1

Onderwerp: De avonturen van een Ironman-tas

In het onderwerp over onze inbraak van afgelopen zomer gaat het over sporthorloges, dus maar even een nieuw onderwerp aangemaakt voor heuglijk nieuws: ik ben vandaag herenigd met mijn Ironman-tas! Die was ook gestolen, dat was zelfs het meest onvervangbare van alles, maar hij is een paar weken geleden aangetroffen bij een gearresteerde inbreker - dit verhaal: https://www.rijnmond.nl/nieuws/175169/I … giebedrijf

Ongelofelijk dat die kerel 3,5 maand heeft rondgelopen met zo'n herkenbare tas... Van Ironman Vichy 2016 lopen er hier in de omgeving nou niet bepaald veel tassen rond! Ik dacht dat die al lang op de vuilnisbelt was terechtgekomen ofzoiets. Maar nee dus. Hij moet wel even in de was, en jammer dat de tas niet kan praten, anders had hij vast een boel te vertellen!

Ik ben er erg blij mee, sowieso natuurlijk ook dat de dief gepakt is (het is echt 'onze' inbreker, er was ook ander bewijs). Hulde voor de politie, ze hebben het naar ons toe ook netjes en snel gedaan allemaal.

Met het sporten zelf heeft het niks te maken, maar ik vond het te leuk om hier niet te melden!

Louise

2

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Heel fijn, emotionele waarde is niet te bevatten.
Nog meer spullen terecht van jullie?

3

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Dat is mooi nieuws! Zo vaak lees je niet dat inbrekers gepakt worden maanden later nog gepakt wordt, en dan heeft hij ook nog eens zo'n opvallende tas nog steeds bij zich. smile Nu maar hopen dat hij ook echt voor een poosje opgesloten wordt, en niet zijn proces in vrijheid mag afwachten en slechts een tik op de vingers krijgt.

4 Laatst bewerkt door Louise (29-11-18 18:56:48)

Re: De avonturen van een Ironman-tas

wilagro schreef:

Nog meer spullen terecht van jullie?

Nee, niet dat we weten, maar de rechtszaak moet nog komen, dus wie weet.

MontanaMan schreef:

Dat is mooi nieuws! Zo vaak lees je niet dat inbrekers gepakt worden maanden later nog gepakt wordt, en dan heeft hij ook nog eens zo'n opvallende tas nog steeds bij zich. smile Nu maar hopen dat hij ook echt voor een poosje opgesloten wordt, en niet zijn proces in vrijheid mag afwachten en slechts een tik op de vingers krijgt.

Ja, wij waren ook verrast, we hadden niet verwacht er ooit nog wat van te horen!
We gaan op de hoogte gehouden worden van de juridische afwikkeling, ik ben benieuwd.

Louise

5

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Wat een bizar verhaal en knullig van de inbreker!
Mooi dat hij terecht is, nu heb je er 2 toch? smile

6

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Hedcandy schreef:

Mooi dat hij terecht is, nu heb je er 2 toch? smile

Ja, maar wel verschillende, want de tas die ik heb gekregen is van 2018 en dat is een ander type (wel handig ook) en met andere kleuren. Ik heb ze in Vichy net even per mail laten weten dat de tas van 2016 weer terecht is, en dat ik hoop dat ik die ander ook mag houden. Leek me wel zo netjes.

En zeker knullig, ja - het was sowieso niet de meest snuggere dief, hij had ook behoorlijk wat sporen achtergelaten. Suf voor hem, beter voor ons!

Louise

7

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Wat gaaf Louise !
Aan die tas hangt toch wel emotionele waarde en een verhaal .
Goed dat die gast gepakt is .

8

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Ja dat is mooi nieuws!

9

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Wat een verhaal Louise! Ongelofelijk hoe knullig inbrekers kunnen zijn, maar als ze niet knullig waren dan zouden ze waarschijnlijk voor een ander beroep hebben gekozen.

En mooi dat je de Ironmanorganisatie inlicht. Uiteraard zal je de nagezonden tas mogen houden, maar na hun geste is informeren het juiste om te doen.

10

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Wouw mooi verhaal! Fijn dat de inbreker gepakt is. Als die tas zou kunnen praten inderdaad...

11

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Dank jullie wel! De inbreker had hier wel meer knullige dingen gedaan, daar was de technische recherche wel bij mee, en de manier waarop-ie is gepakt is ook vrij knullig natuurlijk, hij neemt veel risico. Maar voor ons is dat nu alleen maar gunstig natuurlijk.

Ik had nog geschreven dat de tas wel in de was moest, hij zag er ietsje flodderig uit, maar ondertussen heb ik ontdekt dat hij enorm naar wasmiddel ruikt. Stinkt, zelfs - je ruikt het in de kamer waarin hij ligt, zo'n chemisch schoonmaakluchtje. Hij is juist een beetje überschoon, best gek. Hij is ofwel intensief gewassen en niet goed uitgespoeld, ofwel er is waspoeder in vervoerd ofzoiets. Ik ga hem dus wel nog uitspoelen!  Het flodderige is toch meer slijtage - hij is kennelijk best intensief gebruikt. Niet heel erg trouwens, hoor, hij doet het nog prima.

Louise

12

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Mooi verhaal zeg! Ik ben nu wel heel benieuwd naar een foto vd tas...!

13

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Op mijn weblog staat een foto van de hereniging vorige week: http://www.delftweg9.nl/triathlon/triat … ronmantas/

In de tekst een linkje naar deze foto van de tas toen ik 'm net had (met ernaast die van de 70.3 in Luxemburg): https://www.flickr.com/photos/henkverma … 206971001/

Louise

14

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Wat een mooi en bijzonder verhaal. Fijn dat je je tas weer terug hebt.

15

Re: De avonturen van een Ironman-tas

Ja, en het lijkt erop dat ik de andere, vervangende tas mag houden, althans, ik heb niks gehoord van Ironman Vichy na mijn melding, dus daar ga ik vanuit. Die blijft in dienst als zwemtas voorlopig.

De originele tas, dus die gestolen was, ruikt nog steeds naar schoonmaakmiddel, ondanks al een paar keer grondig uitspoelen, heel maf!

Louise