfde weerstand, alleen moest je bergop een hoger wattage trappen om een bepaalde snelheid te halen. Na mijn eerste ritje op de Flux was dit toch wel een heel groot verschil, waarmee het rijden toch wel veel realistischer wordt.

Voor wat betreft schoenen loop ik al jaren op Asics GT-2000. Tijdens de uitverkoop koop ik meestal een nieuw paar, meestal zijn dit dan niet de meest gangbare kleuren die nog over zijn...

2,541

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een Garmin index scale, wat een sof...
Ding is ontzettend mooi, maar als je in Garmin connect je inspanningsfactor boven de 7 hebt, meet hij geen vetpercentage meer:(
Die gaat dus retour....

2,542

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren een loop analyse bij TriPro in Hilversum gedaan. Erg leuk voor een cijferfreak als ik, en ook zeker nuttig. Gevoel en waarheid over hoe ik loop waren toch wat anders, dus een paar goede tips gekregen. Ook nog nooit zoveel paar schoenen gepast en getest. Ik loop al jaren op Saucony Guide schoenen. Heb Saucony, New Balance, 361 en nog 2 merken geloof ik aan gehad. Uiteindelijk bleek de beste en meest fijne schoen voor mij te zijn....de nieuwe Saucony Guide! Maar ook de 361 Sensation 3 kwam goed uit de bus en zat lekker. Mijn laatste 5-6 paar schoenen waren blauw, en daar heb ik er nog 2 van, de nieuwe Saucony's waren ook weer blauw dus ik heb voor de 361's gekozen die rood-wit zijn. Analyze ook nog dezelfde dag via email ontvangen en daar nu mee aan de slag.

2,543

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

pannenkoek schreef:

Een Garmin index scale, wat een sof...
Ding is ontzettend mooi, maar als je in Garmin connect je inspanningsfactor boven de 7 hebt, meet hij geen vetpercentage meer:(
Die gaat dus retour....

Dat is die 'slimme weegschaal'? Wat een inspanningsfactor boven de 7 is weet ik niet, maar ik gok dat de meeste triatleten daar wel boven komen. Heb je met Garmin contact gehad waarom dit zo is, lijkt me erg raar.

2,544

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Yep, dat is 'm.
Blijkt achteraf een bekend fenomeen te zijn, maar goed, ik lees meestal pas achteraf waar de bugs zitten:)

2,545

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben 20 december vorig jaar mijn garmin foreruner 935 verloren. Tijdens een fietstocht naar huis. Het is al een keer eerder gebeurt tijdens openhaard hout zagen maar toen voelde ik hem losschiete. Maar nu, onderweg, niks gemerkt helaas. Er moest dus wat anders komen. Het moest wel weer een Garmin worden. Ik ben er tevreden over. Na een analyse heb ik gekozen voor fenix 5 en geen 935. Waarom: ze zijn identiek waarbij de fenix 5 bij Amazon 378 euro is en de 935 440 euro. Ik heb dusde goedkoopste gekozen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,546

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Gisteren nieuwe hardloopschoenen gekocht, vandaag mee gerend: de Mizuno Wave Inspire 14. Ik heb in de winkel 3 paar getest, maar het waren weer (bijna traditiegetrouw) het eerste paar wat het lekkerste liep. Zou dat iets psychologisch zijn? wink

2,547 Laatst bewerkt door Jörgen (03-01-19 22:25:26)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

mcguyver schreef:

Ik ben 20 december vorig jaar mijn garmin foreruner 935 verloren. Tijdens een fietstocht naar huis. Het is al een keer eerder gebeurt tijdens openhaard hout zagen maar toen voelde ik hem losschiete. Maar nu, onderweg, niks gemerkt helaas. Er moest dus wat anders komen. Het moest wel weer een Garmin worden. Ik ben er tevreden over. Na een analyse heb ik gekozen voor fenix 5 en geen 935. Waarom: ze zijn identiek waarbij de fenix 5 bij Amazon 378 euro is en de 935 440 euro. Ik heb dusde goedkoopste gekozen.

Enig idee hoe het bandje los is geraakt?

Mijn 5S bandjes heeft ook snelsluiting. De originele lijken prima, de imitatie bandjes van Just in Case gaan echter te makkelijk los. Die gebruik ik dus niet meer met sporten.

Prijsbeleid van Garmin is me verder een raadsel. Ik keek ook naar de 935, maar ben vanwege prijsverschil voor 5S gegaan. Zal wel zijn omdat 5 al een opvolger heeft en 935 niet.

2,548

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heb sinds bijna 2 jaar een Fenix 5. Ben er zelf ook erg tevreden over. Het originele siliconen bandje van Garmin begaf het ongeveer na een jaar. Nieuw bandje van Garmin kost €50, dus via chinese webshop voor €4 per stuk een zwik namaak bandjes gekocht. Ben nu na een jaar nog steeds met de eerste bezig en nog nooit losgeschoten. Gebruik dit bandje voor dagelihks gebruik en lipen en fietsen. Voor zwembad gebruik ik het extra bandje van Garmin (knal geel) dat er bij zat toen ik hem kocht. Dat geel is toch lelijk dus niet erg als het een beetje uitbijt door het chloor. Het is belangrijk dat het klikmechanisme van het bandje goed vast zit aan het klokje, na wisselen bandje altijd goed controleren.

2,549 Laatst bewerkt door HansH (08-01-19 07:40:59)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Roka Maverick Pro II wetsuit voor mijn vrouw. Ik kreeg een mailtje van Roka dat ik, omdat ik "first out of water" was in mijn agegroup bij IM Klagenfurt, 50€ korting kreeg, dus maar even gekeken naar reviews en prijzen. Sympathieke actie, vond ik. Was het pak nog in de aanbieding ook, dus van €750 voor €450-€50=€400,-. Mijn vrouw zou zeggen: met zoveel korting kon ik hem niet laten hangen smile Mooi wetsuit, past goed, zeer goede reviews!

(Ik had zelf al een Sailfish ONE wetsuit gescoord op de beurs in Klagenfurt, ook met €50 korting, omdat ik een podiumplaats had - nog even en ik ga serieus geld verdienen met triathlon... lol ). En waaruit maar weer blijkt dat als je vrouw ook triathleet is, je elke uitgave die je doet *2 moet rekenen....

triathlon is 3x leuker!

2,550

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

HansH schreef:

En waaruit maar weer blijkt dat als je vrouw ook triathleet is, je elke uitgave die je doet *2 moet rekenen....

Hahaha nou bij ons in het gezin doen we  alle 4 aan triathlon X4 is nog erger..