1

Onderwerp: Nieuw hier

Dag,

Ik zal mezelf voorstellen.
Ik ben Jan, 31 jaar en nieuw in deze sport.

Tijdens mijn studententijd heb ik altijd veel gefietst en hardgelopen. Toen ik ben gaan werken is de klad er wat ingekomen. Ik kon naast mijn drukke baan niet de regelmaat erin houden. Ik ben wel blijven sporten maar er waren ook periodes waarin ik weinig deed. Heb wel een aantal halve marathons en een marathon gelopen.

In mei 2017 werd ik plotseling ziek en werd mijn leven even stilgezet. Een aantal behandelingen en operaties volgden en op dit moment ben ik aardig hersteld. Mijn conditie moest ik helemaal opnieuw opbouwen en ik kan nu gelukkig zeggen dat ik me lichamelijk weer erg goed voel.

In en na dit hele proces ben ik me wel gaan realiseren dat ik niet langer alleen maar mijn werk op nummer 1 wil zetten en meer tijd wil vrijmaken voor mezelf.
Ik heb twee dagen op mijn werk ingeleverd en ben met andere activiteiten gestopt waardoor ik nu veel meer vrije tijd heb dan voor mijn ziekte. Een deel van deze tijd wil ik gebruiken om te doen wat ik zo ontzettend leuk vind en me goed bij voel: Sporten. Ergens heb ik altijd de wens gehad om iets met triathlon te doen. De afwisseling in verschillende soorten trainingen spreekt me namelijk erg aan.

Vanaf het begin van mijn revalidatie ben ik weer rustig begonnen met fietsen. De snelheid moet nog wat komen maar ik kan al weer aardig wat kilometers wegtrappen.
Omdat hardlopen in het begin van mijn revalidatie nog niet wilde heb ik in september de beslissing genomen om op 'zwemles' te gaan. Ik probeer de borstcrawl nu onder de knie te krijgen. Dat is nog niet makkelijk maar ik heb de smaak te pakken en ben op de schoolslag ook al stukken sneller geworden.
Een paar weken geleden heb ik ook het hardlopen weer kunnen oppakken.

Mijn training voor de komende wintermaanden bestaat uit: 2x zwemmen, 2x hardlopen, 1x Spinning en 1x krachttraining.
Na de winter wil ik het graag gaan uitbreiden met langere fietstrainingen.

Komend jaar zou ik graag weer een halve marathon lopen, de Mt.Ventoux beklimmen en ik hoop ergens aan de start te staan van een 1/4 triathlon. Mijn doel is uiteindelijk om 1/2 te gaan doen. Maar of dit al in 2019 haalbaar is durf ik nu niet te zeggen. Een jaar later is ook prima.

Ik lees graag mee op dit forum voor tips en inspiratie!

2

Re: Nieuw hier

Mooie ambities en ook ik heb op een bepaald moment ingezien dat het leven niet alleen uit werken bestaat. Die halve dat zul je vanzelfs merken of deze haalbaar gaat zijn naargelang je trainingen vorderen. Succes alvast.

3

Re: Nieuw hier

Welkom op het forum. Klinkt als een soort 'reset' na je ziekte en mooi dat sport daar een belangrijk onderdeel van vormt. En inderdaad: groot gelijk dat er meer is dan werken alleen. Die halve gaat vast wel lukken als je het geleidelijk opbouwt. Veel plezier en succes daarmee!

Louise

4 Laatst bewerkt door Buus (02-12-18 22:16:32)

Re: Nieuw hier

De aanleiding om met Triathlon te beginnen klinkt voor mij heel erg herkenbaar. Ik denk dat een halve in 2019 wel moet gaan lukken, mits het lopen geen klachten/blessures gaat opleveren. Persoonlijk kies ik voor een langere weg naar de langere afstanden. Voornamelijk om mijn benen, die dus duidelijk niet gemaakt zijn voor het hardlopen, te ontzien. Veel succes in ieder geval!

5

Re: Nieuw hier

Welkom!

6

Re: Nieuw hier

Jan welkom! Toch mooi als er iets positiefs uit een nare situatie zoals een ziekte kan komen. Je hebt mooie doelen en zo te lezen geen haast, dus gewoon kijken wat er kan en waar je plezier aan beleeft. Succes in elk geval!

7

Re: Nieuw hier

Welkom!

8

Re: Nieuw hier

Bedankt allemaal!!