26

Re: Niet fit, wel sporten?

Komt me allemaal bekend voor, MontanaMan - sterkte! Het hoesten is wel de laatste fase, maar ik ben daar ook nog steeds niet helemaal vanaf. En vorige week heb ik,  voor het eerst ooit, bij het hoesten een rib gekneusd, dus ook over dat onderwerp kan ik nu meepraten. Tsjonge-jonge wat een pijn!

Gelukkig sinds zondag duidelijk aan de beterende hand. Ik heb nog niet gezwommen, ik heb geen idee of dat zou kunnen eigenlijk, ik zou in elk geval ook bang zijn voor de armen en benen van de andere zwemmers. Ik doe deze week alleen hardlopen, dat gaat redelijk, voelt ook wel lekker (die rib dwingt wel tot heel ontspannen lopen en gister lukte dat wonderwel), en is op dit moment qua sporten de 1e prioriteit. Verder neem ik nog wat extra rust. Gelukkig is dit nog zo'n beetje de minst erge periode van het jaar om in de lappenmand te zitten!

Louise

27 Laatst bewerkt door Jörgen (28-11-18 22:59:05)

Re: Niet fit, wel sporten?

Hier ook (de naweeën van) een griepje. Na een drukke periode en een rustig weekendje weg was het klaar, dagje ziek gemeld. Daarna snel weer aan de slag, maar sporten wel even op laag pitje gezet. Op vrijdag klein stukje gelopen, ging op zich redelijk maar vanwege vermoeid gevoel toch besloten het weekend rust te houden. Helaas maandag weer terug bij af, met spierpijn, duizeligheid, hoofdpijn en lijkbleek ging ik na twee uurtjes werken weer naar huis. Na twee dagen slapen gaat het nu weer redelijk.

Wel balen, want had mooi regelmatig trainingsritme te pakken sinds de lente. Bovendien zou ik net gaan opbouwen naar halve van Egmond. En snelle tijd zet ik maar even uit m'n hoofd.

28 Laatst bewerkt door MontanaMan (29-11-18 11:43:19)

Re: Niet fit, wel sporten?

Sterkte Jorgen.
En goed te horen dat het eindelijk op zijn einde loopt Louise. Ribben kunnen erg pijnlijk zijn ja, maar je kunt er weinig fout mee doen: auw is stop.
Het hangt er denk ik ook vanaf welke ribben gekneusd zijn met wat je nog kunt doen. Bij de onderste ribben heb je al een stuk sneller last van je ribben bij het aanspannen van de buikspieren dan wanneer je bovenste ribben gekneusd zijn.
Voel me nog steeds niet top, maar gaat de goede kant op, vanavond wel maar zwemmen denk ik, dat doe ik maar een keer in de week, en gewoon wat rustiger aan doen.

29

Re: Niet fit, wel sporten?

Bedankt! Rustpols lijkt ook weer wat normaler te worden, is toch wel goede indicator. Die zat de laatste tijd ruim boven de zestig, die zakt langzaam weer naar normale waarden.

30

Re: Niet fit, wel sporten?

MontanaMan schreef:

Ribben kunnen erg pijnlijk zijn ja, maar je kunt er weinig fout mee doen: auw is stop.

Ja, alleen is dat bij  hoesten wel lastig. Ik heb het in de eerste dagen met hoesten nog wat erger gemaakt. Maar inmiddels gaat het prima vooruit. Bij mij was het laag, ik denk dat je met hoesten alleen zwevende ribben kunt kneuzen, lijkt me zo. Inderdaad veel last richting buik(-spieren), maar ook bij mijn rug. Op dit moment gaat eigenlijk alleen zijwaarts buigen nog niet zo goed, maar verder weer wel. Komende week zwemmen en bodybalance weer voorzichtig oppakken.

De verkoudheid is er echt een 'from hell' bij mij. Ik ben vandaag precies 4 weken bezig,  ik denk al een hele week dat het bijna over is, maar er blijft maar iets in mijn keel zitten rommelen, de ene dag wat meer dan de ander. Pfff.... In geen jaren gehad, zo hardnekkig. Ik hoor om me heen wel veel vergelijkbare geluiden, dus kennelijk is het een rotvirus.

Ik heb afgelopen week  wel gelopen en dat gaat prima, mijn conditie heeft gelukkig weinig geleden. Gemiste training is alles bij elkaar één week; voor de andere sporten wel wat meer, maar dat is niet zo erg op het ogenblik.

En hoe is het met jullie, Jörgen en MontanaMan?

Louise

31

Re: Niet fit, wel sporten?

Gister heel kort en heel rustig gelopen met mijn vriendin. 2,5k met max hr 131 (Z1 loopt bij mij tot hoog in de 140). Vandaag voel ik me eigenlijk voor het eerst wel weer ok, maar wel een hele nare hoest vanochtend, en nu vanavond ook weer. Morgen hopelijk ff op de trainer of rustig een kort rondje hardlopen.

32

Re: Niet fit, wel sporten?

Hier nog even rustig aan, heb geen zin in terugval. Vrijdag wel gezwommen, voelde wat stroef maar tempo zat wel goed. Vanavond weer zwemmen en als alles goed gaat woensdag weer hardlopen.

Helaas is het druk op werk, dat helpt niet mee. Afgelopen weekend ook de nodige uurtjes achter pc gezeten. Het is maar even wat het is.